Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Podmiana silnika AVF z Passata B5 do A4 B6


Gunsakimbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam zatarty silnik w swoim a4. Jednostka to 1.9 tdi 131 KM AFV a skrzynia to 6 biegowy manual. Zakupiłem identyczny silnik tyle że z passata b5. Mechanik stwierdził że nie będzie pasował. To prawda? Czy jednak wejdzie do audi? Jeśli tak to co trzeba przerobić? Dodam tylko ze wszystko zostaje seria. Wydaje mi się że po przełożeniu miski olejowej, kompletnego osprzętu i mocowania z mojego silnika powinno podejść. Pomóżcie panowie bo ja jestem zielony i pierwszy raz w życiu muszę silnik wymieniać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były dwa rodzaje osprzętu AVF - do ok 2003 roku, gdzie klima była na osobnym pasku oraz po 2003 gdzie cały osprzęt był na jedynm pasku.  Poza rozmieszczeniem osprzętu różniły się rwnież przednim mocowaniem/odbojnikiem zamontowanym do miski olejowej. Tak więc jeśli nawet kupiłeś silnik nie z tego rocznika to faktycznie po przełożeniu osprzętu oraz koła pasowego jak również miski, wszystko powinno pasować. 

Chyba że kupieś silnik od automatyczanej skrzyni, wtedy na wyjściu wału chyba była jakaś różnica (do sprawdzenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avf auto avf te same motory. Jedynie miskę będziesz musiał przełożyć jeżeli masz b6 z drugiej połowy 2003 lub młodsze. Avf szedł i w manualu i w automacie. Do awxa nie włożysz automatycznej skrzyni bo ma inną końcówkę wału w porównaniu do avf. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie poprostu zmienię mechanika. Moje a4 jest z 2004 a Passat to nie wiem ale był w manualu. O misce olejowej to wiedziałem że trzeba zmienić bo sanki by nie dały włożyć na tej od passata. Nie bylem pewny bo mechanik mi strachu narobił powiedział że to nie ten silnik. Faktycznie o sprzętem się trochę różni ale i tak chciałem go poskładać na moim. Wielkie dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak panowie wygląda mój silnik po regeneracji wtrysków. Pewien "autoryzowany" Diesel serwis. Mi tak go poskładał ze nie dokręcili śruby mocującej wtrysk i przez to stukało o wal korbowy aż silnik się zatarl. Blok głowica i turbo na śmieci. Ręce mi opadają. Cztery razy pod rząd mi wtryski robili a efekt to jedynie zatarty silnik i koszty które już przekroczyły 10000 zł jeśli doliczę wymianę silnika. 

 

IMG_20210219_110423.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomóżcie jeszcze raz. Silnik z passata już siedzi w audi ale są kolejne problemy. Po odpaleniu rzuca nim strasznie na wolnych obrotach. Po sprawdzeniu wszystkiego po kolei okazało się że pompowtryski od passata też są inne niż te w audi i nie współpracują że sterownikiem silnika. Sterownik miał nieodpowiednia dawkę paliwa. A sterownik został oryginał od audi. Po wyrzuceniu immobilizera włożyliśmy sterownik od paska i na wolnych obrotach pracuje idealnie ale wentylator  od chłodzenia pracuje przez cały czas na najwyższym biegu i auto podczas jazdy nie przyspiesza tak jak powinno. Są przerwy przy przyspieszaniu tak jagby zalanczal się limiter obrotów na pół sekundy i to na każdym biegu co chwilę. Auto poprostu nie przyspiesza płynnie. I teraz pytanie czy modzić coś ze sterownikiem od passata czy od audi? Drugie pytanie to czy da się zaprogramować sterownik od audi pod wtryski z passata? A wolałbym zostawić oryginał bo nie musiałbym się martwić obrotami i wentylatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś ktoś wcześniej grzebał i podmienial wtryski. Sprawdź jakie są w tym silniku. Ar albo BA powinny być. Z tym że w passatach chodziły jeszcze AL a w audi już nie. Także wtedy wizyta u ogarniętego tunera Cię czeka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że na sterowniku od passata komputer nie pokazuje błędów oprocz chłodzenia paliwa bo w passacie była chłodnica paliwa a w audi nie ma. Ponadto dawkowanie wtrysków pokazuje w normie a znów na sterowniku od audi pokazuje dawkowanie na trzech cylindrach w normie a na pierwszym cylindrze tak jakby pompowtrysk nie dostawał paliwa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lu-Gi w audi były ar z płaskimi popychaczami a w passacie nie pamiętam już ale inne na 100% bo się ruznily delikatnie i miały podłużne wąskie popychacze. I to raczej ori w passacie były. Bo przed wyjeciem silnika z paska odpalałem go i chodził jak zegarek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może trzeba by np zmienić część osprzętu jak zaworki sterujące N75 i N18 żeby to działało jak trzeba na tym sterowniku passata.. zapewne mają inne nr w audi i vw... 

Sprawdzić przepływomierze czy takie same...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...