Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do a4 b7 2.0 alt benzyna


Patryk audi a4

Rekomendowane odpowiedzi

+/- 35 tys w roku. Bywało pod 40. Od tego auto jest żeby jeździło a nie na nie patrzeć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego trochę marek olejów sprawdziłem. I najwięcej na Motulu i Mobilu jeździłem. Mobil został na stałe. I w sumie nic złego nie mogę powiedzieć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2021 o 11:32, AndrzejK. napisał:

Jest temat olejowy, poczytaj....

A tak na szybko, wygląda na 5W30 na wpisie.

Zalej zgodny z normą 5W40 i niekoniecznie Motula ( dużo osób się do niego " przyzwyczaiło", a jest on taki sobie...) 

W zależności od zasobności portfela np. Ravenol, Valvoline, LM.

Zgodny z normą to jaki polecasz? Lique moly jeśli można wiedzieć. Bo jest ich pełno a jaki według ciebie jest zgodny z normą? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę masz tak wielki problem z dobraniem oleju do prostego silnika?

Kup na jaki Cię stać i jaki Ci się spodoba.

https://liqui-moly.pl/katalog-doboru-oleju/#oww:/api/v1/oww/1001/POL/POL/1/d9fe4c31099efeab/ec7aeb1bb49d0063/77fd61e1117299d7fc253f377027ab1a/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, MaTeo85 napisał:

Naprawdę masz tak wielki problem z dobraniem oleju do prostego silnika?

Kup na jaki Cię stać i jaki Ci się spodoba.

https://liqui-moly.pl/katalog-doboru-oleju/#oww:/api/v1/oww/1001/POL/POL/1/d9fe4c31099efeab/ec7aeb1bb49d0063/77fd61e1117299d7fc253f377027ab1a/

Różni to się czymś? 

Screenshot_20210502_145117_pl.allegro.jpg

Screenshot_20210502_145108_com.android.chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje maja inne parametry lepkości kinematycznej.

Ten pierwszy "lekkobieżny" ma lepszą pompowalność , czyli szybciej dociera do najdalszych miejsc w silniku, ma mniejsze opory podczas rozruchu ale i słabszy film olejowy w temperaturach roboczych silnika.

Ten drugi jak lubisz depnąć i dłuższe trasy.

Oleje są trochę inaczej "blendowane" jeśli chodzi o bazy i dodatki.

Jeden i drugi sprawdzi się w ALT ku.

Dane parametrów olejów sprawdzaj na niemieckiej stronie Liqui Moly, więcej danych.

I nie wlewaj ON do baku.

 

Edytowane przez KINIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Patryk audi a4 napisał:

Zgodny z normą to jaki polecasz? Lique moly jeśli można wiedzieć. Bo jest ich pełno a jaki według ciebie jest zgodny z normą? 

Serio?? W dalszym ciągu "lecisz" w dwóch tematach o tym samym?

Ja lubię zadbać o auto/silnik, ale widzę, że są ambitniejsi ode mnie....

Ale niech będzie odpowiem Ci ostatni raz.

Najważniejsze abyś dobrał olej zgodny z normą do silnika.

W serwisie "normalnym" czyli wymiana co rok lub 10k km (wskazany tylko i wyłącznie taki dla dobra silnika) kierujesz się normą 502 00.

We wspomnianej normie masz różne lepkości oleju, ale najlepszym będzie 5W40 i tym się kieruj przy wyborze.

Co do samych marek oleju, zależy co chcesz kupić względem ceny....jeżeli chcesz coś z wyższej półki to np. Ravenol VST5W40 lub jeden z powyższych LM (wybrałbym Ravenol), natomiast jeżeli zadowolisz się średnią półką to spokojnie daje radę Valvoline SynPower  lub np. Eurol (mocno zachwalany również).

I żeby podsumować co napisałem powyżej, uwierz na słowo, że jeżeli używasz auto "normalnie", a do takiej eksploatacji ten silnik jest stworzony to którykolwiek z powyższych oliw nie wlejesz to będzie dobrze (jeżdżę już "chwilę" autem z tym silnikiem).

Najważniejsze w tej całej zabawie z olejami jest ich TERMINOWA wymiana łącznie z filtrem oczywiście i jest wszystko w porządku (przynajmniej ja tak mam) i nie rotowanie co chwilę innym olejem (masz wtedy namiar na bieżąco w jakiej kondycji jest silnik co przy zmianie na coś innego robi się to trudne (każdy olej mniej lub więcej rózni się od siebie składem)

Mam nadzieję,że w końcu rozwiałem wszelkie Twoje wątpliwości w tym zagadnieniu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, AndrzejK. napisał:

Serio?? W dalszym ciągu "lecisz" w dwóch tematach o tym samym?

Ja lubię zadbać o auto/silnik, ale widzę, że są ambitniejsi ode mnie....

Ale niech będzie odpowiem Ci ostatni raz.

Najważniejsze abyś dobrał olej zgodny z normą do silnika.

