bullecik Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Witam, mam od dłuższego czasu problem z BFB. Auto miało 240km i ok 330Nm (turbo hybryda, wtryski s3 420cc, FMIC, TIP, DP). Auto zupełnie nie ma dołu, do 3500-4000obr jedzie jak wolnossak. Wymieniony przeplywomierz (ori bosch), DV, ezektor (DV puszczala, ezektor miał nieszczelność, przeplywkę wymieniłem niepotrzebnie, stara działała tak samo dobrze). Szczelność dolotu sprawdzana (miałem uszkodzony DV, ezektor- pęknięty, jakieś nieszczelności na podcisnieniach itp.). Obecnie jest malutka nieszczelność na TIPie na spawie króćca oraz w kolektorze ssącym na wężyku 1 wtrysku LPG- obie nieszczelności malutkie, jeszcze ich nie usunąłem. Głowica w aucie też jest robiona niedawno (ori była pęknięta, teraz jest z ADR). Czy takie naprawdę malutkie nieszczelności mogą aż tak zmulić auto? W silniku powraca jeden błąd: 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded Poniżej wrzucam logi, byłbym wdzięczny za pomoc, nie wiem już gdzie szukać... DYNAMICZNE: TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM STATYCZNE: TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM
przem8 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Prędzej turbo zdechło, bo wysterowane na maksa, a efekt ujowy.
bullecik Opublikowano 21 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2020 A można coś jeszcze sprawdzić zanim się za turbo wezmę? Bo ono ani nie halasuje, oleju nie bierze, a jeszcze ze 3 tygodnie temu na szybko sprawdzałem torquem to waliło 1,3bara u góry, a auto tak samo nie jechało na dole
przem8 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Usuń nieszczelność, ponów log 115+118 i jak nie będzie poprawy to ten sam log z odpiętą wtyczką od n75.
bullecik Opublikowano 11 Lipca 2020 Autor Opublikowano 11 Lipca 2020 Dalej walczę z problemem (a raczej mechanik). Odstawiłem auto gdyż straciło całkiem doładowanie (max 0,2 bara). Uszkodzony był map sensor (na jałowym pokazywal 1,5 bara). Jednak doładowanie dalej jest od 4tys obr. Wsadzony jest nowy n75 ori z ASO, turbo po rewizji, kompresja zmierzona, dolot szczelny. Co jeszcze może być nie tak?
przem8 Opublikowano 11 Lipca 2020 Opublikowano 11 Lipca 2020 Daj loga 115+118 normalnego i z odpiętą wtyczką.
bullecik Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) Przepraszam ale auto utkneło na warsztacie na 5 tygodni... Generalnie auto dalej nie ma dołu, turbo wstaje od około 3tys i ciągnie dobrze, dochodzi do 5500obr i silnik nie chce przekroczyc tych obrotów, miga check (wypadanie zapłonów). W aucie są nowe świece NGK (te z końcóką 7r -zimniejsze), turbo było wyciągane i wysyłane do Karambola na regenerację (to była 3 letnia hybryda od nich). Naprawa 1tys zł, N75 jest nowe ori z ASO, Przepływka roczna ori bosch (wymieniona sprawna na sprawną), DV nowa (sprawna, sprawdzona), ezektor nowy, zaworek odmy nowy ori z ASO, układ szczelny sprawdzony, N249 wczoraj dostał bypass i DV podpięta bezpośrednio pod kolektor ssacy nowym wężem, głowica wymianiana w zeszłym roku (od ADR po regeneracji), kompresja jest OK. Nie mam już pojęcia co może być nie tak, mechanicy też się poddali. Wrzucam świeże log. Błędy jakie wyskakują: 2 Faults Found: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16685 - Cylinder 1: Misfire Detected P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded Readiness: 0010 1100 Jeszcze często jest błąd: 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded No i aktualne logi DYNAMICZNE: 002+033 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM 003+020 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM 034+031+032 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM 015+016+014 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM 115-118 z odpiętym N75 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM 115+118 normalny mi się nie zapisał.... Zrobię zaraz ponownie i wrzucę logi STATYCZNE: 001+003 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM 001+033 (tu też muszę poprawić na 002 zamiast 001) TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM 015+016 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM 090+093 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM Później wrzucę jeszcze dynamiczne 115+118 z podłączonym N75 i statyczne 002+033 Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez bullecik
bullecik Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Log dynamiczny 115+118 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM no i statyczny 002+033 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM
przem8 Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Korekty masakryczne. Musi coś go boleć, nie ma bata.
Łukasz13 Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Kiedy zaczęły sie problemy? przepływka na jałowych obr pokazuje za duzo, sonda ma dziwne napięcie, szczególnie w dolnych partiach obr. Najłatwiej zdiagnozować to seryjnym softem i seryjnymi wtryskami.
bullecik Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2020 30 minut temu, Łukasz13 napisał: Kiedy zaczęły sie problemy? przepływka na jałowych obr pokazuje za duzo, sonda ma dziwne napięcie, szczególnie w dolnych partiach obr. Najłatwiej zdiagnozować to seryjnym softem i seryjnymi wtryskami. Dobry rok temu, odpalał i chodził nierowno, miał zmule właśnie przy 5500obr. Myślałem że to przeplywka, wymieniłem ale nie pomogło. Później walczyłem z nierówna praca po odpaleniu i okazało się że głowica pęknięta. Zrobiłem głowice, ta zmuła przy 5500obr została, dół się tak chyba stopniowo pogarszał bo nie zauważyłem tego tak od razu, wydawało mi się że się przyzwyczaiłem do mocy , ale nie mogłem dać rady coraz to słabszym, seryjnym autom... Nie wiem co jeszcze mogę z tym zrobić, gdzie szukać... Podstawić starą przeplywke?
Łukasz13 Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Napisałem co musisz zrobić , nikt nie zdiagnozuje Ci tego jeśli nie wiadomo co tam za bigos w programie jest.
bullecik Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Aktualny program jest ze 3 lata już i wcześniej było wszystko ok na tym sofcie. Wtryski seryjne z 4 lata leżą więc się pewnie i tak do niczego nie nadają. Sytuacja wygląda identycznie na pb i LPG więc układ wtryskowy chyba można wykluczyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się