KakarottoMui Opublikowano 3 Listopada 2020 Opublikowano 3 Listopada 2020 Witam, posiadam BRC Fly, i chciałem na nowo zrobić mapowanie, problem tkwi w tym, iż chce najpierw zrzucić mapę z komputera w razie gdyby coś nie wyszło, żeby wgrać starą mapkę. powód dla którego chce to zrobić, duzo pali.. lambda zdrowa wiec nie jej wina. z przepływomierzem czasami wyskakują błędy 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High P0103 - 35-10 - - - Intermittent dzisiaj będę sprawdzał czy nie ma zwarć na kablach itd. a problem polega na Tym, że programy typu: Brc Fly, Sequent 24, FASTness, sequentFast, P&D łączą się z centralką. ale np podczas kliknięcia na czytanie błędów po chwili rozłącza i na dole pisze init err comunication i łączy ponownie a błędów nie zczytuje, chcąc zrobić mape krok po kroku mam taki komunikat. (w załączniku) nie da sie zrobić krok po kroku nie da się zrzucić mapy, a starszej wersji programu nie znalazłem... ktoś moze pomóc >? interfejs : Viakena.
ulisses Opublikowano 3 Listopada 2020 Opublikowano 3 Listopada 2020 Regulacją nie naprawisz wysokiego spalania, pokaż zdjęcie centralki + screen z zakładki programu brc gdzie jest pokazana wersja centralki.
KakarottoMui Opublikowano 3 Listopada 2020 Autor Opublikowano 3 Listopada 2020 (edytowane) aktualnie nie mam jak zrobic zdjecia centrali dopiero kolo 16 Edytowane 3 Listopada 2020 przez KakarottoMui
KakarottoMui Opublikowano 3 Listopada 2020 Autor Opublikowano 3 Listopada 2020 4 godziny temu, ulisses napisał: Regulacją nie naprawisz wysokiego spalania, pokaż zdjęcie centralki + screen z zakładki programu brc gdzie jest pokazana wersja centralki. na benzynie chodzi normalnie, tzn w mieście 8L a na trasie przy okolo 160kmh 12-13L a gazu potrafi wypić około 20;/mam butle 44L przy eko jeździe 120-140kmh bierze 12l gazu czyli normalnie, ale jak już jadę 160kmh to po 100km dolałem do pełna 18L myślę ze to za dużo i zapomniałem dodać drugi powód. przy okolo 2200obr/min na 5tym biegu jak chce przyspieszyć to potrafi się dławić dopiero przy 3tys przyspiesza normalnie. filtry mam nowe wszystkie i wymienione wiec to juz wykluczam.
pelonek1 Opublikowano 3 Listopada 2020 Opublikowano 3 Listopada 2020 (edytowane) 56 minut temu, KakarottoMui napisał: na benzynie chodzi normalnie, tzn w mieście 8L a na trasie przy okolo 160kmh 12-13L a gazu potrafi wypić około 20;/mam butle 44L przy eko jeździe 120-140kmh bierze 12l gazu czyli normalnie, ale jak już jadę 160kmh to po 100km dolałem do pełna 18L myślę ze to za dużo i zapomniałem dodać drugi powód. przy okolo 2200obr/min na 5tym biegu jak chce przyspieszyć to potrafi się dławić dopiero przy 3tys przyspiesza normalnie. filtry mam nowe wszystkie i wymienione wiec to juz wykluczam. Takie sprawdzanie po przejechaniu 100km może być fałszywe, no chyba że zatankowałeś na tej samej stacji w tym samym czasie, jednak jest to niewykonalne. Chodzi o to, że w zależności od tego jakie jest ciśnienie na stacji mogą Ci wejść różne ilości gazu do zbiornika. Kiedyś jak ledwo zainstalowałem gaz też myślałem że spalił mi 7 litrów/100km gazu jadąc ekspresową 120km/h i tankując po przejechaniu 100km - takie spalanie nie jest możliwe przy 1,8T BFB quattro, chociaż wtedy myślę sobie "co za oszczędny silnik" i gaz był jeszcze po 1,45zł/l. W mieście pali Ci 8l gazu na 100km? Nie pomyliłeś się. Edytowane 3 Listopada 2020 przez pelonek1
ulisses Opublikowano 3 Listopada 2020 Opublikowano 3 Listopada 2020 (edytowane) Ściągnij sobie P&D3.07 stąd: https://docs.google.com/uc?id=0BwoYMRbJjXj1d2JUbC1DRVB2NFE&export=download Cudów nie oczekuj, brc to kiepska instalacja i nie ma tam normalnej mapy, żeby zubożyć przy wyższych obrotach możesz wykorzystać zakładkę "zubożenie w OL" - potrzebujesz do tego podpiętego do brc zewnętrznego map sensora i sondy afr (z tego co pamiętam to AEB nie ma szerokopasmówki na pokładzie). Co do szarpania to może być problem z układem zapłonowym. Edytowane 3 Listopada 2020 przez ulisses
