Jump to content
IGNORED

B6 1.8T AVJ logi przed chipem


Recommended Posts

Posted (edited)

Witajcie, kupiłem swoją drugą B6, tym razem z 1.8T :3
Robię u kolegi czipa, miał mi pisać mapę ale poprosił przed tym o logi, na logach moją uwagę przykuły małe odczyty przepływomierza i "małe" ciśnienie turbo mimo że auto niby "jedzie".
Kolega mówi że winny będzie regulator ciśnienia paliwa albo pompa bo nie ma go na tyle ile powinien. Prosiłbym o sprawdzenie logów i potwierdzenie ewentualne tej tezy.

Co pareset kilometrów albo czasami kilkadziesiąt zapala się Check Engine z błędem kata - Catalyst System Bank 1 - Efficiency Below Treshold - MIL ON, 16804, P0420 - 002 kod plus kiedyś miałem jeszcze Fuel Trim Bank 1 (Mult) 17536, P1128 - 001 System Too lean - Intermittent ale po skasowaniu już się niby nie pojawia.

Zamówiłem pompę SKV za 90zł na próbę i pompe z B7 2.0TFSI bo podobno pasuje plug and play, kosz pewnie trzeba zmienić na ten ze starej?

 

Dzięki, pozdrawiam, Łukasz

 

Grupy 114, 115: http://vaglogi.pl/log-114_115_V7gsY.html
Grupy 001, 003, 020: http://vaglogi.pl/log-001_003_020_PGp241x.html
Grupy 001, 002, 031: http://vaglogi.pl/log-001_002_031_JpXK6.html (Tutaj prawidłowy log zaczyna się trochę niżej na stronie od 1500)

Edited by Szczypi0R112
Posted

Ogólnie to zastanów sie dobrze czy chcesz robić tego czipa u kolegi który nie ma zielonego pojecie o tym aucie, ani diagnostyce  ;). W tym momencie pompy paliwa bym sie nie czepiał, problemem jest uboga mieszanka spowodowana przez zaniżający przepływomierz lub nieszczelność, zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu potem przepływka nowa. Turbo wstaje tragicznie, więc pewnie popękane żeliwo, do tego pewnie zatkany katalizator. Pompy se zostaw na pozniej.

  • Upvote 1
Posted

Kat bardzo możliwe bo wstaje tragicznie, turbo mówił że jest robione, widać z resztą, robił już czipa gosciowi i auto jezdzi a ma wspolprace z tuneupem więc raczej tu się nie obawiam a sam miał projekty już po 350km które robił sam. Przepływkę lepiej Pierburg czy Bosch? Nieszczelność sprawdzę jak będę miał wolne, mam ustrojstwo do sprawdzania szczelności zrobione akurat jakiś czas temu :P

Posted
8 godzin temu, Szczypi0R112 napisał:

Bosch?

Tylko bosch.

 

8 godzin temu, Szczypi0R112 napisał:

robił już czipa gosciowi i auto jezdzi a ma wspolprace z tuneupem więc raczej tu się nie obawiam

I w razie czego Robercik poratuje jak kolega nie da rady? Po tym co piszesz koleś nie ma pojęcia ale co zrobisz to Twoja sprawa. Życzę powodzenia.

Jeśli turbo było robione to sprawdź naciągnięcie sztangi. Na odpiętej wtyczce od n75 ma dmuchać 0,3b.

Posted

Czy Robercik poratuje to nie wiem ale hamownie od niego ma, sprzęt jest, szkolenie było, w każdym razie ogólnie rozwiązałem prawdopodobnie problem ale jutro wstawie nowe logi jak je zrobie.

Zdejmowałem kata żeby trochę zluźnić wydech i posprawdzać wszystko. Tak jak mówi turbina regenerowana ale człowiek który to składał popierniczył trochę, między innymi zawór DV był odwrotnie, tłoczek do rury intercoolera, bok w filtr, po ściągnięciu DV dostałem z niej olejem po łapach także przeczyściłem rury i intercooler z tego oleju, Po tych zabiegach i poskładaniu wszystkiego auto ma niesamowitego kopa w porównaniu do wcześniej, teraz czuć że to 1.8T a nie 1.8 na zmiennych fazach :P

Jutro jeszcze to sprawdzę i przełożę DV spowrotem tak jak było żeby potwierdzić tę tezę że to nie była wina katalizatora i edytuje post przy okazji dodając nowe logi dynamiczne po zmianach. Kanały jednakże minimalnie poprawie i zrobię zalecane a nie te co miałem w pierwszym poście czyli zamiast 114 bodajze 118, 02/33 itd

Posted (edited)

Grupy 114, 115: http://vaglogi.pl/log-114_115_5sO4k.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-020_003_o42Wc.html
Grupy 001, 002, 031: http://vaglogi.pl/log-001_002_031_F3x24.html

Zrobiłem nowe logi po uporaniu się z problemami, wydaje mi się że w miarę ok ale jeszcze bym profilaktycznie przemyślał wymianę DV. Będę jeszcze raz sprawdzał szczelność, w odmie oczywiście kolanko bylo całkowicie ułamane, plus trójnik też siadł na dole więc wymieniłem oba.

W 1.8T nie pamiętam jak w 150km powinno wstawać turbo, wiem że to było gdzieś nisko i wydaje mi się że moje przy 2800 wstaje za wysoko ale nie jestem pewien, na necie pisze że maksymalny moment dla tego silnika jest przy 1750 obrotów.

 

Po wgraniu programu ładuje max 0.8 bar, na klimie 0.7b i obroty falują na wolnych, co sprawdzić?

Dodam że nie ma kata a jeszcze nie zakładałem emulatora

Edited by Szczypi0R112
Posted

Turbo nadal kiepsko wstaje, do tego nadal ubogo i mały przepływ.

Posted (edited)
Grupy 114, 115: 
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w...
Grupy 003, 020: 
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w...
Grupy 001, 002, 031: 
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w...



Logi po czipie

Dodam że ma momenty że jadę i wskoczy to 0.9 a wtedy idzie jak szatan tylko że dalej baaardzo wysoko wstaje

Co sprawdzić oprócz nieszczelności? Będę wymieniać świece jutro, musze założyć emulator do lambdy i podejrzewam DV ale nie znam się aż tak, późno wstaje i nie daje takiego ciśnienia jak powinien, na odpiętej drugiej lambdzie brak zmian.

Edit: Wleciały BKR7E i nowe DV, te trzyma tłoczek jak się zatka podciśnienie jak głupie. Boost stabilniejszy ale dalej słabizna, na dniach sprawdzę jeszcze raz klapkę od WG bo wydaje mi się że jak ostatnio sprawdzałem to była luźna.
Edited by Szczypi0R112
Posted

Dobra robota...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...