pawlak905 Opublikowano 11 Września 2020 Opublikowano 11 Września 2020 Cześć wszystkim. Potrzebuje pomocy z moim b6 i z jego skrzynią. Niestety szarpie podczas ruszania do tyłu. Zaczęło się od tego że pojechałem dziś do tunera na wyłączenie sond lambda za katami. Gdy wyjeżdżałem to już szarpało. Po jakimś czasie zadzwoniłem do tunera i mówię mu jaka sytuacja a ten że nie możliwe żeby wyłączenie sond miało coś wspólnego. Właściwie to auto mam niecałe 2 lata i jakieś 2 może góra 3 razy zdarzyło się że szarpnęło podczas ruszania w tył ale to były jednorazowe sytuacje w odstępach kilku miesięcy. Zacząłem szukać info na forum i znalazłem jak zrobić adaptacje skrzyni jednak metoda jazdy w przód potem trzymanie hamulca a następnie jazda w tył i hamulec nic nie daje. Naturalnie miałem wówczas włączony VCDS i Meas. Blocks a tam wartości 010 i 011 gdzie ADP. RUN. Czynność powtarzałem 5 czy może nawet 10 razy a ADP. OK nie pojawiło się ani razu. Na skrzyni nie pokazuje żadnego błędu, engine pokazywało błędy lambdy a te w między czasie usunąłem i pojawiły się więcej, jednak praca silnika ani skrzyni się nie zmieniła. Adaptacje przeprowadzałem metodą wyzerowania adaptacji w VCDS w Adaptation-10 oraz za pomocą odłączenie aku na chwile. Za każdym razem brak pożądanego efektu. Wracając do tunera to nie wiem dokładnie jak przebiegał proces wyłączania sond bo nie byłem przy tym, jedynie pod koniec jego pracy zerknąłem na warsztat i zauważyłem że miał podłączony prostownik pod akumulator. W zeszłym tygodniu wymieniane miałem tarcze i klocki hamulcowe na tylnej osi jednak wydaje mi się że nie ma to nic wspólnego..? Przejrzałem cały temat diagnostyka-skrzyni-multitronic-od-a-do-z i posprawdzałem w blokach od 001 do 011 wszystko tj. czy np. pokazuje na blokach dobrą pozycje drążka zmiany biegów itp. Niestety jeśli chodzi o wartości RPM czy natężenia prądu to nie wiem jakie powinny być odpowiednie więc nie wiem czy jest tu ok. Proszę o pomoc bo może jednak źle przeprowadzam adaptacje, a może tuner coś źle zrobił? Nie mam pomysłu jak to ogarnąć.
MaTeo85 Opublikowano 11 Września 2020 Opublikowano 11 Września 2020 Adaptacja wskoczy pod warunkiem że olej w skrzyni osiągnie jakaś temperaturę chyba minimum 60 stopni jak dobrze pamiętam. W temacie o diagnostyce masz podane niektóre typowe usterki z opisem co jest w blokach i co się dzieje ze skrzynią. Jak coś proponuję zadzwonić do kolegi @Bart-S opisać sytuację i może coś zaradzi albo naprowadzi w czym jest problem.
pawlak905 Opublikowano 12 Września 2020 Autor Opublikowano 12 Września 2020 15 godzin temu, MaTeo85 napisał: Adaptacja wskoczy pod warunkiem że olej w skrzyni osiągnie jakaś temperaturę chyba minimum 60 stopni jak dobrze pamiętam. W temacie o diagnostyce masz podane niektóre typowe usterki z opisem co jest w blokach i co się dzieje ze skrzynią. Jak coś proponuję zadzwonić do kolegi @Bart-S opisać sytuację i może coś zaradzi albo naprowadzi w czym jest problem. Temperaturę oleju miałem powyżej 70 stopni, pod koniec jeżdżenia przód,tył miała nawet 80 stopni.
Bart-S Opublikowano 13 Września 2020 Opublikowano 13 Września 2020 Jaka jest aktualna wartość wysterowania sprzęgła w mA? (pierwsza kolumna w grupie 11) 1
pawlak905 Opublikowano 13 Września 2020 Autor Opublikowano 13 Września 2020 3 godziny temu, Bart-S napisał: Jaka jest aktualna wartość wysterowania sprzęgła w mA? (pierwsza kolumna w grupie 11) Czy to grupa 10 czy 11 to pokazuje 0.3mA. Zastanawia mnie kolumna 4 bo podczas adaptacji i jazdy do przodu pokazuje od 0 do max 60 nm a podczas jazdy do tyłu wartości potrafią przekroczyć nawet 700nm. W związku z tym szarpnięciem w jeździe do tyłu postanowiłem nie jeździć póki co autem tylko tyle co pojadę do ASO w Toruniu. Na piątek dopiero jestem umówiony więc gdybyś miał jakieś pomysły na mój problem to był bym dozgonnie wdzięczny, a wiem że znasz się na tym:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się