sony03 Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 Witam, od jakiegoś miesiąca auto zaczęło bardzo dymić po odpaleniu. Im dłużej stoi, tym większa chmura po odpaleniu. Jest to dosłownie chmura dymu biało - szara. Śmierdzi trochę olejem jak i paliwem. Dodatkowo auto jest słabe. Wolno się rozpędza. Max prędkość 180km/h. Na jałowych obrotach zatrzęsie nieraz budą. Przy pierwszym ruszaniu zaraz po odpaleniu ma strasznego muła do 2000 obr/min. Obstawiam, że wtryski do roboty, pytanie czy coś jeszcze? Proszę o ocenę logów. (Nie zrobiłem logów w Basic Settings, bo vcds lite nie obsługuje tego, a swojego klona co miałem na płycie gdzieś zapodziałem ) Auto świeżo po wymianie wałka, szklanek i rozrządu. Z góry dziękuje za pomoc. Statyczne: 001 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ef74d24b6a6b08716ef1 004 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ef73d24b6a6b08716eed 013 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ef73d24b6a6b08716eee 018 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ef73d24b6a6b08716eef 023 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ef74d24b6a6b08716ef0 Dynamiczne : 001 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ec36d24b6a6b08716ee7 003 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ec3dd24b6a6b08716ee8 004 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bcbd24b6a6b08716ef5 008 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bccd24b6a6b08716ef6 010 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ec5bd24b6a6b08716eeb 011 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bccd24b6a6b08716ef9 001 + 004 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bcbd24b6a6b08716ef3 003 + 011 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bcbd24b6a6b08716ef4 011 + 010 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bccd24b6a6b08716ef8 003 + 008 + 011 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bccd24b6a6b08716ef7?AuthKey=570da7f3eead4de58c0595e8fd8b6b30
piotrsob1 Opublikowano 27 Października 2020 Opublikowano 27 Października 2020 (edytowane) 12 godzin temu, sony03 napisał: Witam, od jakiegoś miesiąca auto zaczęło bardzo dymić po odpaleniu. Im dłużej stoi, tym większa chmura po odpaleniu. Jest to dosłownie chmura dymu biało - szara. Śmierdzi trochę olejem jak i paliwem. Jeżeli dymienie występuje zaraz po odpaleniu i chwilę później ustępuje to typowy objaw zużytych uszczelniaczy zaworowych Nie przegrzałeś przypadkiem motorówki ? Jak robiłeś wałek rozrządu to trzeba było je wymienić, były praktycznie na wierzchu..... Turbina bardzo ładnie wstaje i pompuje , może jest problem z ciśnieniem paliwa jak osiągi niewystarczające ? Edytowane 27 Października 2020 przez piotrsob1
sony03 Opublikowano 27 Października 2020 Autor Opublikowano 27 Października 2020 Nie no raczej nie przegrzałem. Wtedy myślałem, że to kopcenie było spowodowane tym wałkiem i szklankami, bo zaczęła kopcić, a tydzień później szklanka pękła i przy okazji wałek już nadawał się na śmietnik. Pytanie czy da radę zmienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy? Bo uszczelkę robiłem lekko ponad rok temu. Skoro turbina dobrze wstaje to dlaczego czuć ją dopiero przy 2200obr.? To normalne w tych autach?
Jarek882 Opublikowano 27 Października 2020 Opublikowano 27 Października 2020 1 godzinę temu, sony03 napisał: Nie no raczej nie przegrzałem. Wtedy myślałem, że to kopcenie było spowodowane tym wałkiem i szklankami, bo zaczęła kopcić, a tydzień później szklanka pękła i przy okazji wałek już nadawał się na śmietnik. Pytanie czy da radę zmienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy? Bo uszczelkę robiłem lekko ponad rok temu. Skoro turbina dobrze wstaje to dlaczego czuć ją dopiero przy 2200obr.? To normalne w tych autach? Tak ponieważ napędzają ją spaliny.
sony03 Opublikowano 27 Października 2020 Autor Opublikowano 27 Października 2020 A co do reszty logów, wtryski są dobre? Bo nie podobają mi się drgania na jałowych obrotach oraz bipy.
piotrsob1 Opublikowano 27 Października 2020 Opublikowano 27 Października 2020 4 godziny temu, sony03 napisał: A co do reszty logów, wtryski są dobre? Bo nie podobają mi się drgania na jałowych obrotach oraz bipy. Korekcje są w normie ale BIP-y faktycznie są wysokie . Ile czasu jeździsz tym autem, czy wcześniej jeździło ono bez zastrzeżeń ? Jeżeli problem z mocą jest od początku jak auto posiadasz to sprawdził bym czy zamontowane pompki są na pewno takie jakie być powinny. Tak wysokie Bip-y i braki w mocy przy reszcie parametrów w normie dają powód do takich podejrzeń według mnie Co mi jeszcze przyszło do głowy, to wiązka w głowicy zasilająca pomowtryskiwacze. Jest w niej zaprasowane połączenie czterech przewodów masowych z tym wspólnym idącym do ECU, zdarza się że jest ono mocno skorodowane , zwiększona oporność w nim powoduje właśnie wysokie BIP-y i może też być powodem braku mocy. Co do uszczelniaczy zaworowych to bez problemu można je wymienić bez zdejmowania głowicy , trzeba tylko rozpiąć rozrząd , zdemontować dźwigienki napędzające pompki , wymontować wałek rozrządu i szklanki i po kolei rozpinać sprężyny zaworowe , oddzielnie na każdym cylindrze . Jak będzie to robił ktoś roztargniony i nie podeprze zaworów tłokiem to mogą one wpaść do cylindra a wtedy bez czapki w górę się nie obejdzie ...
sony03 Opublikowano 27 Października 2020 Autor Opublikowano 27 Października 2020 Jeżdżę 4 rok. Faktycznie problem z mocą był od początku. W na dniach spróbuje ogarnąć te uszczelniacze to przy okazji sprawdzę te pompki i tą wiązkę. Co do pompowtryskiwaczy to powinny tam być te o oznaczeniu BA czy bywały różne?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się