Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 BFB 240km analiza logów statycznych i dynamicznych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam od dłuższego czasu problem z BFB. Auto miało 240km i ok 330Nm (turbo hybryda, wtryski s3 420cc, FMIC, TIP, DP). Auto zupełnie nie ma dołu, do 3500-4000obr jedzie jak wolnossak. Wymieniony przeplywomierz (ori bosch), DV, ezektor (DV puszczala, ezektor miał nieszczelność, przeplywkę wymieniłem niepotrzebnie, stara działała tak samo dobrze). Szczelność dolotu sprawdzana (miałem uszkodzony DV, ezektor- pęknięty, jakieś nieszczelności na podcisnieniach itp.).  Obecnie jest malutka nieszczelność na TIPie na spawie króćca oraz w kolektorze ssącym na wężyku 1 wtrysku LPG- obie nieszczelności malutkie, jeszcze ich nie usunąłem. Głowica w aucie też jest robiona niedawno (ori była pęknięta, teraz jest z ADR). Czy takie naprawdę malutkie nieszczelności mogą aż tak zmulić auto?

W silniku powraca jeden błąd: 
16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached 
        P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded

 

Poniżej wrzucam logi, byłbym wdzięczny za pomoc, nie wiem już gdzie szukać...

DYNAMICZNE:

LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM

 

STATYCZNE:

LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM

 

Opublikowano

Prędzej turbo zdechło, bo wysterowane na maksa, a efekt ujowy.

Opublikowano

A można coś jeszcze sprawdzić zanim się za turbo wezmę? Bo ono ani nie halasuje, oleju nie bierze, a jeszcze ze 3 tygodnie temu na szybko sprawdzałem torquem to waliło 1,3bara u góry,  a auto tak samo nie jechało na dole

Screenshot_2020-05-27-08-35-16-541_org.prowl.torque.jpg

Opublikowano

Usuń nieszczelność, ponów log 115+118 i jak nie będzie poprawy to ten sam log z odpiętą wtyczką od n75.

Opublikowano

Dalej walczę z problemem (a raczej mechanik). Odstawiłem auto gdyż straciło całkiem doładowanie (max 0,2 bara). Uszkodzony był map sensor (na jałowym pokazywal 1,5 bara). Jednak doładowanie dalej jest od 4tys obr. Wsadzony jest nowy n75 ori z ASO, turbo po rewizji, kompresja zmierzona, dolot szczelny. Co jeszcze może być nie tak?

Opublikowano

Daj loga 115+118 normalnego i z odpiętą wtyczką.

Opublikowano (edytowane)

Przepraszam ale auto utkneło na warsztacie na 5 tygodni... Generalnie auto dalej nie ma dołu, turbo wstaje od około 3tys i ciągnie dobrze, dochodzi do 5500obr i silnik nie chce przekroczyc tych obrotów, miga check (wypadanie zapłonów). W aucie są nowe świece NGK (te z końcóką 7r -zimniejsze), turbo było wyciągane i wysyłane do Karambola na regenerację (to była 3 letnia hybryda od nich). Naprawa 1tys zł, N75 jest nowe ori z ASO, Przepływka roczna ori bosch (wymieniona sprawna na sprawną), DV nowa (sprawna, sprawdzona), ezektor nowy, zaworek odmy nowy ori z ASO, układ szczelny sprawdzony, N249 wczoraj dostał bypass i DV podpięta bezpośrednio pod kolektor ssacy nowym wężem, głowica wymianiana w zeszłym roku (od ADR po regeneracji), kompresja jest OK. Nie mam już pojęcia co może być nie tak, mechanicy też się poddali. Wrzucam świeże log. Błędy jakie wyskakują:

2 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected 
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded

Readiness: 0010 1100
 

Jeszcze często jest błąd:

 

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached 
        P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded

 

No i aktualne logi DYNAMICZNE:

 

002+033

LOG.TUNEZILLA.COM

 

003+020

LOG.TUNEZILLA.COM

 

034+031+032

LOG.TUNEZILLA.COM

 

015+016+014

LOG.TUNEZILLA.COM

 

115-118 z odpiętym N75

LOG.TUNEZILLA.COM

 

115+118 normalny mi się nie zapisał....  Zrobię zaraz ponownie i wrzucę ;)

 

logi STATYCZNE:

001+003

LOG.TUNEZILLA.COM

001+033 (tu też muszę poprawić na 002 zamiast 001)

LOG.TUNEZILLA.COM

015+016

LOG.TUNEZILLA.COM

090+093

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Później wrzucę jeszcze dynamiczne 115+118 z podłączonym N75 i statyczne 002+033

 

Edytowane przez bullecik
Opublikowano

Korekty masakryczne. Musi coś go boleć, nie ma bata.

Opublikowano

Tylko co...

Opublikowano

Kiedy zaczęły sie problemy? przepływka na jałowych obr pokazuje za duzo, sonda ma dziwne napięcie, szczególnie w dolnych partiach obr. Najłatwiej zdiagnozować to seryjnym softem i seryjnymi wtryskami.

Opublikowano
30 minut temu, Łukasz13 napisał:

Kiedy zaczęły sie problemy? przepływka na jałowych obr pokazuje za duzo, sonda ma dziwne napięcie, szczególnie w dolnych partiach obr. Najłatwiej zdiagnozować to seryjnym softem i seryjnymi wtryskami.

Dobry rok temu, odpalał i chodził nierowno, miał zmule właśnie przy 5500obr. Myślałem że to przeplywka, wymieniłem ale nie pomogło. Później walczyłem z nierówna praca po odpaleniu i okazało się że głowica pęknięta. Zrobiłem głowice, ta zmuła przy 5500obr została, dół się tak chyba stopniowo pogarszał bo nie zauważyłem tego tak od razu, wydawało mi się że się przyzwyczaiłem do mocy , ale nie mogłem dać rady coraz to słabszym, seryjnym autom... Nie wiem co jeszcze mogę z tym zrobić, gdzie szukać... Podstawić starą przeplywke?

Opublikowano

Napisałem  co musisz zrobić , nikt nie zdiagnozuje Ci tego jeśli nie wiadomo co tam za bigos w programie jest.

Opublikowano

Aktualny program jest ze 3 lata już i wcześniej było wszystko ok na tym sofcie. Wtryski seryjne z 4 lata leżą więc się pewnie i tak do niczego nie nadają. Sytuacja wygląda identycznie na pb i LPG więc układ wtryskowy chyba można wykluczyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...