Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Proszę o analizę logów (Skoda Octavia 1.9 TDi AHF 110KM)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

skoda octavia 2001r.

diagnozowana vag-com 409.1

silnik 1.9TDI AHF 110KM

błędy:

Sunday, 05 April 2009, 15:19:28
VAG-COM Version: Release 409.1-US



Control Module Part Number: 038 906 012 G

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 3334

    Software Coding: 00002

     Work Shop Code: WSC 35110

    Additional Info: TMBBP21U72X532518  SKZ7Z0A1134386

2 Faults Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

   P1557 - 35-10 - - - Intermittent

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

   P1256 - 35-10 - - - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------

błędy zostały usunięte po wszystkich logach.

log dynamiczny w grupie 003 oraz 011:

dynamiczny.jpg

log 011BS:

gruszka.jpg

(przy robieniu tego loga mrugała kontrolka od świec, przestała przy wyłączeniu robienia loga i już nie mruga)

log 007 (na rozgrzanym silniku):

temp.jpg

prosiłbym o analize.

turbina była czyszczona, wymieniona została "gruszka"(regulowana była już 3x). notlaufa samochód łapie dopiero przy 180km/h i 4000tyś. obrotów na 5biegu. spalanie zwiększyło się o 3-3,5l po ostatnim regulowaniu. samochód słabo pali z rana i troszke dymi.

z tego co wyczytałem to błąd 17965 dotyczy przeładowania turbiny... czy aby przypadkiem nie są źle podłączone jakieś przewody podciśnienowe? czy wymienić ten czujnik temperatury G62? zmieni coś to przy zapalaniu z rana?

Opublikowano

Po 1 pominę to, że nie ma pełnych logów tylko szczątkowe i na dobrą sytuację wątek powinien być zamknięty.

Nie wspomnę też, że błąd 17965 był omawiany nie raz tak samo jak 17664 i wystarczyło poszukać.

Sprawdź układ podciśnienia, bo skoro turbina była czyszczona (sztangę niepotrzebnie tyle razy regulowaliście i teraz może być zupełnie rozregulowana) to kierownice nie powinny stać, a z 011 BS widać, że nic się nie rusza ani nie ma żadnych zmian.

Po 011 DYN widać, że na początku nie pompuje, a potem przeładowuje.

Sprawdź też przy okazji cały układ dolotowy.

Do wymiany albo czujnik albo termostat - sprawdź czy ten błąd będzie wracał - auto jest ewidentnie niedogrzane.

Co do uruchamiania rano to jak zrobisz komplet logów to może coś więcej da się wywnioskować.

Opublikowano

ok. jestem poczatkujacy w sprawaach diagnostyki wiec zabardzo sie nie znam :) moglbys mi podac jakie jeszcze logi dorobic? czy wszystkie dokladnie jak jest w topicu diagnostyki? co do sztangi to nie ja regulowalem, tylko moj mechanik wiec nie wiem co on tam narobil.. ale czemu tak jakby w 011BS jest jakby naodwrot z tym ON,OFF i czemu mrugala kontrolna swiec przy tym logu? z gory bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi i sory za klopot :)

Opublikowano

ok. jestem poczatkujacy w sprawaach diagnostyki wiec zabardzo sie nie znam :) moglbys mi podac jakie jeszcze logi dorobic? czy wszystkie dokladnie jak jest w topicu diagnostyki?

Tak.

co do sztangi to nie ja regulowalem, tylko moj mechanik wiec nie wiem co on tam narobil..

Jak to Twój mechanik ? Zajmuje się on na co dzień serwisem turbosprężarek, że to ruszał ?

Jak nie to tutaj może tkwić problem.

ale czemu tak jakby w 011BS jest jakby naodwrot z tym ON,OFF i czemu mrugala kontrolna swiec przy tym logu?

Tak ma być.

Opublikowano

turbina przeladowuje w gornym zakresie i niedoladowuje w dolnym, kierownice zablokowane, moze dziurawe podcisnienie

chyba przeplywka niedomaga lub nieszczelna rura ssaca pomiedzy przeplywka a turbina

mechanik genialny :decayed:

Opublikowano

chyba przeplywka niedomaga lub nieszczelna rura ssaca pomiedzy przeplywka a turbina

To też, ale sprawdziłbym jeszcze filtr powietrza - kiedy był ostatni raz wymieniany ?

