Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Dymi po odpaleniu / logi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od jakiegoś miesiąca auto zaczęło bardzo dymić po odpaleniu. Im dłużej stoi, tym większa chmura po odpaleniu. Jest to dosłownie chmura dymu biało - szara. Śmierdzi trochę olejem jak i paliwem. 

Dodatkowo auto jest słabe. Wolno się rozpędza. Max prędkość 180km/h. Na jałowych obrotach zatrzęsie nieraz budą. Przy pierwszym ruszaniu zaraz po odpaleniu ma strasznego muła do 2000 obr/min. 

Obstawiam, że wtryski do roboty, pytanie czy coś jeszcze? Proszę o ocenę logów. :)

(Nie zrobiłem logów w Basic Settings, bo vcds lite nie obsługuje tego, a swojego klona co miałem na płycie gdzieś zapodziałem :facepalm:

Auto świeżo po wymianie wałka, szklanek i rozrządu. 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Statyczne:

001 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ef74d24b6a6b08716ef1

004 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ef73d24b6a6b08716eed

013 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ef73d24b6a6b08716eee

018 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ef73d24b6a6b08716eef

023 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ef74d24b6a6b08716ef0

Dynamiczne :

001 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ec36d24b6a6b08716ee7

003 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ec3dd24b6a6b08716ee8

004  http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bcbd24b6a6b08716ef5

008 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bccd24b6a6b08716ef6

010 http://vaglogger.apphb.com/log/5f96ec5bd24b6a6b08716eeb

 

011 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bccd24b6a6b08716ef9

001 + 004 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bcbd24b6a6b08716ef3

003 + 011 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bcbd24b6a6b08716ef4

 

011 + 010 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bccd24b6a6b08716ef8

003 + 008 + 011 http://vaglogger.apphb.com/log/5f971bccd24b6a6b08716ef7?AuthKey=570da7f3eead4de58c0595e8fd8b6b30

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, sony03 napisał:

Witam, od jakiegoś miesiąca auto zaczęło bardzo dymić po odpaleniu. Im dłużej stoi, tym większa chmura po odpaleniu. Jest to dosłownie chmura dymu biało - szara. Śmierdzi trochę olejem jak i paliwem. 

Jeżeli dymienie występuje zaraz po odpaleniu i chwilę później ustępuje to typowy objaw zużytych uszczelniaczy zaworowych :decayed:

Nie przegrzałeś przypadkiem motorówki ?

Jak robiłeś wałek rozrządu to trzeba było je wymienić, były praktycznie na wierzchu..... :whistling:

Turbina bardzo ładnie wstaje i pompuje , może jest problem z ciśnieniem paliwa  jak osiągi niewystarczające ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Nie no raczej nie przegrzałem. 

Wtedy myślałem, że to kopcenie było spowodowane tym wałkiem i szklankami, bo zaczęła kopcić, a tydzień później szklanka pękła i przy okazji wałek już nadawał się na śmietnik. Pytanie czy da radę zmienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy? Bo uszczelkę robiłem lekko ponad rok temu. 

Skoro turbina dobrze wstaje to dlaczego czuć ją dopiero przy 2200obr.? To normalne w tych autach? 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, sony03 napisał:

Nie no raczej nie przegrzałem. 

Wtedy myślałem, że to kopcenie było spowodowane tym wałkiem i szklankami, bo zaczęła kopcić, a tydzień później szklanka pękła i przy okazji wałek już nadawał się na śmietnik. Pytanie czy da radę zmienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy? Bo uszczelkę robiłem lekko ponad rok temu. 

Skoro turbina dobrze wstaje to dlaczego czuć ją dopiero przy 2200obr.? To normalne w tych autach? 

 

Tak ponieważ napędzają ją spaliny.

Opublikowano

A co do reszty logów, wtryski są dobre? Bo nie podobają mi się drgania na jałowych obrotach oraz bipy. 

Opublikowano
4 godziny temu, sony03 napisał:

A co do reszty logów, wtryski są dobre? Bo nie podobają mi się drgania na jałowych obrotach oraz bipy. 

Korekcje są w normie ale BIP-y faktycznie są wysokie .

Ile czasu jeździsz tym autem, czy wcześniej jeździło ono bez zastrzeżeń ?

Jeżeli problem z mocą jest od początku jak auto posiadasz to sprawdził bym czy zamontowane pompki są na pewno takie jakie być powinny. 

Tak wysokie Bip-y i braki w mocy przy reszcie parametrów w normie dają powód do takich podejrzeń według mnie :whistling:

Co mi jeszcze przyszło do głowy, to wiązka w głowicy zasilająca pomowtryskiwacze.

Jest w niej zaprasowane połączenie czterech przewodów masowych z tym wspólnym idącym do ECU, zdarza się że jest ono mocno skorodowane , zwiększona oporność w nim powoduje właśnie wysokie BIP-y i może też 

być powodem braku mocy.

Co do uszczelniaczy zaworowych to bez problemu można je wymienić bez zdejmowania głowicy , trzeba tylko rozpiąć rozrząd , zdemontować dźwigienki napędzające pompki , wymontować wałek rozrządu i szklanki i po kolei rozpinać sprężyny zaworowe , oddzielnie na każdym cylindrze .

Jak będzie to robił ktoś roztargniony i nie podeprze zaworów tłokiem to mogą one wpaść do cylindra a wtedy bez czapki w górę się nie obejdzie ... :naughty:

Opublikowano

Jeżdżę 4 rok. Faktycznie problem z mocą był od początku. W na dniach spróbuje ogarnąć te uszczelniacze to przy okazji sprawdzę te pompki i tą wiązkę. 

Co do pompowtryskiwaczy to powinny tam być te o oznaczeniu BA czy bywały różne? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...