elber93 Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 (edytowane) Witam, posiadam audi a4b6 1.8t z 2003 roku, w tym roku wymienilem rozrzad, termostat i uszczelke pod pokrywa zaworow i jak mialem wczesniej zapach utzrymujacy sie w kabinie byl poprostu spalin, a teraz dwa tygodnie po wymianie rozrzadu zapach powraca na postoju na cieplym silniku i na wlaczonej dmuchawie na 18 stopni, paloncego sie plynu chlodniczego albo oleju. poziom oleju i plynu sie nie zmienia. do tego dzis zauwazylem ze po wymianie rozrzadu wycieka mi plyn (zdj w załaczniku). co to moze jescze byc? moze jakas uszczelka od silnika? Edytowane 16 Marca 2021 przez elber93
zionx Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 7 godzin temu, colak napisał: hej poradziłeś sobie z problemem ? W 99% przypadków smrodek spalenizny z kratek jest spowodowany przeważnie niedużym (niezauważalnym w zbiorniczku) wyciekiem płynu chłodniczego na wydech. Wyciek występuje przy plastikowym króćcu chłodzenia z tyłu głowicy (tam gdzie zamontowany jest czujnik temp). Jak combi zawór (zwany tu przez niektórych egr) jest zdemontowany, wymiana jest prosta, jeśli jednak nadal jest na aucie, to troszkę się trzeba nagimnastykować Płyn wycieka tylko gdy silnik jest nagrzany, płyn spada bezpośrednio na wydech i od razu odparowuje, przez co nie widać śladów wycieku pod autem.
colak Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 i tak było u ciebie ? musze to sprawdzić ale to jakby czysty zapach spalin , bardziej obstawiał bym plecionka elastyczna na wydechy lub jakieś pękniecie, czuć tylko jak stoję w korku i bardziej jest to doskwierające w lato , na obiegu zamkniętym nie czuć. po wymianie krućca ustąpiło u ciebie ?
zionx Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 Tak, ustąpiło, ale skoro Ty podejrzewasz wydech, to gdzie leży problem żeby wejść pod auto i sprawdzić czy jest przedmuch?
colak Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 byłoe ale nic nie widać jezeli chodzi o wydech piszą jeszeszcze czasmi potrafi kolektor mieć pęknięcie
zionx Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 Pytanie o przyczyny na forum nie zastąpi organoleptycznego sprawdzenia
colak Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 tak wiem muszę tematem, dziękuję za sugestię czy na rozgrzanym silniku ten wyciek plynu chłodzacego był widoczny u ciebie ?
whyduck1 Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 A ubywa Ci w ogóle płynu? Sprawdź odmę jesli to zapach terpentyny/oleju.
zionx Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 8 godzin temu, colak napisał: tak wiem muszę tematem, dziękuję za sugestię czy na rozgrzanym silniku ten wyciek plynu chłodzacego był widoczny u ciebie ? Ciężko tam bez lusterka/kamery inspekcyjnej coś zobaczyć, przejedź ręką pod tym króćcem po głowicy, bloku, będziesz widział czy mokre. Tak jak kolega wyżej napisał drożność i szczelność odm też ma znaczenie, nie wiem jaki zapach dokładnie czuć u Ciebie, narazie pytasz o wszystkie możliwości, a jeszcze żadnej nie sprawdziłeś
colak Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 tak dzis będę patrzył odma wg mnie szczelna wsztkie połączenia i grzyba zmieniłem ostatnio pozostaje mi tylko sprawdzic kruciec, zapach jest taki duszący jak spaliy
danioo Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 Sprawdź również czy nie cieknie olej z pod pokrywy zaworów, u mnie w ten sposób olej skapywał na katalizator i czuć było zapach spalenizny po zatrzymaniu się.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się