Opublikowano

filtr powietrza kiedy byl wymieniany? w piatek :) mechanik zajmuje sie takimi rzeczami, w tygodniu ma 2-3 turbiny do czyszczenia, ma autoelektronike i diagnostyke.. postaram sie na jutro zrobic wszystkie logi..

co do 011BS to mruganie kontroli jest normalne czy to ze na OFF jest 99.6% a na ON 0%? w tym topicu do diagnostyki widzialem wlasnie ze na ON powinno byc w granicy 100% a na OFF 0%

nie znam sie na tym zadobrze ale podejrzewam ze chyba jakies przewody sa zamienione i zle podlaczone.. moge sie mylic ale wyczytalem tez to na jakims forum wiec nie wiem, dlatego pytam ;)

Opublikowano

filtr powietrza kiedy byl wymieniany? w piatek :) mechanik zajmuje sie takimi rzeczami, w tygodniu ma 2-3 turbiny do czyszczenia, ma autoelektronike i diagnostyke.. postaram sie na jutro zrobic wszystkie logi..

Sztangi się nie rusza, a jak już to ustawia się ją na specjalistycznych urządzeniach.

co do 011BS to mruganie kontroli jest normalne czy to ze na OFF jest 99.6% a na ON 0%? w tym topicu do diagnostyki widzialem wlasnie ze na ON powinno byc w granicy 100% a na OFF 0%

Jest dobrze.

nie znam sie na tym zadobrze ale podejrzewam ze chyba jakies przewody sa zamienione i zle podlaczone.. moge sie mylic ale wyczytalem tez to na jakims forum wiec nie wiem, dlatego pytam ;)

Tak jak napisałem na początku i to co widać z 011 BS to musisz sprawdzić jako pierwsze. Może jak wyjmowana była turbina to czegoś mechanik nie podłączył lub źle podłączył. Chciałbym zobaczyć inne logi, m.in. 003 BS.

Opublikowano

ok. mam zamiar zadzwonic do tego mecchanika i sobie z nim porozmawiac, czym on to ustawia itp.

wszystkie logi zrobie jutro popoludniu i wstawie tu na forum do glebszej analizy (za co z gory dziekuje) :)

te przeladowania i niedoladowania moga spowodowac ze auto ma wieksze pragnienie? spalanie zwiekszylo sie o 3-3,5l w miescie jak i w trasie, stalo sie to wlasnie po robieniu tej turbosprezarki.. zaradzi temu dobre ustawienie tego wszystkiego? czy winny szukac w czyms innym?

Opublikowano

te przeladowania i niedoladowania moga spowodowac ze auto ma wieksze pragnienie? spalanie zwiekszylo sie o 3-3,5l w miescie jak i w trasie, stalo sie to wlasnie po robieniu tej turbosprezarki.. zaradzi temu dobre ustawienie tego wszystkiego? czy winny szukac w czyms innym?

Trochę dziwne, że tak skoczyło spalanie. Zrobisz logi i sprawdzisz wszystko to wtedy będzie można coś więcej powiedzieć, aczkolwiek niedogrzane auto może powodować lekkie przekłamania.

Na początek jedź do mechanika i niech sprawdzi cały układ podciśnienia.

Opublikowano

przeciez skoro turbina nie laduje jak trzea maf nie mierzy jak trzeba to spalac musi wiecej.

Opublikowano

przeciez skoro turbina nie laduje jak trzea maf nie mierzy jak trzeba to spalac musi wiecej.

w pewnym zakresie obrotów turbo pompuje prawidlowo a lmm mierzy nisko :wink4: ... [przydalo by sie 008].

p.s kolejny temat bez kompletu logow ... ja je chyba zaczne kasowac bez ostrzezenia !!!

Opublikowano

p.s kolejny temat bez kompletu logow ... ja je chyba zaczne kasowac bez ostrzezenia !!!

Już dawno mówiłem, żeby tak robić :wink4:

Opublikowano

p.s kolejny temat bez kompletu logow ... ja je chyba zaczne kasowac bez ostrzezenia !!!

