Profek97 0 Posted January 9 Share Posted January 9 (edited) Witam. Posiadam A4B5 1.9 tdi 110KM 98r. Mam taki dziwni problem z alternatorem. Wczoraj w nocy kiedy wracałem do domu zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Kiedy wróciłem sprawdziłem miernikiem że faktycznie nie ma tego ładowania a napięcie na akumulatorze było 12.40-12.30. Dzisiaj rano rozebrałem tył alternatora trochę obstukałem go, zauważyłem że nie ma prawie jednego komutatora. Odpaliłem i było ładowanie na około 20 min i wynosiło ok 13.95-13.90 po czym znowu się wyłączyło. Czy przyczyną tej usterki może być regulator napięcia ? Alternator: 028 903 028 / BOSH 0 123 515 003 Edited January 9 by Profek97 Link to post Share on other sites
Hezen 22 Posted Wednesday at 08:02 PM Share Posted Wednesday at 08:02 PM W alternatorze masz dwa pełne ślizgi a nie komutator to tak dla wyjaśnienia. To że jeden z nich jest bardziej zużyty to normalne. Jeśli obstukiwałeś regulator i zaczął ładować to go wyciągnij całego i sprawdź długość szczotek, pewnie już zostały "ogryzki" i nie dolegają z należytą siłą do ślizgów. Jeśli szczotki w porządku albo po wymianie szczotek dalej nie będzie ładowania to regulator. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now