Skocz do zawartości
IGNOROWANY

quattro, podpora?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Zakupiłem auto, które ma niepokojące zachowanie. Nie istotne są obroty silnika ani bieg, nie ma to wpływu ale... po przekroczeniu 100km/h zaczyna telepać budą, im szybciej tym mocniej. Uczucie jakby auto miało się rozpaść, jakby opony były nie wyważone, takie bicie... Nie ma żadnych niepokojących dźwięków ani wibracji odczuwalnych/słyszalnych po środku auta... Dodam że auto ma nalewki... Czy objaw który opisałem może być skutkiem zużytej podpory wału? Wiem że to wróżenie z fusów ale bardzo bym był wdzięczny za choćby przypuszczenia użytkowników którzy znają na wylot ten napęd

 

Moje pierwsze skojarzenie to było zbagatelizowanie sprawy i wytłumaczenie sobie po prostu bijącymi  nalewkami.... Niestety nie mam skąd pożyczyć normalnych kół, a przed rozpoczęciem inwestycji muszę ocenić stan techniczny auta czy w ogóle warto cokolwiek w nim robić bo parę bolączek jest....

Dodam że to 2.5tdi Q avant manual, rzekomo 275tyś...

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia kol i opon, to po pierwsze. Podpora raczej caly czas by telepala niezaleznie od predkosci, ale mozesz ja skontrolowac wchodzac pod auto

Opublikowano (edytowane)

to trochę kamień z serca bo się naczytałem tutaj na forum o ,,wibracjach w quattro,,, trudnych do zdiagnozowania i przez chwile nawet zacząłem żałować zakupu :dance:

Do momentu czytania o tych podporach, przegubach i ośkach to objawy mi pasowały właśnie do nie wyważonych bijących opon, już pomijam że to nalewki...

Plan jest taki aby na razie tym przez chwile jeździć a potem jak trochę uspokoi się to pandemiczne szaleństwo to najpierw porządnie zdiagnozować całe auto i wtedy zdecydować czy je robić czy sprzedać... Po prostu kupiłem auto ,,całe w oryginale,, i to dosłownie łącznie z mechaniką... więc no jest parę rzeczy do ogarnięcia

Edytowane przez sahipp
Opublikowano

Podjedź na dowolną wulkanizacje i poproś o sprawdzenie wyważenia, myślę, że zapłacisz ok. 40 zł. Osobiście kiedyś kupiłem auto z nadlewkami to ciężarki był klejone na nich już warstwowo :o i właśnie od pewniej prędkości zaczynało telepać autem. Po wymianie na normalne gumy problem ustał. 

Opublikowano

Generalnie gdyby nie to quattro, które pierwszy raz użytkuję to ewidentnie moja diagnoza opony. Tym bardziej że właściciel poinformował że to nalewki... Z racji braku doświadczenia z Q i tego co się naczytałem na forum ile to nie którzy pieniędzy wpakowali aby znaleźć przyczynę wibracji po prostu spanikowałem pisząc tego posta...

 

Wibracje, właściwie bicie pojawią się tyko po przekroczeniu 100km/h. Poza nimi nie odczuwam żadnego huczenia, szumu czy drgań w okolicy tunelu, wału... poniżej tej prędkości jest wszystko normalnie...

 

Tak czy inaczej na razie muszę się pomęczyć trochę i jak się cała sytuacja epidemiologiczna trochę uspokoi to wezmę się za diagnozę całego auta....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...