Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przełączanie się w tryb serwisowy, dymienie i brak mocy.


casperii

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam do was pytanie o pierwsze przemyślenia związane z pojawionym się problemem. Otóż jadąc do Wrocławia z Trójmiasta, zauważyłem , że auto bardzo kopci, nie było braku mocy itd, po dojechaniu na miejsce , klapa bagażnika była mocno okopcona, postanowiłem sprawdzić stan EGR'a.

 

To co ukazało się moim oczom wołało o pomste do nieba  ( auto nie dawno kupiłem, pomyślałem, no fajnie poprzedni właściciel dbał o samochód ). 

EGR wyczyściłem ( przy wyciąganiu EGR akumulator rozłączony), po zmontowaniu wszystkiego i podłączeniu akumulatora, auto postało na wolnych obrotach z dobre 5 min , po czym jazda próbna - niestety dalej kopciło i przez pierwsze kilometry towarzyszył z pod silnika dziwny odgłos , być może auto się kalibrowało (?) - nie wiem. 

Porobiłem przez kolejne dni testy polegające na jeździe na trybie sport (automat) , żeby wydmuchać cały syf,  z każdym kolejnym dniem tak jakby przestało auto kopcić. 

Po 5 dniach pobytu we Wrocławiu wracając  do Trójmiasta, auto strzeliło fochem. Przy gwałtownym dodaniu gazu , puszcza dymka :blowup: i przechodzi tak jakby w tryb awaryjny / serwisowy co objawia się spadkiem mocy. Wyłączenie silnika i ponowny rozruch auta powoduje jakby naprawę , ale po ponowym przyśpieszeniu znowu to samo :unknown: 

Próbowałem dziś podpiąć się VAGiem KKL USB (program VAG 4.9 PL oraz VCDS )  - niestety jedyne co udało się zobaczyć to dostęp do radia , czy przy okazji ktoś może polecić jakiś sprawdzony kabel, który będzie działać pod windowsem 10? 

Chciałbym , żeby ktoś potrafił mnie nakierować co może być powodem zanim auto oddam do warsztatu, w którym będzie mechanik na koszt mój wymieniać części na chybił trafił. 

Jeszcze co niedaje mi spokoju to gdy mam uruchomiony silnik na postoju raz na 5- 10 min pojawia się takie minisekundowe zatrzymanie pracy silnika ? Objawia się to takim szarpnięciem , że całym autem zatrzęsie - może to wina pompy ? Ale to też ten problem był wcześniej przed problemem z brakiem mocy. 

egr.jpg

Edytowane przez casperii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stanęło dziś u mechanika, który stwierdził , że po podłączeniu do kompa nie ma ŻADNYCH błędów - tak jakby ktoś wyczyścił lub ktoś zmienił / usunął mapy silnika - tylko jakim cudem (?)

Zatem mam do was jeszcze pytanie, czy jeśli byłby uszkodzony zawór N75 - to czy pojawiłby się jakiś błąd ?

Przeczytałem też na innym forum, że winowajcą może być to: 

15474791098013046547544274385880_1147353

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli samochód wpada w tryb awaryjny i nie generuje żadnych błędów, to zapewne nasi tam byli i usuneli tablice błędów ze sterownika- z tego co widzę ostatnio jest to coraz bardziej modna metoda "naprawy". Musiało  być ich sporo do ukrycia skoro ktoś aż tak poszedł po bandzie... Czeka Cie reset softu w sterowniku do seryjnego, wtedy pojawi się tablica DTC i będzie można myśleć o jakiejś diagnostyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2020 o 23:29, wojtek_lbn napisał:

Jeśli samochód wpada w tryb awaryjny i nie generuje żadnych błędów, to zapewne nasi tam byli i usuneli tablice błędów ze sterownika- z tego co widzę ostatnio jest to coraz bardziej modna metoda "naprawy". Musiało  być ich sporo do ukrycia skoro ktoś aż tak poszedł po bandzie... Czeka Cie reset softu w sterowniku do seryjnego, wtedy pojawi się tablica DTC i będzie można myśleć o jakiejś diagnostyce.

Wojtek , przypomnę tylko , że wcześniej auto normalnie działało, później zaczęło dymić stąd wpadłem na pomysł wyczyszczenia EGR, gdzie po 2 dniach auto tak nagle strzeliło focha. Więc raczej nie było możliwości ingerencji w ECU sterownika. Dziwi mnie tylko fakt , że nie mogli się podłączyć w warsztacie. Może to kwestia błędnego kabla (?)

Czy mógłbyś nakreślić temat "reset softu sterownika"?  Czy samodzielnie jestem w stanie to wykonać czy trzeba oddać auto do specy? A może po prostu odłączenie akumulatora by coś pomogło gdzie później auto by się ponownie kalibrowało ? Dziś zauważyłem , że jak mocniej wciskam gaz to auto tak jakby chciało ciągnąć ale coś blokuje i takie a'la kangurki robi, do tego dymi na czarno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyśmy dobrze się zrozumieli- nie twierdzę, że coś teraz zostało zrobione w sterowniku. Mogło zostać zrobione dawno temu, ale nie było potrzeby robienia odczytu błędów więc nawet nie byłeś świadomy, albo cieszyłeś się że nie ma żadnych. Reset softu czyli wgranie na nowo seryjnego programu, od zera- wymaga ASO/kogoś kto dłubie w sterownikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobny przypadek, przy gwałtownym dodaniu gazu auto nagle traciło moc, po ponownym odpaleniu problem znikał. U mnie winne było gumowe kolanko które wchodzi do przepustnicy na egr-em. Poprostu była dziurką jakby żyletką ktoś zrobił widoczna dopiero przy zgnieceniu tego kolanka i stąd lewe powietrze dostawało się do dolotu i turbina się wyłączała. Wymieniłem kolanko i po problemie. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udało mi się podlczaczyc komputera w momencie kiedy to się działo, ale jak podłączałem po zgaszeniu auta nie pokazywało żadnego błędu, tak jakby przy zgaszeniu się kasowaly. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok problem rozwiązany. dziura w wężu. W związku z tym mam pytanie czy tylko oryginał czy może być zamiennik jak np tu:

RURA-WAZ-TURBO-POWIETRZA-AUDI-A4-B7-2-0-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 74 zł - RURA WĄŻ TURBO POWIETRZA AUDI A4 B7 2.0 TDI (7433050660). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

110334915_974310616353120_451022924929083924_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem u mnie to samo kolanko poszło, jeżeli chodzi o zamiennik to bym uważał bo chodzi o to metalowe osadzenie żeby było takie same, ja poprostu pojechałem na szrot i za to 30zl kupiłem używany, chodzi już 5 lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam kolanko org używane za 30zł, bądź nowy zamiennik za 60 lub oryginał za 160.

 

 

''Zapraszam na mój kanał YT, subskrybuj. Być może znajdziesz naprawę odpowiednią dla swojego auta,,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...