Wooya Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Witam.Jesli nie ten dział to przepraszam. Z góry zaznaczę że post będzie długi, Tak samo jak problem z którym się borykam, mechanicy już rozkładają ręce. Audi a4 b7 1.9 TDI BRB ok 330.000 km Zaczelo się niewinnie, po dogazowaniu na jalowym jak i na biegu po ok 3 sek autem zaczęło trząść, odczuwalne z tylu pojazdu, po chwili przestało. Auto na komputer,diagnoza leje 3 wtrysk, poszła regeneracja. Poskładane do kupy. Radość wszystko gra.Po ok tygodniu zmiana, trzesie jak się trzyma równe obroty w granicach 1500-1800.Poniżej i powyżej tej skali cisza. Trzesie z przodu, pod nogami, czuć na pedale gazu.Na jalowym to samo. Podczas jazdy na wyżej wymienionych obrotach trzesie również mocno lewarkiem od zmiany biegów. Drugi mechanik ,drugie podpięcie pod kompa, niby lekko pierwszy wtrysk leje. Ale wpierw test,wypial zawór EGR, ustalo telepanie. Uradowany,czyścimy zawór EGR, podpinamy, błąd Check engine, wypadanie zapłonu 1 cylinder. Decyzja regeneracja trzech pozostałych wtryskow.Mechanik wyjal wałek rozrządu,lekko podtarty i dosc duza rysa na 3 walku,ponoc wycuagnal cos co wpadlo(jakas blaszka ,drut) do komory od 1 wtrysku z tad wypadanie zaplonu.Wypadanie ustalo, korekty na wtryskach w normach. Jak trzesie tak trzaslo dalej tylko ma tych obrotach. W poprzednim roku zostały wymienione poduchy pod silnikiem, w tym roku dwumas i sprzęgło. Nie została wymieniona poducha pod skrzynią, możliwe że ona tak telepie bo mechanik mówił że szrot, ale na podnośniku trzymał na sztywno brechą i dalej trzaslo. Więc moje pytanie czy może to być ten nieszczęsny wałek czy poducha czy może coś jeszcze innego(może plecionka?) Zauważyłem też mocne drgania gałki zmiany biegów na jałowym w obrębie obrotów 1500-1800,jakby chciał wypaść. Dziękuję za porady.Pozdrawiam
kamil-vag Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Poduchy jakie ? Jakiej firmy ? Tyle razy wyciągania regenerowania wtrysków... zrób log 013+023 po odpaleniu na zimnym przez jakieś 5min rozgrzewania silnika... potem to samo jak już ma temp roboczą... Sprawdż też przeguby wewnętrzne jak lewarek lata przy jeździe...
lewiatan1989 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Poduchę skrzyni czuć mocno przy hamowaniu silnikiem podczas zjazdu z ostrej górki. Wtedy aż unosi lewarek do góry.
Wooya Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Poduchy pod silnikiem jedna ori z ASO druga jakiś zamiennik, pod skrzynią chyba jakas pro,jakąś kolorowa,piankowa jakby, ale do wymiany bo w częściach jest. Logi zrobię w tygodniu,bo nie było mnie na miejscu. Dzięki Panowie za podpowiedzi, będę na bieżąco informował ?
kamil-vag Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Opublikowano 11 Sierpnia 2020 To w tdi możesz odrazu szukać ori poduchy i podmienić ten zamiennik... Lepiej już sprawna ori używka, niż jakikolwiek zamiennik...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się