Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy A4 B6 wszedzie gdzie sie da - auto zagadka


Rede

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż jakiś czas temu moja druga połówka zdecydowała, że chce A4 B6. Budżetowo, gabarytowo i silnikowo (2.0 ALT) wydawało się okej jak na pierwsze autko.

Pisałem już jakiś czas temu o błędach i myślałem że sobie chociaż z częścią poradziłem. Jednak okazuje się że im dłużej nią jeździmy tym więcej kontrolek na zegarach :wallbash:.

Dysponuje VCDS więc podłączyłem ją pod komputer. Błędy wyskoczyły wszelkiej maści . Znajomy elektryk hobbista cos próbował, zmieniał ale chyba na gorsze tylko. Już mu nie ufam więc biorę sprawy w swoje ręce.

Czy może ktoś chociaż trochę mnie naprowadzić na jakieś linki bo naczytałem się tyle i sprawdzałem tyle że już nie wiem co zrobić. A wiem że są tu specjaliści :D. Każdy błąd postaram się wytłumaczyć ile wiem i umiem bo już coś pokojarzyłem.

Wiec tak:

Silnik:

18043 - Magistrala danych układu napędowego

P1635 - 008 - brak informacji ze sterownika klimatyzacji - Sporadyczny

Tutaj wydaje mi się że mój wspaniały elektryk zmienił jakieś dane dotyczące webasto - kanał 18 i 61 jak dobrze kojarzę - Auto nie ma Webasta :doh:

17927 - Zespół 1; przestawienie wałka rozrządu

P1519 - 008 - usterka - MIL zapalona

Tutaj wydaje mi się, że wariator się skończył bo korzystając z bloków pomiarowych pokazało że silnik wymaga przestawienie wałka a wałek nie zmieniał położenia.

Kody gotowości :0010 0001

To nie wiem co jest xD

 

ABS/Hamulce:

01826 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85); napięcie zasilające zacisk

35-00 --

Tutaj nie mam pojęcia co się stało, ale razem z czujnikami ABS się pojawił ten błąd więc może to od nich... Nagle podczas jazdy się zapalił ABS i został.

00287 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; tylny prawy (G44)

30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem

00290 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; tylny lewy (G46)

27-00 - Niezrozumiały sygnał

Czujniki kupione wymiana w czwartek, dziwi mnie tylko że dwa naraz się zepsuły a przez miesiąc było dobrze :thumbdown:

 

Klimatyzacja:

01317 - Sterownika w zestawie wskaźników (J285)

49-10 - Brak komunikacji - Sporadyczny

To pojawiło się jak zmieniał elektryk jakieś ustawienia od tego Webasta 

01207 - Sterownika dodatkowego ogrzewania (J364)

49-10 - Brak komunikacji - Sporadyczny

A ten błąd chyba chciał wyrzuci, bo auto webasta nie ma i mówił że trzeba gdzieś coś przestawić

 

Centr. zesp. elektr.:

01800 - Przełącznik świateł (E1)

27-10 - Nie zrozumiały sygnał - Sporadyczny

Tutaj wymieniał mi włącznik świateł - miałem bez literki, znalazł jakiś z literką C na końcu, to chyba z B7. Zamienił dwa kabelki miejscami i niby działa. Ale pojawił się ten błąd :facepalm:

 

Airbag:

00588 - Zapalnik Airbag; strona kierowcy (N95)

001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona

Tutaj poprzedni właściciel wymienił kierownice na taką z B7 ale nie podłączył poduszki ani klaksonu... Mówił że trzeba wymienić jakiś kabelek czy taśmę i będzie hasać. Ma ktoś pojęcie jaka ta taśma ma być ?

01217 - Zapalnik bocznej poduszki powietrznej; strona kierowcy (N199)

001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny

Tutaj wydaje mi się że to przez tą od kierownicy.

 

Moduł komfortu:

01320 - Sterownik Climatronic (J255)

49-10 - Brak komunikacji - Sporadyczny

Nie wiem od czego to zależy, może klimatronik się kończy?

