Jump to content
IGNORED

HVAC -08 jakie cisnienie?


Recommended Posts

Posted (edited)

witam, jakie cisnienie powinno byc w grupie 001 w module HVAC 08?

Historia taka:
Przestala mi chlodzic klima jakis czas temu, pozniej zaczal swiecic sie przycisk ECON. Doladowalem lekko klime uzupelniaczem, zeby ECON zgasl i teraz wyglada na to ze sprezarka sie zalacza ale dalej nie chlodzi bardzo. Ladowanie czynnika patrzac na stornie LO moze byc troche mylne, wiec sprawdzam w VCDS w module HVAC 08 w grupie 001 mam 4 bary (i bledow brak). czy powinno byc wiecej barow?

 

dzieki,

Edited by krzys_ck
Posted

ciśnienie w układzie zależne jest od temperatury otoczenia. Jednak 4 bary to trochę mało, ale nie da się tego stwierdzić bo czynnika nie dobija się, a odciąga i nabija odpowiednią do danego układu ilością. 

Posted

Nie rozumiem dlaczego czynnika sie nie dobija.
Myslalem ze wystarczy dobic i powinno byc OK zamiast wymieniac caly czynnik. Zwlaszcza ze teraz jest problem z wymiana czynnikow w starych autach bo Unia zakazala tego co byl wczesniej uzywany - freonu.

Posted
2 godziny temu, krzys_ck napisał:

Nie rozumiem dlaczego czynnika sie nie dobija.
Myslalem ze wystarczy dobic i powinno byc OK zamiast wymieniac caly czynnik. Zwlaszcza ze teraz jest problem z wymiana czynnikow w starych autach bo Unia zakazala tego co byl wczesniej uzywany - freonu.

Co Ty za bzdury z tą Unia wymyślasz? Owszem są restrykcje ale czynnik R134a jest normalnie w obiegu, jedynie nowe auta muszą wyjść z fabryki z nowszym czynnikiem.

Co do dobijania, nie robię się tego bo nigdy nie będziesz wiedział ile czynnika jest w układzie. Tu masz mieć precyzyjną ilość, to nie lodówka że może być trochę mniej czy więcej.

Posted

o widzisz, to sie czegos nowego dowiedzialem. thx

Posted (edited)

Czynnik ewakuuje maszyna do serwisowania klimy razem z olejem i mierzy ich ilość. Gdy ilość jest znacznie mniejsza niż powinno być w układzie powinien być przeprowadzony test na szczelność poprzez podanie np. azotu pod ciśnieniem. Gdy test szczelności okaże sie pozytywny dopiero wtedy wolno napełnić klimę ponownie czynnikiem r134a i olejem. Nie dozwolone jest nabijanie klimy w nieszczelny układ (co się z resztą mija z celem) ale sa i tacy, którzy na lato tylko nabijają bo maja małą nieszczelność. Jazda bez czynnika prowadzi prędzej czy później do zajechania sprężarki bo z czynnikiem jest transportowany olej. Brak czynnika = brak smarowania, kto nie smaruje nie jedzie?

Edited by Muskel1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...