Doman13 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam Ostatnio zauważyłem wyjeżdżając z parkingu pod górkę, gdy auto stało na skręconych kołach dziwne szarpania. Ruszałem w tej sytuacji przez puszczenie sprzęgła. Jak dotknę w takiej sytuacji gazu to drżenia ustają, ale na parkingu jest to niebezpieczne bo auto dostaje niezłego kopa. Pytanie: 1. czy odtąd jeździć na pół sprzęgle (dotąd po prostu puszczałem sprzęgło i auto jechało) 2. gdzie szukać przyczyny tych drgań. (tylko na skręconych kołach, puszczone sprzęgło bez gazu)
Wihajster Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam Ostatnio zauważyłem wyjeżdżając z parkingu pod górkę, gdy auto stało na skręconych kołach dziwne szarpania. Ruszałem w tej sytuacji przez puszczenie sprzęgła. Jak dotknę w takiej sytuacji gazu to drżenia ustają, ale na parkingu jest to niebezpieczne bo auto dostaje niezłego kopa. Pytanie: 1. czy odtąd jeździć na pół sprzęgle (dotąd po prostu puszczałem sprzęgło i auto jechało) 2. gdzie szukać przyczyny tych drgań. (tylko na skręconych kołach, puszczone sprzęgło bez gazu) przyczyn jest wiele...poduszki,sprzegło.... :gwizdanie:
Doman13 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 ok tylko od czego zacząć sprawdzanie i jak to robić?
spetsnaz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Cholera wie od czego to jest. W moim 1Z (bez dwumasa) mam identyczny problem. Zmieniłem już wszystkie poduszki silnika i skrzyni (lemforder), kompletne sprzęgło z łożyskiem (LUK), skrzynię biegów i dalej to samo.. Mam nawet wrażenie, że po wymianie sprzęgła bicie się nasiliło.
Bogumił Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Miałem taką samą sytuacje, tylko tyle, że w Mazdzie 323, jak ją sprzedałem mechanikowi to człowiek stwierdził, że tarcza sprzęgła była nierówno zużyta i na dodatek była "walnięta" skrzynia biegów (co prawda nie wiem jaki był defekt skrzyni - zakończyło się tym, że dałem człowiekowi dodatkowo inną skrzynie i problem się rozwiązał).
Doman13 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 gadałem dziś z mechanikiem i ten mi mówił że jakby to była wina sprzęgła to trzęsło by też przy ruszaniu na prostych kołach. Mnie to coś takiego chodzi po głowie że na skręconych kołach to są jest dużo większy opór przy ruszaniu i elementy bardziej pracują. Tylko które to elementy?. Idąc za przypadkiem specnaza to zostają mi tylko przeguby, skrzynia albo krzywo zużyte sprzęgło.
Doman13 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2009 tego jest tak dużo ze naprawdę nie wiem co sprawdzać. więc 1. jak sprawdzić przegub 2. skrzyni to póki nie padnie to nie ruszam (na razie to wiem że pada mi synchronizator 3 biegu, ale 1,5 roku temu wlałem do skrzyni ceramizera i sytuacja się unormowała, tzn nie pogorszyło się i jak olej jest ciepły to nic na 3 biegu nie zgrzyta) 3. sprzęgło sprawdzone prostym testem: zapinam 2 bieg i zaciągam ręczny i auto staje dęba i gaśnie. (ale jest wysokie tzn. 3/4 od pięciu lat) Jakieś pomysły?
Bogumił Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Z tym sprzęgłem chyba nie do końca jest tak, że cały czas by trzęsło, bo jeżeli tarcza nie jest równomiernie "zdarta" to chyba w zależności jak się ułoży na kole dwumasowym to i tak pracuje. No tak mi się wydaje.
Doman13 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Z tym sprzęgłem chyba nie do końca jest tak, że cały czas by trzęsło, bo jeżeli tarcza nie jest równomiernie "zdarta" to chyba w zależności jak się ułoży na kole dwumasowym to i tak pracuje. No tak mi się wydaje. nie mam dwumasa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się