Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana zawieszenia z gwintu na 1BE


inzynier95

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

po dwóch latach na zawieszeniu gwintowanym, chciałbym zmienić je na oryginalne S-line (wg VIN-u). Na przodzie mam dość duży zakres regulacji wysokości, więc to mi nie przeszkadza, natomiast tył siedzi dość konkretnie, a na gwincie jest podniesiony już maksymalnie. Chciałbym wymienić całe zawieszenie, jednak jestem laikiem. Nie zależy mi na mocnej glebie, ale też nie chcę zrobić z niej "kozy". Chyba najlepszym rozwiązaniem jest założenie oryginalnego 1 BE lub 1 BV (nie pamiętam jakie oznaczenie jest na wlepce). Z tego co wiem, nawet te oryginalne zawieszenia różnią się wysokością i przód staje wyżej niż tył, dlatego zwracam się z prośbą do forumowiczów o konkretne rady dotyczące tej wymiany. Dodam, że mam butlę, która dodatkowo obciąża tylne zawieszenie. Reasumując, chcę uzyskać ładny efekt wysokości tak, żeby przód był zrównany z tyłem, ew. przód 1 cm niżej. Najważniejsze to to, żeby pomiędzy nadkolem a oponą była wolna przestrzeń, a obecnie na tyle, opona znajduje wyżej niż krawędź nadkola. Proszę o jakieś sugestie,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie coś nie tak masz z tym gwintem z tyłu. Jeśli jest podniesiony na maxa a opona jest schowana w nadkolu to powinna być jeszcze regulacja aby go podnieść.

Zrób foty z boku i pomierz wysokość do krawędzi błotników przez środek kół oczywiście. Jakiej firmy ten gwint? Ile masz paliwa a ile gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwint firmy KW, na aucie lata ok. 2,5 roku. Sprężyny, gwint i nakrętka całe, nie skorodowane. Dodam, że po zakupie założyłem gaz, butla przeważnie pełna, bak benzyny przeważnie cały, ewentualnie połowa. Do tego koło zapasowe w bagażniku i kilka lekkich rzeczy. To na pewno ma duży wpływ na niższy tył, bo w momencie kupna tył i przód był mniej więcej równy. Teraz tył po tym dociążeniu jest jeszcze niższy i chciałbym go podnieść, nawet kosztem wymiany całego zawieszenia.

poniżej zdjęcie przodu i tyłu zaraz po zakupie na feldze 16 (obecnie felga 17), aktualne zdjęcia wstawię w piątek/sobota

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

7.jpeg

Edytowane przez inzynier95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. zmierz wysokość do kantu błotników przód / tył.  1BV  niewiele się bedzie różnić. Na focie 3 i 4 od dołu prawidłowo stoi.

Poza  tym jaki sens wozić pełny zbiornik benzyny , po pustyni nie jeżdzisz i masz zbędne kilogramy.

Edytowane przez dekiel 13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...