Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Youtube/4.2V8 S4B6 REMONT SILNIKA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witaj, na moim kanale możesz obejrzeć różne ciekawostki warsztatowe :)

 

Opublikowano

Cześć.

Całkiem fajnie popatrzeć na filmiki z rozbierania motoru i tego co znajdujesz...

mam tylko kilka małych uwag do tego co w treści, możesz oczywiście się nie zgodzić ze mną, ale napisze co mi tam chodzi po głowie :)

Generalnie nie zajmuje się silnikami w motoryzacji (co najwyżej hobbystycznie własnym autem), ale jednak silnikami z tym że dużo większych gabarytów... i za dużo większe $$$. W filmie mówisz że stan gładzi cylindrowych jest bardzo dobry i nie chcesz dawać ich do honowania, ja bym tutaj jednak przy takim remoncie oddał blok do zrobienia, niestety wizualnie nie jesteś w stanie stwierdzić jakie są parametry techniczne gładzi, między innymi podstawowego parametru Ra, który to decyduje o skuteczności honowania. Na oko może nam się wydawać że jest super fajnie bo widać "rysy" ale technicznie patrząc może być lipa, do tego w firmie która to będzie robiła należało by dokonać konkretnych pomiarów przede wszystkim owalizacji i średnic samych cylindrów, to samo wypadało by zrobić z tłokami plus pomiar rowków pierścieniowych. Mając wszystkie graty na stole aż szkoda tego nie zrobić na 5+. Dodatkowo auto jeździ na gaz, a przy gazie jakość honowania ma jeszcze większe znaczenie.

Jak wyżej pisałem jest to tylko moje małe wtrącenie od siebie, a same filmy na + i czekam na kolejne :)

Opublikowano

MaTeo85 słuszna uwaga ale.. :)

Często wystarczy spojrzeć żeby zobaczyć zużycie cylindra, jak jest zużyty ma rysy wżery i inne badziewiaste sprawy, po dokładnym wyczyszczeniu nie widać aby on ucierpiał:) jest to 5 silnik 4.2 który składam i szczerze mówiąc wygląda najlepiej, zastanawiam się jedynie nad tulejami żeliwnymi bo problem w tych silnikach to ten Alusil :)

Opublikowano

Nie neguje wcale podejścia i wiedzy, ja tylko tak od siebie bym to zrobił, robię silniki gdzie średnice tłoka są rzędu 200, 320 czy nawet 500 mm wiec dosyć duże garnki :) i z uwagi na to że tu masz gaz, a w silnikach zasilanych gazem honowanie jest bardzo istotne i uzyskanie konkretnych parametrów chropowatości i kątów wcale nie jest takie łatwe do osiągnięcia, stąd pokusiłem się o mały wpis. Ja raczej jestem z tych co to wolą zrobić więcej niż wymagane minimum żeby efekt końcowy był bardzo dobry i zadowalający :)

Opublikowano

Gdyby to była inna jednostka to pewnie bym to zrobił, ale w tych blokach silnikowych między cylindrami są kanały wodne i nikt mi gwarancji nie da na honowanie i na tuleje, jest za mało materiału. Dlatego się ciesze że są w dobrym stanie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...