oneskypemen Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Witam, Wczoraj skonczylem przykładkę silnika 2.0TDI 140KM NA AWX. Ogólnie wszystko spoko samochód pali jeździ ale nie tak jak powinien. Tzn zbiera się dość ospale i nie ma tej dynamiki. Dodatkowo przełożyłem pompki wraz z wałkiem rozrządu i bip'y są ujemne na każdym pompowtrysku w przedziale od -30 do -50 Czy może tutaj tkwić problem w zbyt nalej ilości paliwa? Proszę o pomoc
piotrsob1 Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Pompki po montażu wyregulowane na pewno prawidłowo ? Nie czyściłeś przypadkiem końcówek rozpylaczy szczotką drucianą na wiertarce , lub szmatą sitek filtrujących paliwo dostające się do pompek ?
oneskypemen Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2020 (edytowane) Wszystko, starałem się zgodnie ze sztuką zrobić. Nie czyściłem końcówek jedynie tą część gdzie nachodzi podkładka miedziana. Tak samo sitek starałem się nie czyścić. Ogólnie samochód dobrze jeździ pomimo ujemnych bip'ow. Każdy z wtryskiwaczy ma zupełnie inny bip, ale mieszczący się w granicach - 50 Jedyny problem jaki jest to samochód dostaje powera w granicach 2200 obrotowa a 2300, poniżej wciskam gaz i nic Nie wiem, może przyczyna leży w pompie VACUM. Ponieważ zostawiłem z 1.9? Oczywiście ta pompa z 1.9 kupiona była nowa 3 lata temu. Sprawdziłem zaworki egr samą turbinę i wsztko inne i nadal nie mogę dojść co może być przyczyną. Co do regulacji wszystko ustawione suwmiarka, według danych. Dodatkowo dźwigienka pompowtrysku wciśnięta maksymalnie, następnie śruba regulacyjna wkręcona ręcznie kluczem imbusowym do wyczuwalnego oporu a następnie wykręcona o 180 stopni 16 godzin temu, piotrsob1 napisał: Pompki po montażu wyregulowane na pewno prawidłowo ? Nie czyściłeś przypadkiem końcówek rozpylaczy szczotką drucianą na wiertarce , lub szmatą sitek filtrujących paliwo dostające się do pompek ? Edytowane 15 Sierpnia 2020 przez oneskypemen
piotrsob1 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Możesz zrobić podstawowe logi z których można by jakieś wnioski wyciągnąć ? Jeżeli wałek i pompki są w nim z BPW to nie powinno być odczuwalnej różnicy w generowanej mocy, pompa tandemowa z AWX-a nie powinna robić problemu. Rozrząd ustawiałeś na blokady ? Cały osprzęt na AWX-a jest przełożony z BPW , czy zostało coś ? Przy wydechu było coś zmieniane przy okazji wymiany motoru?
oneskypemen Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2020 (edytowane) Wydech został, taki jak był fabrycznie z DPF. Tak samo osprzęt, jedyne co różni się to rozrząd 1.9 posiada napinacz rolki i tak zostawiłem. Rozrząd ustawiony oczywiście na blokady. Więc nie powinno wszystko grać. Po złożeniu zweryfikowałem dla pewności i jest wszystko w porządku Myślałem, że turbo więc podmieniłem i nic dalej to samo. Chyba, że jest problem przez sensor oleju. Bo sensor od 1.9 nie działa w b7. Jest wyświetlany błąd jako niezrozumiały sygnał. I tak przy najbliższej wymianie założę od 2.0 i powinno śmigać. Tylko pytanie czy nie sprawia on w tym momencie jakiś problemów. A właśnie bym zapomniał. Listwa pompowtryskow została z awx. Ale czy to ma jakieś znacznie? Której grupy potrzebujesz logi? Statyczne wraz z dynamicznymi? Edytowane 15 Sierpnia 2020 przez oneskypemen
oneskypemen Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2020 (edytowane) Wymieniłem wiązkę z BPW poprawie uległy bipy dość znacząco. Myślę, że nowa wiązka by załatwiła całkiem sprawę. Dodatkowo tak jakby lepiej się zbierał. Będę jescze jeździł jutro więc zobaczymy ☺️ Edytowane 15 Sierpnia 2020 przez oneskypemen
oneskypemen Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Problemy rozwiązane. Samochód dostał nowe serduszko, wszystko tip top śmiga. Doszedłem do tego co było przyczyną tak późnego doładowania. Wymieniłem komplet filtrów Mann oraz olej motul 5W30 i śmigam. Średnie spalanie waha się w granicach 6 - 6.9 na 100km. Na razie zrobiłem mały odcinek 50 km więc będę jeździł i dalej sprawdzał. Więc problem rozwiązany i temat do zamknięcia. Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Opublikowano 21 Sierpnia 2020 8 godzin temu, oneskypemen napisał: Problemy rozwiązane. Kamil jeżeli jesteś pewien co powodowało problemy to mógłbyś to opisać ? Może się to potomnym przydać Nie zaszkodziło by jakbyś co jakiś czas napisał jak się auto sprawuje, chociażby czy DPF działa poprawnie bez ingerencji w oprogramowanie silnika ?
oneskypemen Opublikowano 13 Września 2020 Autor Opublikowano 13 Września 2020 (edytowane) W dniu 21.08.2020 o 08:34, piotrsob1 napisał: Kamil jeżeli jesteś pewien co powodowało problemy to mógłbyś to opisać ? Może się to potomnym przydać Nie zaszkodziło by jakbyś co jakiś czas napisał jak się auto sprawuje, chociażby czy DPF działa poprawnie bez ingerencji w oprogramowanie silnika ? Co do samych bip'ów przyczyną była oczywiście wiązka elektryczna. A co do samego problemu z późnym dołem doładowania okazała się być temu winna uszczelka pomiędzy, rurką EGR a kolektorem wydechowym. Powinna tam oryginalnie iść specjalnie z takiego materiału jak dawniej pod kolektor wydechowy w starszych samochodach a była tam metalowa co nie dawało dobrej szczelności. Więc sprawa zamknęła się w próbie podmiany turbo podmiany samej gruszki co nie dawało żadnych zamierzanych efektów. Wreszcie winowajcą owego odławiania okazała się być uszczelka. W między czasie doszła awaria EGR, co dało mi kolejny problem. Dlatego jeżeli ktoś już decyduje się na zakup zamiennika owego EGR z firmy NTY odradzam, wyrzucone 300zł w błoto 8 miesięcy tyle właśnie wytrzymał. Co do samego DPF na chwilę obecna nie mam podstaw, by stwierdzić nieprawidłową jego pracę. Wałek oczywiście został przełożony od BPW. Aktualny poziom sadzy to 20g. Edytowane 13 Września 2020 przez oneskypemen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się