KakarottoMui Opublikowano 3 Listopada 2020 Autor Opublikowano 3 Listopada 2020 (edytowane) 3 godziny temu, pelonek1 napisał: Takie sprawdzanie po przejechaniu 100km może być fałszywe, no chyba że zatankowałeś na tej samej stacji w tym samym czasie, jednak jest to niewykonalne. Chodzi o to, że w zależności od tego jakie jest ciśnienie na stacji mogą Ci wejść różne ilości gazu do zbiornika. Kiedyś jak ledwo zainstalowałem gaz też myślałem że spalił mi 7 litrów/100km gazu jadąc ekspresową 120km/h i tankując po przejechaniu 100km - takie spalanie nie jest możliwe przy 1,8T BFB quattro, chociaż wtedy myślę sobie "co za oszczędny silnik" i gaz był jeszcze po 1,45zł/l. W mieście pali Ci 8l gazu na 100km? Nie pomyliłeś się. nie wstawiłem interpunkcji mój błąd.. ,,na benzynie chodzi normalnie, tzn w mieście 8L a na trasie przy około 160kmh 12-13L <<<(tutaj mowa o benzynie). A gazu potrafi wypić około 20;/. '' może nie na tej samej stacji. sprawdzałem to jadąc do holandii, co 100km zjeżdżałem na stację przy tempie 160 aby to sprawdzić 2 razy na bp i raz na lotosie, i za każdym razem wlałem między 17-20L. oczywiście bez klimy. dlatego mnie to zdziwiło ze tak dużo podaje gazu, aczkolwiek warto spróbować i prze-mapować, zrobić korekty. i sprawdzić a jak uwale instalację, będę miał powód by przejść na stag. co do cisnienia w stajach. racja, z tym ze podczas tych 3 prób dobiłem raz 44l a raz 43 2 godziny temu, ulisses napisał: potrzebujesz do tego podpiętego do brc zewnętrznego map sensora i sondy afr (z tego co pamiętam to AEB nie ma szerokopasmówki na pokładzie). Co do szarpania to może być problem z układem zapłonowym. układ zapłonowy sprawny, świece maja ledwo rok ngk prfq7 sprawdzałem dają iskre nie są zawalone olejem,, kable bicia nie mają nic nie iskrzy, a cewki nie wiem jak sprawdzić skoro świece dają iskrę to cewki raczej ok. co do AEB fakt nie obsługuje szer-P trzeba osobny sterownik ze staga Aczkolwiek, jak mam kupić , map sensor (najtańszy za 160zł z CCY), i sondę afr która kosztuje jakieś 300zł i do tego sterownik sondy za 160. to nie wiem czy nie będzie lepiej kupic ECU z AJL 180km. dokupić wtedy sondę szer-P. i map sensor.(pożyczyć skąd) głównie mi chodzi o Auto Kalibracje. zobaczyć czy to cos pomoże czy nie zbyt. ale zobaczymy mam troszkę czasu na rozgryzienie problemu. i mam tez 2 sondy i kolejna sprawa sonda afr + sterownik stag bedą dzialać z BRC >? w ostateczności brc poleci na allegro i wpasuje staga. Edytowane 3 Listopada 2020 przez KakarottoMui
ulisses Opublikowano 3 Listopada 2020 Opublikowano 3 Listopada 2020 To że na benzynie jest ok nie znaczy że układ zapłonowy jest sprawny (nowe świece z pudełka mogą być niesprawne a co dopiero roczne). Weryfikacja cewek to tylko i wyłącznie podmiana na inne, inaczej nie domowymi spodobami tego nie sprawdzisz. Co do szerokopasmówki to potrzebujesz ją tylko do strojenia, map sensor musi być wpięty na stałe. Wymienić na Staga dobra opcja, ale może się okazać, że wymiana elektroniki wraz z wiązką nie pomoże, wtryski lub reduktor też mogą być niesprawne. Jak nigdy tego nie robiłeś to nie bierz się za autokalibrację bo będzie tylko gorzej, na spalanie to na pewno nie pomoże.
KakarottoMui Opublikowano 3 Listopada 2020 Autor Opublikowano 3 Listopada 2020 27 minut temu, ulisses napisał: Jak nigdy tego nie robiłeś to nie bierz się za autokalibrację bo będzie tylko gorzej, na spalanie to na pewno nie pomoże. dlatego tez chce zgrać aktualną mape, w razie czego wgram ją z powrotem.. może i spalanie sie nie poprawi ale szarpanie może ustąpić.. i jak pisałem świece sprawne dają mocną iskrę może jeszcze sprawdzę jakoś cewki tylko nie wiem skąd je załatwię. poprzedni właściciel (mechanik) wspominał, że jak się depnie to dużo pali na gazie.. z tym, że nie przypuszczałem, że aż tyle.. Dlatego myślę, że nic nie stracę jak uwale instalacje to uwale, bo jak mam jechać do kogoś kto mi to ogarnie z brc to zapłacę 2 razy więcej niz za J24 AC STAG 4 QBOX BASIC który spasuje z wtryskami i reduktorem z BRC o ile reduktor nie będzie gdzieś dziabnięty. więc myślę, że nic nie tracę a jedynie zyskam jakieś doświadczenie które na pewno się przyda. odnośnie problemu jakieś pomysły co z tym programem zrobić ? zeby zrzucić tą mapę ? albo inny program? P&D w wersji 3.07 nic nie zdziała w tym sterowniku.. na screenie pisze, ze sterownik został zaprogramowany starszym loaderem aby kontynuować zaktualizuj go loaderem 0121 lub nowszym. teraz o jaki loader chodzi ?
