slawek5t Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 Witam. Audi a4 b5 - 2000 r TDI AJM 115. Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem Audika gdy postoi dłuższy czas - np 1 dzień lub więcej. Problem nie występuje za każdym razem choć ostatnio dosyć często - powiedzmy że na 5 rannych odpaleń, raz czasami nawet 2 razy nie odpali. Pomaga tylko samostart zapodany w dolot. Jak już odpali to potem nie ma problemów. Latem też miał te problemy. Problemy zaczęły się po uszczelnieniu luźnego króćca w pompie vacum - nie wiem może to przypadek... Wiem na pewno że po uszczelnieniu tego króćca nadal jest zbyt niskie podciśnienie, ale czy to by miało wpływ na rozruch ? Od czego zacząć ? Co sprawdzić? Mi się wydaje że paliwo się cofa ale jak to sprawdzić i ewentualnie naprawić ? Pomóżcie bo idzie zima i może być nie ciekawie Dla pierwszego który trafi w przyczynę lub da dobrą wskazówkę , czeka mała nagroda
Pieterb Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 1 godzinę temu, slawek5t napisał: Mi się wydaje że paliwo się cofa ale jak to sprawdzić i ewentualnie naprawić ? Wstawić zaworek zwrotny nawet tymczasowo by wykluczyć problem. A tak to ogólna diagnostyka i wszystko powinno się wyjaśnić.
slawek5t Opublikowano 5 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2020 Słuchajcie mam taki filtr paliwa jak na poniższym zdjęciu. Na który przewód mam założyć ten zaworek ? Który idzie ze zbiornika do filtra ? Mam założyć zaworek między zbiornikiem a filtrem tak ?
piotrsob1 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 (edytowane) Do uszczelnienia króćca podciśnienia demontowałeś pompę tandemową ? Jeżeli tak to wymieniałeś uszczelnienia pomiędzy nią a głowicą ? Obecność, brak lub nieodpowiednia wartość podciśnienia nie ma żadnego wpływu na odpalanie PD-ka ( oczywiście przy sprawnym osprzętem sterującym klapą i samą klapą gaszącą ) Edytowane 5 Grudnia 2020 przez piotrsob1
slawek5t Opublikowano 5 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2020 Tak, demontowałem vacu pompe w celu zaklejenia luźnego króćca. Uszczelki dałem oczywiście nowe. To w którym miejscu mam dać zaworek zwrotny ? Pomóżcie bo auto coraz częściej się zapowietrza i strasznie to denerwuje.
piotrsob1 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 (edytowane) Jeżeli ewidentnie problem zaczął się po naprawie króćca to zwalaj jeszcze raz tandem z głowicy i zapodaj nowe uszczelnienie . Są dwa rodzaje , w zależności od modelu pompy ( metalowa uszczelka lub gumopodobne uszczelki ). Obojętnie które masz to kup je w ASO Audi , dokładnie wyczyść powierzchnie i zamontuj pompę z powrotem . Dopiero jak to nie pomoże to szukaj przyczyny gdzie indziej P.S. Dla potomnych , w większości przypadków wcale nie potrzeba ściągać tandemu do uszczelnienia króćca podciśnienia. Wystarczy go zaklepać za pomocą młotka przedłużki i dobranej rozmiarem nasadki z kluczy nasadowych Można potem pociągnąć to klejem po wierzchu , ale nie koniecznie ... Edytowane 5 Grudnia 2020 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się