Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 ASN błędy czujników położenia, rozrząd??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Mam problem z moim nowo zakupionym Audi A4 B6 auto z 2003r. Wyposażone w silnik 3.0 V6 z instalacją LPG (oznaczenie ASN)  w połączeniu z napędem  quattro oraz skrzynią Tiptronic. Auto kupiłem  z nierówną pracą silnika,zarówno na benzynie jak i LPG. Nie ma problemu z odpalaniem na ciepłym i zimnym. Po podłączeniu pod VCDS, wyskakuje multum błędów. Czytając parę postów stawiam na przestawiony rozrząd. Ale chciałbym się poradzić was,ponieważ napewno wielu ludzi zjadło zęby na tych silnikach ;) wrzucam w załącznikach zdjęcia błędów oraz bloków 90,91,92,94,95,. Proszę o poradę od czego zacząć, również w sprawdzeniu wiązki elektrycznej, ponieważ ma pierwszy rzut oka wygląda w porządku. Z góry dziękuję z jakikolwiek odzew
Pozdrawiam

20210411_204855.jpg

20210411_204848.jpg

20210411_204718.jpg

20210411_204710.jpg

Opublikowano

Daj zdjęcia tych grup 90 i 93 ale wskazuje to na źle ustawiony rozrząd.

Opublikowano

20210411_204658.jpg

20210411_204648.jpg

20210411_204637.jpg

Opublikowano

Grupa 93 mi w ogóle nie działa. 

Opublikowano

Jak nie działa? NIe możesz wejsć czy nie pokazuje wartości?

Opublikowano

Nie pokazuje wartości, puste okienka. 

Opublikowano

Może ktoś jeszcze podpowie co przydałoby się  sprawdzić ,jeżeli jest brak wartości w grupie 93. 

Jest możliwość sprawdzenia czujników położenia wałków np. multimetrem ?

Opublikowano

 

6 godzin temu, koral2020 napisał:

Może ktoś jeszcze podpowie co przydałoby się  sprawdzić ,jeżeli jest brak wartości w grupie 93. 

Jest możliwość sprawdzenia czujników położenia wałków np. multimetrem ?

Można sprawdzić oscyloskopem przebieg sygnału, korelację góry z dołem też się da na 2 lub 3-kanałowym.

W tych wartościach które udało się odczytać masz spore rozjazdy między wartością zadaną i  rzeczywistą na wałkach plus błędy korelacji i wypadanie zapłonów, to sugeruje albo przestawienie rozrządu, albo problem z wariatorami. Mało prawdopodobne żeby źródłem problemu były same czujniki. Trzeba się dostać do rozrządu, sprawdzić stan paska i ustawienie przede wszystkim.  Chociaż spodziewałbym się raczej opcji nr 2 czyli problemu z wariatorami.

Opublikowano

Dostałem się do rozrządu ,został ustawiony na blokady.Błędy znikły.Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...