Już dawno mówiłem, żeby tak robić :wink4:

jest zgoda Admina na pismie ... :naughty: bede usuwal :evil:

Opublikowano

spokojnie panowie, wiem zrobilem blad z tym ze nie zrobilem wszystkie logi ale zaraz to nadrobie.. wlasnie wrocilem i mam czas wolny i wlasnie wybieram sie z bratem na jazdy.. mam juz logi 007(w engine) i 003(instruments) na zimnym silniku.. ale to wszystko wstawie jak zrobie calosc.. w przeciagu paru godzin bedzie wszystko :)

Opublikowano

spokojnie panowie, wiem zrobilem blad z tym ze nie zrobilem wszystkie logi ale zaraz to nadrobie.. wlasnie wrocilem i mam czas wolny i wlasnie wybieram sie z bratem na jazdy.. mam juz logi 007(w engine) i 003(instruments) na zimnym silniku.. ale to wszystko wstawie jak zrobie calosc.. w przeciagu paru godzin bedzie wszystko :)

Tylko zrób komplet logów zgodnie z wątkiem Diagnostyka.

Opublikowano

jestem juz po wszystkich logach z topicu diagnostyka.

statyczne:

000:

stat000.th.jpg

000BS:

stat000bs.th.jpg

001:

stat001.th.jpg

003:

stat003.th.jpg

003BS:

stat003bs.th.jpg

004:

stat004.th.jpg

004BS:

stat004bs.th.jpg

011BS:

stat011bs.th.jpg

013:

stat013.th.jpg

018:

stat018.th.jpg

023:

stat023.th.jpg

003-cieply silnik(Instruments):

statcieply003instrument.th.jpg

007-cieply silnik:

statcieply007.th.jpg

003-zimny silnik(Instruments):

statzimny003instruments.th.jpg

007-zimny silnik:

statzimny007.th.jpg

dynamiczne:

000:

dyn000.th.jpg

001:

dyn001.th.jpg

003:

dyn003.th.jpg

004:

dyn004.th.jpg

008:

dyn008.th.jpg

010:

dyn010.th.jpg

011:

dyn011.th.jpg

niestety grupy 014 na statycznym nie zrobiłem, gdyż vag nic nie pokazywał...

po zrobieniu logów dynamicznych pojawił się błąd:

Monday, 06 April 2009, 16:07:04

VAG-COM Version: Release 409.1-US



Control Module Part Number: 038 906 012 G

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 3334

     Software Coding: 00002

     Work Shop Code: WSC 35110

     Additional Info: TMBBP21U72X532518   SKZ7Z0A1134386

1 Fault Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

   P1256 - 35-00 - -

---------------------------------------------------------------------------

przed robieniem logów nie było żadnego błędu, gdyż skasowałem te dwa, które były wcześniej.

Opublikowano

Sprawdź dobrze styki tego czujnika, mimo, że pomiary wyglądają na dobre (dwie części czujnika są w miarę tożsame).

Kiedy miałeś wymieniany termostat ?

Co do logów - niedogrzane auto (czyli to co wyżej), następnie EGR w ogóle nie pracuje więc to jeszcze bardziej upewnia mnie przy tym żeby mechanik dokładnie sprawdził cały układ podciśnienia, bo coś jest nie tak - może jest coś podmienione, może jakaś rurka spadła, bo nie widać efektów pracy N75 ani N18.

Jednak po tym co widzę nie do końca podoba mi się to co mierzy LMM i coś z nim może być nie tak, ale na razie najważniejsze żeby doprowadzić układ podciśnienia do porządku żeby zaczęły wychodzić 003 i 011 BS.

Opublikowano

powiem tak:

jestem 2gim właścicielem tego auta.. mam je od 2005r. i od tego czasu nie był wymieniany termostat. może wcześniej ale nic mi o tym nie wiadomo. co do styków to sprawdze i raczej wymienie ten G62 dla świętego spokoju, z tego co wyczytałem to nie duży kosz bo ok. 40zł?

ja dopiero zaczynam czytać tu o tych wszystkich problemach i nie wiem dokładnie co i jak.. co to jest to LMM?

a co do niedogrzania auta to czyli co? za mała temperatura? powtórzyć jakieś logi może? jak na blacie pojawiło sie 90stopni dopiero robione były logi czyli tak jak tu pisaliście.

naprawdę dziękuję za zainteresowanie :)

Opublikowano

generalnie problem tkwi w w sterowaniu doladowaniem ...

wyglada jakby ktos krecil srubka od sztangi ... :wink4: [ale sprawdzenie ukladu podcisnien nie zaszkodzi - moze gdzie sobie ucieka ]

moze przy okazji zaslepienia EGR [bo na to wskazuje 003 BS] ktos do kompletu prac tuningowych :wink4: pokręcił srubka ... :naughty:

p.s o termostatcie i czujniku pisac nie bede [sadze ze 2005 rok mowi sam za siebie :wink4:]

lmm - przeplywomierz ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...