Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju filtra paliwa płukanka silnika kolejność prac


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Panowie 

Chciałbym w swoim świeżo zakupionym Audi A4  143km wymienić olej oraz filtry m.in  paliwa. Auto ma 140 tys przebiegu (pochodzi z rynku szwedzkiego wiec przebieg jest zweryfikowany) Do końca było serwisowane w ASO Audi jednak na zasadzie long life czyli zaliczyło  raptem 4 wymiany oleju co mnie trochę niepokoi . Czytając na forum o trapiących czasem ten silnik problemach przy wymianie oleju chciałbym również wymienić filtr paliwa (pomimo tego ze przy 117tys km miał wymieniany a interwal to 60 tys km)    Chce zalać: VALVOLINE SYNPOWER XTREME 5W30 XL-III 5L dodatkowo przed wymiana oleju zrobić płukankę silnika preparatem LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH PŁUKANKA oraz przeczyścić wytryski dolewając do paliwa LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG. I teraz moje pytanie w jakiej kolejności wykonać te czynności? 

Najpierw dodatek do wtrysków jeszcze na starym filtrze paliwa? 

Następnie przed sama wymiana oleju płukanka silnika i wymiana oleju oraz filtrów

czy 

Jako pierwsze płukanka silnika wymiana oleju i filtrów w tym paliwa i dopiero na nowym filtrze dodatek do czyszczenia filtrów? 

A może jak to mówi przysłowie lepsze wrogiem dobrego i wystarczy sama wymiana oleju? Bede wdzięczny za sugestie, wskazówki, porady 

 

Opublikowano

Na Twoim miejscu nic bym nie płukał tylko zmienił filtry, olej i jeździł. Ewentualnie wymienił pierwszy raz olej po 5 tys. km i później już standardowo co 15 tys. Filtr paliwa warto wymieniac trochę wcześniej niz zaleca producent, np. co 45 tys. km.

Opublikowano
13 godzin temu, majkel_majki napisał:

Filtr paliwa warto wymieniac trochę wcześniej niz zaleca producent, np. co 45 tys. km.

W PL filtr paliwa wymieniać co 45tys to tragedia - nigdy nie wiesz co tankujesz, max 25tys... najlepiej co roku przed zimą..  Można uniknąć wielu kłopotów z układem zasilania.

Opublikowano
13 godzin temu, RALF76 napisał:

W PL filtr paliwa wymieniać co 45tys to tragedia - nigdy nie wiesz co tankujesz, max 25tys... najlepiej co roku przed zimą..  Można uniknąć wielu kłopotów z układem zasilania.

Nie będę się spierał, ale moje doświadczenia są zupełnie inne. Zresztą interwał wymiany ustalony przez producenta zależy m.in od wielkości filtra, np. w jaguarze jest naprawdę sporych rozmiarów i tutaj trzymam się z grubsza tego co zaleciła fabryka, zmieniam co 55 tys. km. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...