Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 1Z] Trzęsie przy ruszaniu na skręconych kołach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio zauważyłem wyjeżdżając z parkingu pod górkę, gdy auto stało na skręconych kołach dziwne szarpania.

Ruszałem w tej sytuacji przez puszczenie sprzęgła.

Jak dotknę w takiej sytuacji gazu to drżenia ustają, ale na parkingu jest to niebezpieczne bo auto dostaje niezłego kopa.

Pytanie:

1. czy odtąd jeździć na pół sprzęgle (dotąd po prostu puszczałem sprzęgło i auto jechało)

2. gdzie szukać przyczyny tych drgań. (tylko na skręconych kołach, puszczone sprzęgło bez gazu)

Opublikowano

Witam

Ostatnio zauważyłem wyjeżdżając z parkingu pod górkę, gdy auto stało na skręconych kołach dziwne szarpania.

Ruszałem w tej sytuacji przez puszczenie sprzęgła.

Jak dotknę w takiej sytuacji gazu to drżenia ustają, ale na parkingu jest to niebezpieczne bo auto dostaje niezłego kopa.

Pytanie:

1. czy odtąd jeździć na pół sprzęgle (dotąd po prostu puszczałem sprzęgło i auto jechało)

2. gdzie szukać przyczyny tych drgań. (tylko na skręconych kołach, puszczone sprzęgło bez gazu)

przyczyn jest wiele...poduszki,sprzegło.... :gwizdanie:

Opublikowano

ok

tylko od czego zacząć sprawdzanie i jak to robić?

Opublikowano

Cholera wie od czego to jest. W moim 1Z (bez dwumasa) mam identyczny problem. Zmieniłem już wszystkie poduszki silnika i skrzyni (lemforder), kompletne sprzęgło z łożyskiem (LUK), skrzynię biegów i dalej to samo.. Mam nawet wrażenie, że po wymianie sprzęgła bicie się nasiliło.

Opublikowano

Miałem taką samą sytuacje, tylko tyle, że w Mazdzie 323, jak ją sprzedałem mechanikowi to człowiek stwierdził, że tarcza sprzęgła była nierówno zużyta i na dodatek była "walnięta" skrzynia biegów (co prawda nie wiem jaki był defekt skrzyni - zakończyło się tym, że dałem człowiekowi dodatkowo inną skrzynie i problem się rozwiązał).

Opublikowano

gadałem dziś z mechanikiem i ten mi mówił że jakby to była wina sprzęgła to trzęsło by też przy ruszaniu na prostych kołach.

Mnie to coś takiego chodzi po głowie że na skręconych kołach to są jest dużo większy opór przy ruszaniu i elementy bardziej pracują. Tylko które to elementy?.

Idąc za przypadkiem specnaza to zostają mi tylko przeguby, skrzynia albo krzywo zużyte sprzęgło.

Opublikowano

Może być przegub wewn.... :good:

Opublikowano

tego jest tak dużo ze naprawdę nie wiem co sprawdzać.

więc

1. jak sprawdzić przegub

2. skrzyni to póki nie padnie to nie ruszam (na razie to wiem że pada mi synchronizator 3 biegu, ale 1,5 roku temu wlałem do skrzyni ceramizera i sytuacja się unormowała, tzn nie pogorszyło się i jak olej jest ciepły to nic na 3 biegu nie zgrzyta)

3. sprzęgło sprawdzone prostym testem: zapinam 2 bieg i zaciągam ręczny i auto staje dęba i gaśnie. (ale jest wysokie tzn. 3/4 od pięciu lat)

Jakieś pomysły?

Opublikowano

Z tym sprzęgłem chyba nie do końca jest tak, że cały czas by trzęsło, bo jeżeli tarcza nie jest równomiernie "zdarta" to chyba w zależności jak się ułoży na kole dwumasowym to i tak pracuje. No tak mi się wydaje.

Opublikowano

Z tym sprzęgłem chyba nie do końca jest tak, że cały czas by trzęsło, bo jeżeli tarcza nie jest równomiernie "zdarta" to chyba w zależności jak się ułoży na kole dwumasowym to i tak pracuje. No tak mi się wydaje.

nie mam dwumasa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...