Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Podmiana silnika AVF z Passata B5 do A4 B6


Gunsakimbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam zatarty silnik w swoim a4. Jednostka to 1.9 tdi 131 KM AFV a skrzynia to 6 biegowy manual. Zakupiłem identyczny silnik tyle że z passata b5. Mechanik stwierdził że nie będzie pasował. To prawda? Czy jednak wejdzie do audi? Jeśli tak to co trzeba przerobić? Dodam tylko ze wszystko zostaje seria. Wydaje mi się że po przełożeniu miski olejowej, kompletnego osprzętu i mocowania z mojego silnika powinno podejść. Pomóżcie panowie bo ja jestem zielony i pierwszy raz w życiu muszę silnik wymieniać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były dwa rodzaje osprzętu AVF - do ok 2003 roku, gdzie klima była na osobnym pasku oraz po 2003 gdzie cały osprzęt był na jedynm pasku.  Poza rozmieszczeniem osprzętu różniły się rwnież przednim mocowaniem/odbojnikiem zamontowanym do miski olejowej. Tak więc jeśli nawet kupiłeś silnik nie z tego rocznika to faktycznie po przełożeniu osprzętu oraz koła pasowego jak również miski, wszystko powinno pasować. 

Chyba że kupieś silnik od automatyczanej skrzyni, wtedy na wyjściu wału chyba była jakaś różnica (do sprawdzenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avf auto avf te same motory. Jedynie miskę będziesz musiał przełożyć jeżeli masz b6 z drugiej połowy 2003 lub młodsze. Avf szedł i w manualu i w automacie. Do awxa nie włożysz automatycznej skrzyni bo ma inną końcówkę wału w porównaniu do avf. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie poprostu zmienię mechanika. Moje a4 jest z 2004 a Passat to nie wiem ale był w manualu. O misce olejowej to wiedziałem że trzeba zmienić bo sanki by nie dały włożyć na tej od passata. Nie bylem pewny bo mechanik mi strachu narobił powiedział że to nie ten silnik. Faktycznie o sprzętem się trochę różni ale i tak chciałem go poskładać na moim. Wielkie dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach