lutas Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 Poskładałem hamulce w końcu, tarcze wymienione na Rotinger Graphite Line, klocki Ferodo. Wszystko ładnie wyczyściłem, jarzma i zaciski wyczyszczone z rdzy. Prowadnice zacisków poskładane na sucho (zgodnie z tym co radził Dev w innym temacie). Przejechałem raptem kilka kilometrów żeby wstępnie dotrzeć tarcze z klockami, tj. wykonałem kilka(naście) spokojnych hamowań 50-0. Mniej więcej w połowie drogi pojawił się efekt że przy hamowaniu od prędkości 30km/h do 10 km/h pojawia się stukanie - jakby klocek stukał o tarczę, stukanie zwalnia im wolniej auto jedzie. Powyżej 30 km/h i poniżej 10km/h stukania nie ma. Stukanie jest tylko przy hamowaniu - jak puszczę hamulec to znika. Dodam że starałem się wszystko robić niesamowicie starannie, piastę wyczyściłem szczotą garnkową na kątówce na lustro. Klocki raczej nie były kierunkowe, bo szukałem jakichś strzałek czy oznaczeń - ale nic nie było.
Dev Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 No i będzie stukac nie sprawdziles jednej rzeczy
lutas Opublikowano 27 Lipca 2020 Autor Opublikowano 27 Lipca 2020 To oświeć mnie gdzie mogłem błąd popełnić. Jedno czego nie zrobiłem z lenistwa - nie odkręciłem odpowietrzników przy wciskaniu tłoczków. Wiem że powinno się żeby syf nie leciał z powrotem do układu - ale jutro i tak zamierzam płyn wymienić, więc olałem to.
Muskel1 Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 (edytowane) 1.Czy piasta ma bicie. 2. Czy klocki w prowadnicach nie latają w górę i dół, tzn. czy tolerancje wykonania klocków nie były za duże i jest luz na prowadnicach. Miałem tak z klockami z ATE w przedniej osi. Przy ruszaniu i hamowaniu było klak, klak, słychać Edytowane 27 Lipca 2020 przez Muskel1
lutas Opublikowano 27 Lipca 2020 Autor Opublikowano 27 Lipca 2020 Prawdę mówiąc nie sprawdziłem, ale na starych klockach i tarczach tego efektu nie było.
Muskel1 Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 Stare klocki ciasno siedziały w prowadnicach i nie klapały.
lutas Opublikowano 27 Lipca 2020 Autor Opublikowano 27 Lipca 2020 Chyba masz rację, bo stukanie jest przy delikatnym hamowaniu, po mocniejszym przyciśnięciu cichnie. Jest szansa że to się unormuje z czasem, czy raczej się nastawiać na ponowną rozbiórkę. Dodam że skuteczność hamowania jest bez zarzutu.
Muskel1 Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 (edytowane) Jeżeli to klocki na prowadnicach luz mają i tam sie unoszą i opadaja przy ruszaniu i hamowaniu i dlatego stukaja to nic nie zrobisz. Tak zostanie. Chyba że kiedyś nazbiera sie tyle brudu i startego pyłu z klocków że zacznie ciasno siedzieć w prowadnicach. A tak to wygląda. Tu było ekstremalnie, bo pewno ktoś przy zmianie klocków każdorazowo pilnikiem prowadnice czyścił i materiał przy tym ścierał. Ten gość na filmiku kupił używane ale w lepszym stanie jarzma i nowe klocki. Problem rozwiązany. Edytowane 27 Lipca 2020 przez Muskel1 1
lutas Opublikowano 27 Lipca 2020 Autor Opublikowano 27 Lipca 2020 Jednak to nie taki dźwięk. U mnie jest tak, jakby przy każdym obrocie tarczy podczas hamowania w jednym i tym samym miejscu stuknął klocek. Im wolniej koła się kręcą wskutek hamowania, tym stukanie też jest wolniejsze. Oczywiście efekt znika jak puszczę hamulec. Tutaj raczej mała szansa żeby klocki luźno w zaciskach siedziały, bo klocek wewn. jest wciśnięty ciasno w tłoczek takimi metalowymi zaczepami, a od strony zewn. takimi samymi zaczepami jest zamocowany do zacisku i dodatkowo zabezpieczony blaszką sprężynującą.
Muskel1 Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 (edytowane) Czuć przy tym przy hamowaniu lekkie pulsowanie pedału hamulca? W takt stukotu? Edytowane 27 Lipca 2020 przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 To raczej bicie tarcz masz. Trzeba zmierzyć najpierw bicie samej piasty jeżeli piasta jest ok to nałożyć tarcze i zmierzyć bicie.
lutas Opublikowano 28 Lipca 2020 Autor Opublikowano 28 Lipca 2020 Tylko wiesz co, jak jadę i zaczynam hamować np. przy prędkości 70 km/h to nie ma stukania, dopiero jak zwolnię do ok. 30 km/h to stuka. Najlepsze jest to, że naprawdę się przyłożyłem do roboty robiąc te hamulce, więc się trochę wkurzyłem z tym.
Dev Opublikowano 28 Lipca 2020 Opublikowano 28 Lipca 2020 Bedziesz to rozbierać 100 razy a i tak nie znajdziesz przyczyny. Rozpedz auto na prostej drodze do 100km/h, wrzuc na.luz i lewą nogą z calej sily wcisnij hamulec do oporu az auto sie zatrzyma. Stukanie ustanie 2
lutas Opublikowano 28 Lipca 2020 Autor Opublikowano 28 Lipca 2020 (edytowane) Dev, wyobraź sobie że tak zrobiłem i przestało stukać. Mimo to nadal nie wiem o co tam chodziło Edytowane 28 Lipca 2020 przez lutas
Muskel1 Opublikowano 28 Lipca 2020 Opublikowano 28 Lipca 2020 1 godzinę temu, lutas napisał: Dev, wyobraź sobie że tak zrobiłem i przestało stukać. Mimo to nadal nie wiem o co tam chodziło To musi nam @Dev teraz wyjaśnić.
Dev Opublikowano 28 Lipca 2020 Opublikowano 28 Lipca 2020 41 minut temu, Muskel1 napisał: To musi nam @Dev teraz wyjaśnić. nie zdradzam swoich tajemnic
lutas Opublikowano 28 Lipca 2020 Autor Opublikowano 28 Lipca 2020 W każdym razie dzięki Dev, uratowałeś mnie przed ponowną babraniną z zaciskami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się