Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 4875 - pompa 2 płynu chłodzącego w A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z dodatkową pompa wody. Pacjent to A4 B8 FL 2013, 2.0TDI 143KM (CJCA)

Wywala mi błąd:

Cytat

4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego 
          P261A 00 [175] - Przerwa
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

Sprawa wydaje się prosta, wymiana pompy.

Pompa u mnie ma numer 06H 121 601 J

Kupiłem na allegro używkę (niby sprawną), ten sam numer. Po zmianie problem wraca po kilku dniach. Mogę kupić kolejną nową, nówka zamiennik kosztuje ok 230-250zł.

Ale nurtuje mnie jedna sprawa. Obie pompy po podłączeniu zasilania na krótko kręcą cicho, bez oporów. Kostka ma 3 piny, plus, minus i "S", które jest sterowaniem ze sterownika kompa. W kostce z auta po zapłonie jest napięcie, ale po podpięciu do pompy nic się nie dzieje. Obstawiam że pin "S" nie pozwala się uruchomić pompie, gdy jest nie potrzebna. Podejrzewam, że pompa jest uruchamiana po zgaszeniu silnika, chłodzi chłodnicę recyrkulacji spalin (tak wyczytałem). Wtedy też wywala mi błąd - logiczne. Czy powinienem kupić nową pompę czy szukać problemu gdzie indziej? Może ma ktoś doświadczenie z inną przyczyną wyskakiwania takiego błędu niż sama walnięta pompa. Dodam że przewody do kostki są czyściutkie, bez otarć, nie wyglądają na uszkodzone, jest w nich napięcie po zapłonie (w dwóch na pewno, trzeciego nie jestem w stanie sprawdzić).

Może badam złą pompę? 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Pompa 3 pinowa to tak jak piszesz dwa to zasilanie a trzeci to informacja  dla komputera czy pompa się kręci i ile obrotów na minutę,  to że się kręci nie znaczy że jest sprawna, częsty przypadek w tych pompkach siadająca elektronika.

Opublikowano
2 godziny temu, pijey88 napisał:

Mam problem z dodatkową pompa wody. Pacjent to A4 B8 FL 2013, 2.0TDI 143KM (CJCA)

Wywala mi błąd:

Sprawa wydaje się prosta, wymiana pompy.

Pompa u mnie ma numer 06H 121 601 J

Kupiłem na allegro używkę (niby sprawną), ten sam numer. Po zmianie problem wraca po kilku dniach. Mogę kupić kolejną nową, nówka zamiennik kosztuje ok 230-250zł.

Ale nurtuje mnie jedna sprawa. Obie pompy po podłączeniu zasilania na krótko kręcą cicho, bez oporów. Kostka ma 3 piny, plus, minus i "S", które jest sterowaniem ze sterownika kompa. W kostce z auta po zapłonie jest napięcie, ale po podpięciu do pompy nic się nie dzieje. Obstawiam że pin "S" nie pozwala się uruchomić pompie, gdy jest nie potrzebna. Podejrzewam, że pompa jest uruchamiana po zgaszeniu silnika, chłodzi chłodnicę recyrkulacji spalin (tak wyczytałem). Wtedy też wywala mi błąd - logiczne. Czy powinienem kupić nową pompę czy szukać problemu gdzie indziej? Może ma ktoś doświadczenie z inną przyczyną wyskakiwania takiego błędu niż sama walnięta pompa. Dodam że przewody do kostki są czyściutkie, bez otarć, nie wyglądają na uszkodzone, jest w nich napięcie po zapłonie (w dwóch na pewno, trzeciego nie jestem w stanie sprawdzić).

Może badam złą pompę? 

Ta pompa której nr podałeś to pompa od ogrzewania postojowego.

Opublikowano
12 godzin temu, Wandej napisał:

Ta pompa której nr podałeś to pompa od ogrzewania postojowego.

Sugerujesz, że to nie ta pompa? Nie wiem do czego służy, ale pod maską poza podstawową napędzaną rozrządem, znalazłem tylko tą elektryczną, chyba że jest jeszcze jakaś o której nie wiem?

Opublikowano
2 godziny temu, pijey88 napisał:

Sugerujesz, że to nie ta pompa? Nie wiem do czego służy, ale pod maską poza podstawową napędzaną rozrządem, znalazłem tylko tą elektryczną, chyba że jest jeszcze jakaś o której nie wiem?

Błąd może wyrzucać ta na rozrządzie a nr który podales to nie ta pompa.

Opublikowano
22 godziny temu, Wandej napisał:

Błąd może wyrzucać ta na rozrządzie a nr który podales to nie ta pompa.

Ta na rozrządzie nie ma elektroniki, wiec nie może wywalać błędu. W Etce znalazłem że jest jeszcze jedna o numerze 5N0965561A, muszę ja fizycznie znaleźć i obejrzeć.

