Pawel1122 0 Opublikowano 24 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 Witam posiadam audi a4b8 silnik 2.0 tdi z 2011r. Problem z długim odpalaniem na zimnym silniku. Wymieniłem akumulator, świece w porządku , ostatnio wymieniłem tez sterownik świec żarowych ( vcds pokazywał mi jego błąd) problem pozostał samochod rano kręci jak dla mnie za długo , mechanik zaproponował przestawienie temperatury od jakiej maja grzać świece na +10. Jest to możliwe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 24 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 Zmień mechanika. Zmienianie parametrów to debilizm. To nie jest usuwanie przyczyny tylko druciarstwo. Jeżeli auto słabo odpala to należy poszukać przyczyny. Czujnik temp. G62 do sprawdzenia. Jeżeli podaje złe wartości to auto będzie słabo odpalało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel1122 0 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Jaki sposób na sprawdzenie tego czujnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Odczytanie jego wartości które podaje na zegary i do sterownika silnika za pomocą no. VCDS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel1122 0 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Jakie powinny być prawidłowe wartości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 To nie są jakieś stałe wartości, które możesz na tabeli zobaczyć. To jest czujnik temperatury płynu chłodniczego. Jeżeli silnik jest zimny to pokazuje on odpowiednio niską temp. Jeżeli jest rozgrzany to odpowiednio wysoką. Tu musisz porównać czy wskazania są wiarygodne ze stanem faktycznym i czy są w miarę zbliżone do siebie wartości na zegary i na sterownik silnika. Dla zrozumienia wyjaśniam jeszcze, że czujniki ten jest czujnikiem podwójnym. Mierzy on temperaturę płynu chłodniczego i podaje dwie wartości. Jedną do sterownika silnika a drugą na zegary (wskazówka temp. na zegarach). Te obie wartości musisz ze sobą porównać, czy są takie same i czy odpowiadają stanowi faktycznemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel1122 0 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Dzięki za wytłumaczenie i pozytywne podejście. Wg. Ciebie może on być powodem długiego kręcenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Może być wiele przyczyn ale czujnik temp. G62 jest dość częstą usterką i winowajcą. Na podstawie min.wartości z tego czujnika sterownik silnika decyduje czy świece mają być aktywowane i jak długo. Aby znaleźć przyczynę należy kolejno szukać i wykluczać możliwe przyczyny, poczynając od najprostszych i najtańszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel1122 0 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Miałem błąd na vcds dotyczący przekaźnika świec, wymieniłem go i dobrze odpalił raz po czym problem powrócił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Być może problem nadal tam występuje. Masz zapisany gdzieś ten błąd? Wrzuć go tutaj jeżeli tak. Wykonaj pełny autoscan i też go wrzuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel1122 0 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Trochę słabą masz tą wersję vcds bo nie pokazuje treści błędu. W każdym razie tak jak pisałeś chodzi o przekaźnik. Być może nie jest zepsuty, tylko nie dochodzi do niego napięcie. Należałoby to sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel1122 0 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Czyli wyjąc go i mierzyć multimetrem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Powinno być go słychać ale 100% pewność bedzie przy pomiarze w gnieździe po jego wyjęciu. Czy błąd ten powraca po skasowaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel1122 0 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Tak powrócił , potem wymieniłem przekaźnik i w sumie już nie sprawdzałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Zrób jeszcze pełny autoscan (wszystkie sterowniki) i wrzuć tutaj. Może coś tam będzie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel1122 0 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Jakie napięcie powinno być do tego przekaźnika? I sprawdzać na zapłonie czy na włączonym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 (edytowane) Mierzysz bez zapłonu i na zapłonie porównując czy pojawia się napięcie po uruchomieniu zapłonu na stykach sterujących (ST=napięcie sterujące ze sterownika silnika, DI=diagnoza) G1,G2,G3,G4 -to są kontakty idące kolejno na świece więc na wyciągniętym przekaźniku tam napięcia nie będzie. 31- masa 30- plus 12 V stałe z aku 87- 12V (gdy przekaźnik zwiera więc na wyciągniętym nie będzie napięcia) Edytowane 26 Grudnia 2020 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel1122 0 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 IMG_0995.MOV IMG_0995.MOV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel1122 0 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Tak odpalił dzisiaj aku ladowalem 20 godzin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się