W serwisie "normalnym" czyli wymiana co rok lub 10k km (wskazany tylko i wyłącznie taki dla dobra silnika) kierujesz się normą 502 00.

We wspomnianej normie masz różne lepkości oleju, ale najlepszym będzie 5W40 i tym się kieruj przy wyborze.

Co do samych marek oleju, zależy co chcesz kupić względem ceny....jeżeli chcesz coś z wyższej półki to np. Ravenol VST5W40 lub jeden z powyższych LM (wybrałbym Ravenol), natomiast jeżeli zadowolisz się średnią półką to spokojnie daje radę Valvoline SynPower  lub np. Eurol (mocno zachwalany również).

I żeby podsumować co napisałem powyżej, uwierz na słowo, że jeżeli używasz auto "normalnie", a do takiej eksploatacji ten silnik jest stworzony to którykolwiek z powyższych oliw nie wlejesz to będzie dobrze (jeżdżę już "chwilę" autem z tym silnikiem).

Najważniejsze w tej całej zabawie z olejami jest ich TERMINOWA wymiana łącznie z filtrem oczywiście i jest wszystko w porządku (przynajmniej ja tak mam) i nie rotowanie co chwilę innym olejem (masz wtedy namiar na bieżąco w jakiej kondycji jest silnik co przy zmianie na coś innego robi się to trudne (każdy olej mniej lub więcej rózni się od siebie składem)

Mam nadzieję,że w końcu rozwiałem wszelkie Twoje wątpliwości w tym zagadnieniu.....

Dzięki za odpowiedź. Musiałem się trochę zagłębić w temat bo po kupnie samochodu wiem tylko że jeździł na 5w30. Ani marki ani nic więcej. Zmienię na 5w40 i tak chyba będzie najlepiej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko....

Tak na marginesie jak już tak dbasz o nowy zakup to wymień sobie profilaktycznie filtr paliwa (zakładałem Knechta, taki miałem ori), oraz sprawdz lub najlepiej wymień olej w skrzyni biegów tym bardziej jak nie masz precyzyjnego info z wcześniejszej eksploatacji auta.

Ja zalałem do skrzyni "na bogato" oryginał, ale cena jest mało atrakcyjna dla klienta.....alternatywnie użytkownicy zalewają zamiennik Ravenol MTF -2 75W80 i sobie też chwalą pracę skrzyni.

Ja się nie wypowiem, bo nie mam praktycznej wiedzy o tym oleju.

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2021 o 18:16, AndrzejK. napisał:

Spoko....

Tak na marginesie jak już tak dbasz o nowy zakup to wymień sobie profilaktycznie filtr paliwa (zakładałem Knechta, taki miałem ori), oraz sprawdz lub najlepiej wymień olej w skrzyni biegów tym bardziej jak nie masz precyzyjnego info z wcześniejszej eksploatacji auta.

Ja zalałem do skrzyni "na bogato" oryginał, ale cena jest mało atrakcyjna dla klienta.....alternatywnie użytkownicy zalewają zamiennik Ravenol MTF -2 75W80 i sobie też chwalą pracę skrzyni.

Ja się nie wypowiem, bo nie mam praktycznej wiedzy o tym oleju.

A powiedz mi jeszcze jak już tak rozmawiamy o olejach. Mówisz że na spokojnie mogę sobie przejść z 5w30 na 5w40 bez żadnej płukanki itd. Okej spoko. A czemu na różnych filmach na yt i ogólnie mówią żeby jak Amen w pacierzu przestrzegać drugiej liczby? Czyli jej nie zmieniać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj, jest temat olejowy - wszystkiego się dowiesz i zrobisz jak uważasz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2021 o 22:56, Patryk audi a4 napisał:

Dzięki za pomoc kolego. A jeśli chodzi o oleje liqui moly 5w 30 bądź 5w40 to jaki do niego dobry by był bo pełno tych rodzajów 

LM ma dosyć dobre oleje serii Synthoil(ze względu na dobre bazy), reszta przeciętna ale pod ALT to tak średnio. Synthoil High Tech 5W40\0W40 są spoko ale wyłącznie pod silniki, w których ktoś wywalił katalizator bądź pod starsze konstrukcje z normami 502/505(i tak lepszy i tańszy jest Ravenol VST).

Jak masz katalizator a ALT piją dużo oleju to wyłącznie oleje z niskim poziomem SAPS. ZNACZNIE wpłynie to na żywotność katalizatora, który kosztuje swoje.

Nie masz kata? Możesz lać Synthoil High Tech 5W40(chyba że jeździsz w zimnym klimacie to 0W40).

Masz kat i chcesz mieć czyściej w komorze spalania i wydechu? Szukaj coś z niskim poziomem SAPS.

LM nie ma nic opartego na PAO\Estry w tej kategorii do zaoferowania. Natomiast olejów opartych na HC jest masa i większość z nich jest warta rozpatrzenia(czynnikiem decydującym jest cena i podejście do samochodu).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...