Opublikowano
2 godziny temu, pijey88 napisał:

Ta na rozrządzie nie ma elektroniki, wiec nie może wywalać błędu. W Etce znalazłem że jest jeszcze jedna o numerze 5N0965561A, muszę ja fizycznie znaleźć i obejrzeć.

Jak nie ma? Oczywiście że ma.

Opublikowano
2 godziny temu, pijey88 napisał:

Ta na rozrządzie nie ma elektroniki, wiec nie może wywalać błędu. W Etce znalazłem że jest jeszcze jedna o numerze 5N0965561A, muszę ja fizycznie znaleźć i obejrzeć.

Pompa o numerze 5N0965561A jest po lewej z przodu przy chłodnicy lampę przednią lewą wyjmij będziesz miał ją na widoku

Opublikowano

Zobacz

OIP.jpg

Opublikowano
10 godzin temu, Wandej napisał:

Zobacz

OIP.jpg

Wg etki i katalogu moja pompa nie ma czujnika, przyznam, że nie widziałem nigdy takiej jak na twoim zdjęciu. Znalazłem tą 5N0965561A, faktycznie jest z lewej strony silnika, niestety mocno schowana pod chłodnicą oleju, dostęp fatalny... Chwilowo czekam aż znów wywali mi błąd, po skasowaniu pojawia się dopiero po kilku dniach, na razie 3 dni bez błędu. Ta teoretycznie pracuje cały czas, wiec błąd powinien wywalać od razu jak by nie działała. Jak wywali znów,  wymienię na nową.

Dzięki za pomoc

Opublikowano
3 godziny temu, pijey88 napisał:

Wg etki i katalogu moja pompa nie ma czujnika, przyznam, że nie widziałem nigdy takiej jak na twoim zdjęciu. Znalazłem tą 5N0965561A, faktycznie jest z lewej strony silnika, niestety mocno schowana pod chłodnicą oleju, dostęp fatalny... Chwilowo czekam aż znów wywali mi błąd, po skasowaniu pojawia się dopiero po kilku dniach, na razie 3 dni bez błędu. Ta teoretycznie pracuje cały czas, wiec błąd powinien wywalać od razu jak by nie działała. Jak wywali znów,  wymienię na nową.

Dzięki za pomoc

Daj vin to Ci sprawdzę czy ma

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
16 minut temu, Wandej napisał:

Daj vin to Ci sprawdzę czy ma

poszło na priv

Opublikowano

mam ten sam problem udało się naprawic?

Opublikowano
W dniu 3.08.2020 o 18:11, pijey88 napisał(a):

Mam problem z dodatkową pompa wody. Pacjent to A4 B8 FL 2013, 2.0TDI 143KM (CJCA)

Wywala mi błąd:

Sprawa wydaje się prosta, wymiana pompy.

Pompa u mnie ma numer 06H 121 601 J

Kupiłem na allegro używkę (niby sprawną), ten sam numer. Po zmianie problem wraca po kilku dniach. Mogę kupić kolejną nową, nówka zamiennik kosztuje ok 230-250zł.

Ale nurtuje mnie jedna sprawa. Obie pompy po podłączeniu zasilania na krótko kręcą cicho, bez oporów. Kostka ma 3 piny, plus, minus i "S", które jest sterowaniem ze sterownika kompa. W kostce z auta po zapłonie jest napięcie, ale po podpięciu do pompy nic się nie dzieje. Obstawiam że pin "S" nie pozwala się uruchomić pompie, gdy jest nie potrzebna. Podejrzewam, że pompa jest uruchamiana po zgaszeniu silnika, chłodzi chłodnicę recyrkulacji spalin (tak wyczytałem). Wtedy też wywala mi błąd - logiczne. Czy powinienem kupić nową pompę czy szukać problemu gdzie indziej? Może ma ktoś doświadczenie z inną przyczyną wyskakiwania takiego błędu niż sama walnięta pompa. Dodam że przewody do kostki są czyściutkie, bez otarć, nie wyglądają na uszkodzone, jest w nich napięcie po zapłonie (w dwóch na pewno, trzeciego nie jestem w stanie sprawdzić).

Może badam złą pompę? 

 

Opublikowano

Udało się na mierzyć usterkę mam ten sam problem, nie mogę znaleźć przyczyny 

Opublikowano

Witam. 

Jest ktoś kto wymieniał te ustrojstwo

03L965 561A

 

na zamiennik np. z NRF 

 

Ceny tego są straszne ... Podobno PIERBURGA chwala ale cena też powala ... 

 

U mnie jest taka sytuacja że wywala sporadycznie 

Screenshot_2023-07-22-17-16-07-87_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg.05e15c109fffb0a3123d83129c51b03e.jpg

 

Domyślam się że to loteria. Ale proszę o jakąś kolwiek opinie jeśli ktoś wstawiał zami jakiś zamiennik z tych tańszych. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...