Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] 2.0TDI Przeładowuje turbo bez trybu awaryjnego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z moją B7 2.0TDI 140km silnik BPW 2007rok z DPF. Otóż jestem po regeneracji turbiny, ponieważ borykałem się z problemem przeładowania turbiny (auto nie wchodziło w tryb awaryjny) - podejrzewałem zapieczoną zmienną geometrię, faktycznie chodziła trochę ciężko. Teraz wsadziłem regenerowane turbo i problem nie zniknął. Co może być przyczyną przeładowywania turbiny i nie wpadania w tryb awaryjny? Jeździłem z VCDSem nie raz i wyraźnie turbo przeładowywało i to bardzo. Nawet słychać to na zewnątrz, jakby wirnik miał zaraz wyskoczyć. Dodam też, że często dzieje się tak, że samochód pracuje i wyraźnie słychać taki basowy dźwięk silnika. Nagle przestaje "dudnić" i silnik pracuje bardzo "głucho" - najczęściej wtedy dochodzi do przeładowywania turbiny. Dodam również, że przed regeneracją było słyszalne piszczenie podczas przyśpieszania - piszczenie było adekwatne do pracy zmiennej geometrii (jakby wirnik ocierał o ścianki) i dlatego też zregenerowałem turbinę. Po regeneracji dalej ten sam dźwięk. Może ktoś borykał się z tym problemem. Czy ten dźwięk może dochodzić z zaworka N75, nieszczelnego układu ciśnienia albo pompy ciśnienia? Jakieś pomysły dlaczego silnik nie wpada w tryb awaryjny? Przepływka, EGR? Regenerowałem również DPF ale jeszcze nie wyczyściłem zapełnienia popiołem w VCDS.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Przeładowanie powyżej 200 milibarów trwające dłużej niż kilka sekund ( 2-3 ) powinno skutkować trybem awaryjnym.

Jak warunki są spełnione i notlaufa nie łapie to prawdopodobnie coś było zmieniane w sofcie :decayed:

A błędy w ECU się normalnie zapisują ?

Jeżeli problem zaczął się po myciu DPF-a i jeżeli nie wyzerowałeś zawartości popiołu w ECU to może mieć to wpływ na przeładowywanie.

Sprawdź też to co opisywałem w tym temacie :

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Błędy się zapisują. Spróbuję zrobić to co opisałeś w swoim poście, dam znać co z tego wyszło.

Opublikowano
13 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Przeładowanie powyżej 200 milibarów trwające dłużej niż kilka sekund ( 2-3 ) powinno skutkować trybem awaryjnym.

Jak warunki są spełnione i notlaufa nie łapie to prawdopodobnie coś było zmieniane w sofcie :decayed:

A błędy w ECU się normalnie zapisują ?

Jeżeli problem zaczął się po myciu DPF-a i jeżeli nie wyzerowałeś zawartości popiołu w ECU to może mieć to wpływ na przeładowywanie.

Sprawdź też to co opisywałem w tym temacie :

 

 

Gąbeczka wyglądała dobrze. Tak czy siak wyczyściłem ale żadnego efektu. Zauważyłem również, że turbo późno wstaje ale jak już wstanie to przyśpiesza konkretnie, przed regeneracją turbiny tak nie przyspieszało. Podczas "wstawania" turbiny słychać pisk, który się pokazał grubo przed regeneracją turbiny i jest do tej pory i piszczy tylko podczas "wstawania" turbiny. Turbo jest po regeneracji więc można wykluczyć, że wirnik ociera o ścianki albo samą wadę turbiny. Może tak piszczeć zaworek N75, coś wspólnego ze sterowaniem zmienną geometrią? Poniżej załączam filmik z piszczeniem. Piszczenie ustaje w momencie wstania turba.

Opublikowano

Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakaś mała nieszczelność w dolocie pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym, albo w układzie wydechowym .

Podczas dużego obciążenia silnika z takiej nieszczelności może gwizdać ....:whistling::P

Opublikowano

Jutro powymieniam wszystkie wężyki podciśnienia. Wyjmę wąż za turbem i przegazuję, zobaczymy czy wtedy będzie pisk. Jak będzie to już nie wiem gdzie szukać bo turbo po regeneracji i dźwięk taki sam. Jak pisk zniknie to chyba odlecę ze szczęścia bo bujam się już z tym dość długo. Faktycznie może być jakaś nieszczelność bo w VCDS ciśnienie doładowania jest trochę niższe niż zadane. Tylko dziwi mnie to, że często jak już silnik się rozgrzeje i trochę pojeżdżę to pisk ustaje. Np. po przegonieniu auta na autostradzie pisk ustaje nawet na kilka dni i któregoś dnia zaczyna piszczeć tak że uszy więdną... No cóż, przewaga dzięki technice :D

Opublikowano (edytowane)

No niestety nie wszystkie problemy są proste do zdjagnozowania i usunięcia . Sam walczę już ze dwa latka z przeładowaniem i trybem awaryjnym, który występuje tylko podczas wypalania DPF-a .

Po wypaleniu cegły spokój na następne 250-300 km ....:decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Więc tak, nieszczelności w dolocie nie ma, wężyki wymienione i... dalej piszczy :kwasny: ale coś odkryłem. Nasłuchałem się skąd taki pisk i dosłuchałem się, że na 99% pisk dochodzi z pompy tandemowej. Ktoś kojarzy temat usterek tych pomp? Wiem, że króćce lubią się luzować. Sprawdzałem to też u mnie ale żadnego luzu nie ma. Może to już końcówka samej pompy? 

Opublikowano

Cały osprzęt turbiny wymieniony (wężyki podciśnienia, zawór N75 - nowy oryginalny, pompa tandemowa). Na niskich obrotach mało mocy, aż trzęsie silnikiem. Przy około 2400obr turbo wstaje i idzie jak torpeda. Do regulacji sztanga czy raczej kiepsko zregenerowane turbo? Ogólnie bardzo dziwnie turbo się zachowuje. Piszczenie nie ustało, podejrzewam jakąś nieszczelność na wydechu. Wymienione wszystkie uszczelki EGR (4szt) i dalej piszczy. 

Opublikowano

Problem rozwiązany :) turbo poszło na reklamację, okazało się że koszmarnie rozregulowany egzemplarz po regeneracji mi się trafił :grin: po regulacji wszystko śmiga. A co do "przeładowywania bez trybu awaryjnego"... mój błąd, tak się dzieje podczas wypalania DPF. Ja myślałem, że to coś nie tak z turbiną, a tak ma być :facepalm:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...