Przygoda z Audi...u mechanika
0

    19 postów w tym temacie

    A wiec...zawiozlem dzis auto do mechanika(jednego z najlepszych w moim miescie) w celu zmienienia rozrzadu + oleju + komplet filtrow. Nastawiajac sie na cene max 1100zl okazalo sie ze musze dołożyć jeszcze 400zl ;( Nie wiem w sumie czy ceny produktow sa do końca prawdziwe bo cos duzo mi to sie wydaje bo nawet pompa wody nie byla zmieniana;/

    Napisze wam jakie czesci i jakie ceny i jakbyscie mogli sprawdzic realnosc tych cen bylbym wdzieczny!

    Pasek rozrzadu Gates - 89zl

    Napinacz Paska rozrzadu(podobno SKF) - 246zl

    Napinacz Paska rozrzadu(podobno SKF) - 78zl

    Napinacz Paska rozrzadu(podobno SKF) - 212zl

    Ten najdrozszy to pewnie hydrauliczny ten drugi to normalna rolka a ten trzeci to nie mam pojecia ;/

    Uszczelniacz wałka 3x - 48zl

    Napinacz paska(klinowego) - 98zl

    Napinacz paska(klinowego) - 186zl

    Filtr oleju - 24zl

    Olej silnikowy 10w40 3,5L - 91zl (i tu zostalem na 99% oszukany bo mialbyc Castrol magnatec a mechanik przynal sie na poczatku ze zalal Elf a pozniej zaczol sciemniac ze tu jednak jest taki jak mowilem - po cenie zorientowalem sie ze chyba nie bardzo bo Castrol jest drozszy)

    Filtr powietrza - 36zl

    Filtr powietrze wnetrz - 36zl

    Filtr paliwa - 44zl

    + robocizna 270zl

    Jakby tego bylo malo ...Podobno chlodnice mam do wymiany bo na dole w 4 rogach jest troche zniszczona(ja sie na tym nie znam) oraz jakies sprzegło wiskozowe tu pewnie mial racje bo mialem przypadek ostatnio ze auto stojac 10min na sloncu przy temp ok 16st temp podskoczyla do 105 ...

    Co myslicie o tym co napisalem ? Wszystko OK ? Czy niedokonca ? ;/

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja pytając się o wymianę paska rozrządu u mechanika powiedział mi tak że nie wie czy mam pasek 152 zęby czy 153 i od tego była uzależniona cena ale w gorszej wersji czyli przerobienie na 153 zęby cena usługi 880zł w lepszej 200zł mniej.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wątków odnośnie cen rozrządów jest mnogo.

    Sprawa wygląda chyba tak, że tak czy inaczej musisz chyba założyć tą droższą wersję rozrządu ze względu na to że producent dopatrzył się jakiejś wady w napinaczu termicznym (tym tańszym) i pozostaje przejście na napinacz hydrauliczny. Jeżeli miałeś już wymieniany rozrząd a sądząc po roczniku - raczej tak, to masz już nowy typ z napinaczem hydraulicznym.

    Wersji z starego typu napinaczem już zdaje się nawet nie można nabyć (znaczy się jest problem z napinaczem).

    Co do cen to ja za komplet czyli napinacz hydrauliczny(SKF), rolka napinająca (SKF), pasek zapłaciłem 450 zł. Wymiana w sumie 350 zł z wymianą wszystkich pasków wieloklinowych, filtrów oraz olejem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hihihi, kupcie diesle, jest taniej :twisted:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hmm ok jeden napinacz zwykly drugi hydrauliczny a ten trzeci za 212zl to coz to ? A disle sie klekocza i by mnie to denerwowalo :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Napinacz Paska rozrzadu(podobno SKF) - 246zl

    Napinacz Paska rozrzadu(podobno SKF) - 78zl

    Napinacz Paska rozrzadu(podobno SKF) - 212zl/

    1) napinacz hydraliczny

    2) rolka prowadząca/napinająca

    3) napinacz termiczny

    Tak mi to wychodzi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    A disle sie klekocza i by mnie to denerwowalo :P

    Ale cisną a nie .... :cool: Koniec OT :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Napinacz Paska rozrzadu(podobno SKF) - 246zl

    Napinacz Paska rozrzadu(podobno SKF) - 78zl

    Napinacz Paska rozrzadu(podobno SKF) - 212zl/

    1) napinacz hydraliczny

    2) rolka prowadząca/napinająca

    3) napinacz termiczny

    Tak mi to wychodzi

    Yhy to by sie zgadzalo chociaż o tym termicznym pierwsze slysze ;P Ale skoro tak to OK

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja nie wiem panowie co macie za mechanikow ale ja u siebie w bylej a4 1,8 125KM za kompletny rozrzad , razem z olejem i filtrami i robocizna zaplacilem 650 zl.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Chcialbym tak ...bylo by na nowe swiatelka do przodzu a tak to kicha ;(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No to pogratulować, nic tylko wpisać takiego mechanika/warsztat w wątku "Serwisy.Te dobre i te złe". Wtedy nikt nie będzie przepłacał i co ważniejsze będzie zadowolony.

    Przeszukałem swego czasu forum na okoliczność jakiegoś polecanego warsztatu i nic nie znalazłem w Krakowie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nasunelo mi sie jeszcze jedno pytanie ....czy ta zmiana oleju na ELF moze spowodowac to ze silnik jakby glosniej chodzi ? Tzn. przy zapalonym silniku z otwarta klapa nad silnikiem slychac taki dziwny dzwiek jakby cos szuralo, obcieralo, pracowalo na sucho ...cos w tym stylu ...nie pamietam jak bylo przed zmiana ...;/ Chyba ze to nowa rolka...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    czy ta zmiana oleju na ELF moze spowodowac to ze silnik jakby glosniej chodzi ?

    Ktoś napisał że w serwisie w niemczech zmienili olej na Elfa, raczej nie powinno się nic dziać

    Chyba ze to nowa rolka

    To bym raczej obstawiał :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ale tylko 3,5 litra? Chociaż nei wiem jak w tym silniku bo u mnie to 3,8 ma pojemność...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    No to pogratulować, nic tylko wpisać takiego mechanika/warsztat w wątku "Serwisy.Te dobre i te złe". Wtedy nikt nie będzie przepłacał i co ważniejsze będzie zadowolony.

    Przeszukałem swego czasu forum na okoliczność jakiegoś polecanego warsztatu i nic nie znalazłem w Krakowie.

    Jak chcesz to cie podwioze do mojego mechanika i ci zrobi co potrzeba :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    ale tylko 3,5 litra? Chociaż nei wiem jak w tym silniku bo u mnie to 3,8 ma pojemność...
    dobrze jest tyle powinno byc zalane

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Właśnie sprawdziłem nawet i rzeczywiście w 1.8T jest 3,5l tak jak w dieslu 90KM -też 3,5l. U mnie w 110KM jest 3,8l.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Właśnie sprawdziłem nawet i rzeczywiście w 1.8T jest 3,5l tak jak w dieslu 90KM -też 3,5l. U mnie w 110KM jest 3,8l.
    nie we wszytskich 90KM jest 3,5l,w AFF(75ps) i AHU(90ps) jest 3,8l

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mad_MAX, Skoro zapłaciłem to raczej mam to już zrobione.

    Ale dzięki za dobre chęci.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members