ulisses Opublikowano 3 Listopada 2020 Opublikowano 3 Listopada 2020 Musi działać bo został właśnie 3.07 zaprogramowany, możesz jeszcze spróbować najnowszej wersji https://www.mirgaza.ru/Programms/SequentPD_Ver.3.08.exe, jeśli dalej nie zadziała to albo masz ten sterownik zablokowany (choć zablokowany sterownik ma inne objawy) albo sterownik jest uwalony. Pokaż jeszcze zdjęcie kabla z którego korzystasz.
pelonek1 Opublikowano 3 Listopada 2020 Opublikowano 3 Listopada 2020 2 minuty temu, KakarottoMui napisał: poprzedni właściciel (mechanik) wspominał, że jak się depnie to dużo pali na gazie.. z tym, że nie przypuszczałem, że aż tyle.. Dużo, nie znaczy, że może spalać 20l gazu na 100km w trasie przy prędkościach 160km/h. Chociaż jak piszesz że pali Ci przy tej samej prędkości 13l/100 km benzyny, to przy prawidłowo wyregulowanej instalacji powinien palić gazu około 16 l, także już mało brakuje do tych 18l. Mój seryjny BFB w quattro na sterowniku LPG Tech, wtryskach Yeti i reduktorze czerwonym STAG spala w trasie na drodze ekspresowej przy podobnych prędkościach 12l/100 km gazu. Najmniej ile mi się udało spalić jadąc krajówkami to 8,5 l/100 km też gazu, prędkości zgodne z przepisami i lekka noga na gazie.
pelonek1 Opublikowano 3 Listopada 2020 Opublikowano 3 Listopada 2020 Ja bym najpierw zrobił logi na PB i LPG i wrzucił na forum, są tutaj koledzy którzy Ci te logi ocenią i nakierują jeśli coś będzie nie tak na zasilaniu benzyną. Samochód ma najpierw chodzić idealnie na benzynie, później zajmiesz się gazem jeśli nic się nie zmieni. Sprawdziłeś też wiązkę przepływomierza, bądź podmieniałeś przepływomierz na inny sprawny bo z pierwszego postu wynika że tam masz problem.
KakarottoMui Opublikowano 3 Listopada 2020 Autor Opublikowano 3 Listopada 2020 (edytowane) 3.07 na pewno nie zatrybi bo już próbowałem. zobaczę 3.08. co do logów. które grupy ? bo do AEB jeszcze nie znalazłem które powinno się robić dokładnie. bo w tym przeklętym sterowniku połowy grup nie ma albo są niedostępne.... Do poprawnej analizy Statyczne - 000,001,003,004,007,013 Statyczne Basic Settings - 000,003,004,011 Dynamiczne - 000,003,004,008,010 i 011 takie cos na forum tutaj znalazłem ale zas są osoby co mowią ze w AEB moge sobie zrobić logi na czym chce bo i tak beda nic nie warte... co do spalania. skoro pali np 10L benzyny to gazu średnio sie liczy 20-25% przy dobrze ustawionym gazie czyli jakieś 12L i jak nic nie jest w instalacji padnięte.. ale jak już jest 40-50% to cos nie tak.. rozumiem spalanie 18-20L jak bym latał 200kmh jak najbardziej ale nie przy 160... raz na baku zrobię 220km a raz 300. przy eko 400.. dlatego mnie to dręczy. bo to na prawde roznice 20-30kmh i taka roznica... Edytowane 3 Listopada 2020 przez KakarottoMui
ulisses Opublikowano 3 Listopada 2020 Opublikowano 3 Listopada 2020 (edytowane) Tym kablem się nie połączysz z tego co pamiętam jest tylko do starego SQ24 (nie MY07 i nie PD). Edytowane 3 Listopada 2020 przez ulisses
KakarottoMui Opublikowano 4 Listopada 2020 Autor Opublikowano 4 Listopada 2020 12 godzin temu, ulisses napisał: Tym kablem się nie połączysz z tego co pamiętam jest tylko do starego SQ24 (nie MY07 i nie PD). no moja instalacja nie jest jakas nowa dlatego tez mam prawie wszystkie programy brc i testuje ktore zadziala
ulisses Opublikowano 4 Listopada 2020 Opublikowano 4 Listopada 2020 Twoja instalacja została zaprogramowana wersją 3.07 (tak wynika ze screena) jeśli się tym programem nie możesz połączyć to albo robisz to źle albo coś jest niesprawne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się