Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AKN] Proszę o ocenę logów po wymianie termostatu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj wymieniłem termostat. Proszę o ocenę temperatur, kąta wtrysku , dawki biegu jałowego i co tam jeszcze widać...

73eb2b2d36276212m.jpg

fe0867bfc14d58c4m.jpg

52233897489cc544m.jpg

Opublikowano

temperature masz ok

Opublikowano

Jak na AKN widać monstrualnie wysoką dawkę paliwa przy niespotykanie dużym przyspieszeniu kąta wtrysku.

To na pewno jest bardzo patologiczna sytuacja i szczerze wątpię w rozwiązanie problemu via net ale dla uspokojenia sumienia (w znaczeniu ze wyczerpaliśmy absolutnie wszystkie możliwości) odczytaj jeszcze kanały: 018 i 021.

Opublikowano

Jak na AKN widać monstrualnie wysoką dawkę paliwa przy niespotykanie dużym przyspieszeniu kąta wtrysku.

To na pewno jest bardzo patologiczna sytuacja i szczerze wątpię w rozwiązanie problemu via net ale dla uspokojenia sumienia (w znaczeniu ze wyczerpaliśmy absolutnie wszystkie możliwości) odczytaj jeszcze kanały: 018 i 021.

Więc tak. Zrobiłem te dodatkowe logi. Powiem jak to było, dokładnie...

Odpaliłem auto, po nocy, pojechałem do miasta załatwić parę spraw. Wracając podjechałem pod garaż i nie wyłączając silnika zrobiłem te oto logi.

9cb5ab972f018230m.jpg 001,004,007

61b716bcf236126bm.jpg 000

43adf589f10af3e2m.jpg 018, 021

Wkurzyłem się i postanowiłem nie odpinać Vaga i pojechać jeszcze kawałek..., po 5km wróciłem i zrobiłem te logi

6b957119957ebbffm.jpg 004,001

oraz taki log z luźnej jazdy...

5d06c1e0044deebfm.jpg 004,013,014

Jak widać pierwsze logi różnią się od tych po przejażdżce . Co o tym sądzicie? :hi:

Opublikowano

Zauważam dwa (chyba :gwizdanie:) fakty:

1. Im wyższa temperatura pracy - tym odczyty wędruja bliżej normalności (naszych oczekiwań)

2. Wraz ze wzrostem temperatury maleje dawka biegu jałowego co wpływa na inne żądanie dotyczące kąta wtrysku.

(Gdyby ktoś zapytał czy nie jest odwrotnie, czyli że kąt determinuje dawkę - zdecydowanie bym zaprzeczył z kilku powodów ale zostawmy takie szczegóły)

Na chwile obecną i w oparciu o powyższe fakty oraz biorąc pod uwagę, że topik ma w sobie coś z hazardu (rozwiązywanie takich kłopotów na odległość może trochę kręcić ale możliwość pomyłki nie jest mała i wynosi fifty/fifty :thumbdown: ) zaryzykowałbym hipotezę o skopanej kalibracji pompy wtryskowej i/lub wadliwych wtryskiwaczach.

Mało tego - jeżeli moje obecne typowania ocierają się o prawdę, to pozostawienie sprawy taką jaka jest nie wchodzi w rachubę, gdyż powstające nagary i/lub niekontrolowany wzrost temperatury może wywierać trwałe piętno na wielu elementach silnika (np. tłoki, zawory, etc. ... ) .

Opublikowano

Na chwile obecną i w oparciu o powyższe fakty oraz biorąc pod uwagę, że topik ma w sobie coś z hazardu (rozwiązywanie takich kłopotów na odległość może trochę kręcić ale możliwość pomyłki nie jest mała i wynosi fifty/fifty :thumbdown: ) zaryzykowałbym hipotezę o skopanej kalibracji pompy wtryskowej i/lub wadliwych wtryskiwaczach.

Witaj.., a na czym polega kalibracja pompy, to jest coś co się wykonuje przy montaży pompy do auta czy pompa sama w sobie powinna być już odpowiednio skalibrowana? Bo chciałem Ci przypomnieć, że to jest druga pompa(regenerowana) a przy pierwszej pompie wskazania kąta żądanego były takie same czyli na poziomie 4PGMP a po dogrzaniu silnika też zbliżały się do "normalności" Sorki, że wpędzam Cię w takie "hazardowe obstawiania" ale właśnie mi na tym zależy. Jeżeli uważasz, że cokolwiek mogłoby mieć w pływ na to co obecnie się dzieje, to śmiało mów, a ja obiecuję Ci, że nie podejmę żadnych działań dopóki nie będę mieć 100% pewności.
Opublikowano

No cóż ... . O tym, że pompa była wymieniona oczywiście zapomniałem ... .

W tej sytuacji lepiej będzie jeśli zapomnisz o moich dotychczasowych podpowiedziach, gdyż jak widać - nie są one wiele warte ... .

Jak zwykle (o czym chyba całkiem niedawno wspominałem) okazuje się, ze logi to max. 20% faktycznej diagnostyki silnika (szczególnie wtedy, gdy omawiamy nieoczywiste/osobliwe przypadki) .

Na odległość wskazałbym jeszcze na dwa obszary:

- kontrola czujnika obrotów wału korbowego

- ECU (ale tutaj założyłbym na próbę zastępczy sterownik - nie bawiąc się w szukanie igły w stogu siana)

Wybacz Grześ ale tym razem moje pomysły uległy zupełnemu wyczerpaniu i dalsza zgadywanka - o ile nie pojawią się jakieś nowe FAKTY - naprawdę nie ma sensu

Oczywiście jest wielu zdecydowanie lepszych fachowców ode mnie i byłoby fajnie gdyby ktoś mądrzejszy spróbował podpowiedzieć gdzie i czego jeszcze poszukać ... .

Opublikowano

Dzięki wielkie Piotrek :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...