Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomocy błąd 18080


Pcmm1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent 1.8t bfb mam problem z błędem 18080-Coolant Fan Control 1 (poniżej wrzucę zdjęcie tego błędu). Więc tak wymieniłem czujnik plynu g21, termostat, sterownik wentylatorow razem z wentylatorami, a wentylatory dalej nie działają błąd po skasowaniu dalej powraca. Już nie mam pojęcia co może być przyczyną tego. Proszę o pomoc bo upały się już zbliżają a nie chcę zagotować silnika.

20200615_162728.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś kable i wtyczkę do wentylatora na ewentualne uszkodzenia przerwania? Błąd mówi o przerwie lub zwarciu na mase. Brak komunikacji. Gdzieś po drodze ze sterownika do wiatraka jest przerwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem kable są ok. Wtyczka też ale wtyczkę mogę wpiąc odwrotnie obrócić ja o 180° i wtedy wentylatory nawet bez kluczyka włączają się na full.

Widać że ktoś już bawił się tymi kablami przedemna bo wtyczka jest nie oryginalna kable są lutowane ale sprawdzałem luty I są ok.

Edytowane przez Pcmm1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś elektrycznie każdy pojedyńczo na przejście czy tylko wizualnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable elektrycznie sprawdzałem tylko po kątem prądu. Ale spróbuję jeszce dziś to sprawdzić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Uzupełnij poprawnie swój profil bo masz tam A4 B5. To wprowadza w błąd.

2. Wymieniałeś sterownik i wentylatory na nowe czy na używki? Jeżelu na używki to masz 100% pewność, że były sprawne?

3. Zrób fotke nr. części sterownika wentylatora i wstaw. W A6 w pewnych rocznikach padały sterowniki i wymieniali je na akcji serwisowej. Kable i płytki były zalane tworzywem sztucznym żeby wilgoć sie tam nie dostawała ale pomimo tego w niektórych i tak sie dostawała i miedź się utleniała i była przerwa w obwodzie. Do wymiany były wtedy wiatraki i sterowniki. Nazwa akcji serwisowej była 19F8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok już uzupełnione, sterowniki i wentylatory używki, ale mam 100% pewności że działały kupione od znajomego sprzedawał na czesci. Dzięki za odpowiedź tylko sprawa wygląda tak że poprzedni właściciel wymieniał już sterownik na używke ale to nic nie dało, i nie mam tego orginalnego sterownika.20200413_161601.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że czujnik temp. g21 wymieniałeś. Nie ma takiego. Jest czujnik podwójny czujnik g62 4ro pinowa wtyczka i na dole na wyjściu chłodnicy jest czujnik temp.  g83 wtyczka 2 pinowa. Który wymieniałeś? Ten dolny na chłodnicy steruje wiatrakami jeżeli się nie mylę.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aa przepraszam mój błąd wyminialem ten u góry co ma 4 pinowa wtyczkę. Jeżeli piszesz to może wina jest przez ten czujnik, nie wiesz może czy da się go jakoś sprawdzić naprzyklad vagiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS sterownik silnika w grupie 130 chyba.

G62 jest grupa 001

 

Screenshot_20200615-222909_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej nie miałem pojęcia o tym czujniku, prawdopodobnie on jest winowajcą okazało się że piny są zaśniedziałe. Wyczyszce to i mam nadzieję że bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...