01561- Drzwi tylne lewe

59-00 - Nie odryglowuje

To chyba wtyczka przy zamku gdzieś wyczytałem

01702 - Oświetlenie przestrzeni na nogi po lewej stronie (W9)

29-00 Zwarcie z masą 

01703 - Oświetlenie przestrzeni na nogi po prawej stronie (W10)

01697 - Oświetlenie przestrzeni na nogi z tyłu po prawej stronie (W46)

29-00 Zwarcie z masą

01696 - Oświetlenie przestrzeni na nogi z tyłu po lewej stronie (W45)

29-00 Zwarcie z masą

Dziwny błąd po wszystko działa :mellow:

 

Nawigacja i Radio:

Tutaj błędów tyle że nie będę ich wypisywał. W skrócie powiem tylko że ktoś zwykłe radio zmienił na RNS-E i radio niby działa ale tylko przednie głośniki :facepalm:. Nawigacja i zmieniarka nie działa bo ich nie ma :banan:

Wyciągnąłem to radio ale jest taka pajęczyna, że nie mogę dojść co gdzie, a chciałbym tylko  żeby głośniki z tyłu grały i subwoofer na półce.

Błędy były kasowane, później jazda około godzinki i przeskanowane jeszcze raz. Wiem że jest opcja szukaj ale nie wiem już czym się sugerować, i ludzie z reguły mają jeden błąd a moje wydają się powiązane ze sobą.

Nie chce nic zepsuć jeszcze bardziej lub namieszać jeszcze bardziej. :mellow:

Z góry dzięki i pozdrawiam

 

 

 

Edytowane przez Rede
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd czujnika skrętu wynika pewnie przez brak kalibracji tegoż czujnika po wymianie kierownicy.

Co do radia to tylne głośniki grają przez wzmacniacz, więc jak ktoś zmienił radio z jakiegoś niefabrycznego to trzeba dokładnie sprawdzić kable ze schematem i to poprawnie połączyć jak w fabryce.

Klima chodzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego włącznika to by trzeba zobaczyć co ten elektryk hobbysta zrobił z kablami:

Instalacja włącznika z B7 (C lub D) w nadwoziu B6:

Wystarczy przepiąć żółty kabelek podłączony fabrycznie do pinu 11 w pin 13 (rozwiąże to problem z nie działającymi światłami mijania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima chodzi, czyli klapki, wentylator, grzebie foteli działa. Świeci i reaguje na klikanie 

A światła działają, czyli tak jak włączę ta działa. Postojowe, mijania i mgielne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Lukasz_mk2 napisał:

błąd czujnika skrętu wynika pewnie przez brak kalibracji tegoż czujnika po wymianie kierownicy.

Co do radia to tylne głośniki grają przez wzmacniacz, więc jak ktoś zmienił radio z jakiegoś niefabrycznego to trzeba dokładnie sprawdzić kable ze schematem i to poprawnie połączyć jak w fabryce.

Klima chodzi??

Radio raczej było Ori bo kostkami podłączone jest Rns-e kabelki żadne luzem nie idą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i co zauważyłem wczoraj, że auto zatankowane pół zbiornika a pokazuje Fis że jest rezerwa .:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat z licznikiem i stałą rezerwą już gdzie jest opisany - musisz poszukać.

Jeszcze co do błędów klimy to wypadało by sprawdzić czy kable od CAN'a się przypadkiem przy/za panelem nie pourywały przy jakiejś robocie przy radiu (dwa cienkie kabelki skręcone w warkocz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Rede napisał:

A i co zauważyłem wczoraj, że auto zatankowane pół zbiornika a pokazuje Fis że jest rezerwa .:facepalm:

Wyciąg bezpiecznik nr 15, zapewne aku był odłączony stąd możesz mieć błędy w kierownicy itd... pokasować wszystko pojeździć dzień i sprawdzić od nowa co zostanie.

Przy klima-troniku spróbuj po prostu wyciągnąć kostki i wpiąć jeszcze raz... 

Kierownica, trzeba rozebrać i zobaczyć jakie masz graty, potrzebujesz moduł z B7 8e0 953 549 z końcówką Q lub R, taśmę 4e0 953 541A 12pin i kostkę 4e0 972 133. 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię, wypne klimatronik skasuje wszystkie błędy pojeżdżę do czwartku w czwartek mechanik wymieni czujniki ABS i na weekend przeskanuje jeszcze raz. Zobaczę co wróciło. Dzięki chłopaki.

Jeszcze pytanie, jak wyłączyć ten przeklęte Webasto żeby mi.blad nie wyskakiwał. Bo odkąd mi to magik zmieniał mam te błędy i ten problem z rezerwą.

 

Edytowane przez Rede
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...