Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 - wymiana łożyska koła tylnego Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć.

           Z racji, że nie znalazłem na szybko poradnika jak wykonać wymianę łożyska, postaram się zamieścić opis jak powinno się wykonać ww wymianę.

Podszedłem do tematu luźno, kupiłem łożysko i na warsztat. No, jednak dla laika to nie takie proste.

Przedstawię trochę amatorsko, jednak z racji iż pomagał mi kolega obeznany z tematem, mogę z grubsza naświetlić sprawę.

Liczę, że temat mógłby być podwieszony oraz na komentarz bardziej wykwalifikowanych użytkowników.

Let's go!

1.   W przypadku Quattro potrzebujemy Łozysko i śrubę ściągającą całość z osią napędową (imbus 14mm) powinien być solidny bo śrubę musimy odkręcić i na końcu dokręcić naprawdę mocno.

2. Autko na ziemi zaciągnięty hamulec i luzujemy śrubę, która znajduje się w osi koła za dekielkiem.

3. Podnosimy auto, zrzucamy koło, odkręcamy śrubę mocującą łożysko (14mm imbus)

4. Potrzeba odpiąć czujnik ABS, który jest wpięty za tarczą hamulcową, biegnie w stronę przodu poprzez gumową osłonę, następnie pod pod tylnym siedzeniem jest możliwość wypięcia go z wtyczki i ściągnięcia kabla na zawnątrz

5. Luzujemy śruby trzymające "kopyto" plus 2 śruby od zacisku. Zacisk hamulcowy po odkręceniu 2 śrub imbus 8mm powinien "wyjść" , tarcza hamulcowa też do zdjęcia.

       Samo odkręcenie kopyta potrzebuje kluczy: 2x 18, 17, 19 płaskooczkowe ew pneumatyczny. Starannie oczyście i nabijcie klucze w gniazda aby nie zerwać.

6.  Zdejmujemy osłonę  3 śrubki 10mm

7. Samo kopyto ma 4 mocowania: u góry: 18mm

                                                             na środku: dwa łączniki 17mm

                                                             na dole: 19mm gdzie UWAGA! przed odkręceniem potrzebujemy zaznaczyć na podkładkach ustawienie koła aby później zbieżność

                                                             czy geometria się zgadzały!!! Są to dwie jajowate tak jakby podkładki, gdzie zauważycie przy kręceniu kluczem jak zmienia się położenie koła

                                                            Zaznaczamy punkt na podkładce i na dolnym elemencie, przy złożeniu muszą być na tych samych pozycjach.

8. Naj sam wpierw wprzód odciagamy łącznik stabilizatora do tyłu ( jest mocno osadzony i trzeba zbić aby wyszedł z łącznika i mocno wyciągnąć do tyłu) puknięcie z góry młotkiem u mnie go ruszyło na przykład.

9. Teoretycznie element będzie już do położenia na prasę, należy teraz wyprasować element łączący się z osią napędową, stare łożysko, wprasować nowe i wprasować element łącznik osi napędowej. Polecam tu zrobić to bez młotka itp ponieważ sama

        ekwilibristyka na prasie wymaga wprawy. Oczywiście należy wprasować łożysko używając smaru i niezbędnych pod tym względem środków

10. Wkladamy element na miejsce, zaczynając od zawieszenia go na górnym mocowaniu, następnie ustawiając dolne mocowanie wg zaznaczonych punktów. Dalej 2 łączniki, tarcza, zacisk, wszystko poskręcać i śruba mocująca łożysko 

11. Sprawdźcie czy wszystko ok, i można opuścić autko i teraz znowu z 14mm kluczem imbus dociągnąć bardzo mocno śrubę, naprawdę fest ale z umiarem.

 

             Tak jak wyżej pisałem to jest bardzo amatorski opis, może się przyda. Bardziej traktuję go jako przestrogę, z racji tego, że niby wymiana łożyska a bez wiedzy można sobie problemu narobić.

             Pozdrawiam kolegę, który mi pomógł

                                                        Pozdro Artur ;)

           No i życzę wam nie buczących łożysk.

 

Edytowane przez Shiftback

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...