Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Ukręcona śruba w kole


jacekm

Rekomendowane odpowiedzi

Operacja banalna ale może kiedyś się komuś przyda

UWAGA !!!

Pamiętajmy o zabezpieczeniu auta przed przypadkowym przemieszczeniem

Podczas wymiany kół ukręciła się (przy odkręcaniu :gwizdanie:) jedna ze śrub. Niestety w takim miejscu, że trzeba było "zwalać" tarczę aby mieć dostęp do urwanej śruby

79313521.jpg

Potrzebujemy imbusa "8" aby odkręcić zacisk. Ja używałem takich :

38574110.jpg

Pamiętamy o odłączeniu akumulatora (będziemy spawać :) )

75140640.jpg

Śruba górna zacisku :

59806345.jpg

Śruba dolna zacisku :

73354332.jpg

Zdejmujemy zacisk razem z tarczą i spawamy ukręcony łeb śruby do jej reszty

25376568.jpg

Czekamy aż wystygnie. Zalecane delikatne opukanie młoteczkiem i użycie odrdzewiacza. Wykręcamy uszkodzoną śrubę

63782060.jpg

Po wszystkim składamy w odwrotnej kolejności :)

Jeżeli jest gdzieś błąd to pisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalezy zaznaczyc ze nie kazdy ma spawarke :)

Ja też nie mam spawarki. Mam za to kolegów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja miałem podobną sytuacje,ale poradziłem sobie bez spawania kupiłem przyżąd do wykręcania śrób (25 zł)5 wkrętaków z lewym gwintem ,a robiłem to tak: nawiercasz dziurke wiertełkiem i wkręcając wkrętak z lewym gwintem wykręcasz urwaną śrubę......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja miałem podobną sytuacje,ale poradziłem sobie bez spawania kupiłem przyżąd do wykręcania śrób (25 zł)5 wkrętaków z lewym gwintem ,a robiłem to tak: nawiercasz dziurke wiertełkiem i wkręcając wkrętak z lewym gwintem wykręcasz urwaną śrubę......

sposob zdecydowanie mniej skomplikowany, mniej inwazyjny i duzo łatwiejszy do przeprowadzenia...

ja jak juz nawet mialbym spawac to bym przyspawal ciensza srube bez zdejmowania tarczy... bo jak mozna zalatwic spwawarke to mozna zalatwic TIGa i srobic precyzyjny spaw ;]

ale dobrze ze sie udało :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Henrykus

Co do błędów to element który wykręcałeś to urwana śruba nie zaś szpilka.

Potocznie zwana szpilka , to w terminologii elementów złącznych śruba dwustronna.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja miałem podobną sytuacje,ale poradziłem sobie bez spawania kupiłem przyżąd do wykręcania śrób (25 zł)5 wkrętaków z lewym gwintem

to sie nazywa wykrętak :hi: wiem bo wykręcałem tak złamaną śrube z pokrywy cylindrów :przebiegly:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co odłącza się akumulator?

Byc moze z obawy przed jakims zwarciem w czasie spawania alo to sie ma nijak do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błędów to element który wykręcałeś to urwana śruba nie zaś szpilka.

Potocznie zwana szpilka , to w terminologii elementów złącznych śruba dwustronna.

Pozdr.

Zgadzam się w 100%. Poprawiłem :)

Po co odłącza się akumulator?

Nie wiem dokładnie ale odkąd pamiętam zawsze do spawania odłączany był akumulator

a ja miałem podobną sytuacje,ale poradziłem sobie bez spawania kupiłem przyżąd do wykręcania śrób (25 zł)5 wkrętaków z lewym gwintem

to sie nazywa wykrętak :hi: wiem bo wykręcałem tak złamaną śrube z pokrywy cylindrów :przebiegly:

Z wykrętakami mam złe doświadczenie (u mnie w sklepach są ale cec**ją się słabą jakością materiału z jakiego są wykonane i wolałem te kilkadziesiąt pln wydać na browarka). Ta zerwana śruba była "fest" zapieczona :)

Zresztą "zwalenie" tarczy to dość szybka operacja więc szkoda było ryzykować ukręcenie wykretaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co odłącza się akumulator?

Byc moze z obawy przed jakims zwarciem w czasie spawania alo to sie ma nijak do tego.

Niebezpieczeństwo podczas spawania polega na tym, że mogą się indukować prądy w przewodach biegnących do elektronicznych obwodów wejściowych gdzie dodatkowo ulegają wzmocnieniu, niszcząc te obwody albo dalsze.Klemę rozłączamy nie po to, że może wystąpić przepięcie w obwodzie zasilania (+) bo aku ma na tyle mały opór wewn., że sam doskonale da sobie z nim radę, ale po to żeby UPEWNIĆ SIĘ że "cała elektronika" nie ma zasilania i nie wzmacnia sygnałów.

Dobrze jest też zwierać ze sobą klemy lub przynajmniej włączyć postojówki.Należy unikać też prowadzenia kabli spawarki blisko instalacji auta (np. nie przez kabinę tylko pod podłogą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po zwarciu klem może iskrzyć kondensator (car-audio) jeśli ktoś taki posiada w bagażniku, widok fajny ale dość drogi."

Nie radze zwierać lepiej żarówkę wsadzić między klemy, lub włączyć postojowe.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...