Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie modułu pompy


Daniel12121

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.niedawno kupiłem A4 b7 2.5tdi 2005r. 

Po przejechaniu ok 50 km auto zostawiłem na noc a rano +10 C auto odpaliło,zaświecił się chek  i świece i nie dało się jechać szybciej niż 70km/h W warsztacie wymienili moduł pompy.

Po wymianie tego modułu auto mocno klekocze po odpaleniu niezależnie zimny czy ciepły,

Ma muła  i też klekocze do 2000 obr 

Po puszczeniu gazu na 4biegu przy 60km/szarpie 

Ale nie dymi nie kopci,Pomoże ktoś?

Edytowane przez Daniel12121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij auto pod komputer i sczytaj błędy.

Co dokładnie wymieniali? Sterownik, który siedzi na pompie wtryskowej VP44?

Czy całą pompę? 

Wymowali pompę przy tym i zrzucali pasek rozrządu z koła zębatego pompy?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmowali tylko sterownik ale pracownik warsztatu powiedział "po cichu" że to był dziwny przypadek bo kod błędu nie był typowy dla sterownika.

Ale auto padło mi niedaleko innego warsztatu,tam nie mieli czasu i tylko połączyli komp i pokazało "błąd komunikacji czy sterowania pompy wtryskowej już nie pamietam. 

Dzisiaj zrobiłem nim 200km ale po odpaleniu czy na postoju wstyd stać bo klakocze i dzwoni z silnika.

Do 2000obr mułowaty,powyżej idzie dobrze ale spodziewałem się lepszych osiągów po przesiadce z 1.9 a pow 3000obr to rakieta.

Przez 20 km jechałem na 4 biegu bo wtedy czuć było że jest czym jechać.

Z kolei przy hamowaniu silnikiem szarpie.i to nie że doprowadzam do"zaduszenia"tylko po puszczeniu gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro piszesz, że spodziewałeś się lepszych osiągów wnioskuję, że dopiero auto kupiłeś?

Musisz sczytać błędy, bez tego można sobie gdybać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego.auto kupiłem w piątek,przejechałem nim 50km a w sobote rano już  nie było czym jechać.

Jestem kierowcą zaw.i zostawiłem im auto na prawie miesiąc,odebrałem dziś  a tu zonk

Jutro ma podlączać.to spisze jakie błędy. Mówią że to może egr a jak nie to do pompiarza.

Dzięki za zainteresowanie bo mnie to już szlag trafia bo zjezdzam do domu na jeden tydzień w miesiącu i nie chce spędzać go na prowadzaniu auta z warsztatu do warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa może mieć usterkę natury  mechanicznej, wymiana sterownika na pompie wtedy nic nie da.  Do zdiagnozowania potrzebny jest program diagnostyczny np. VCDS ale skoro masz tryb awaryjny (zamulone auto) i słychać głośny klekot to coś jest nie tak z układem wtryskowym. Te pompy wtryskowe lubią się albo zacierać albo sterowniki w nich padają (a dokładniej tranzystory w sterownikach).  

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj koniecznie czy zrzucali pasek, bo jak tak mogli przez nieuwagę przestawić o 1 lub 2 ząbki koło zębate pompy i wtedy też będzie klepał i brakowało mocy bo zapłon przestawiony. 

Zmień w profilu kod silnika z 1B na BDG 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych pomp nie naprawia się już cygańskimi metodami typu naprawy/ podmianki sterowników jak w latach 2000 tylko oddaje do regeneracji. Technologia naprawy jest opanowana, na dzień dzisiejszy tania i taka regeneracja daje spokój i bezawaryjną pracę pompy na następne 200-300 tys. km. Twoja pompa może być uszkodzona mechanicznie, a jeżeli był ściągany pasek napędu pompy to przede wszystkim powinien być sprawdzony kąt wtrysku bo tutaj też może leżeć problem.

Edytowane przez majkel_majki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Ma ktoś może jakiegoś zaufanego Pompiaża który by sprawdził pompę czy jest w porządku i ewentualnie ja odblokował jesli posiad blokade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I udało się.po wielu kolejnych próbach auto naprawione,trochę jak pisal kolega wyżej "cygańską metodą"

-dół z innej pompy a góra z mojej ze zregenerowanym sterownikiem.najpierw auto znow nie jezdziło jak trzeba ale okazalo się ze przy wymianie zostal zle ustawiony kąt wtrysku.pompiarz poprawił,podniósl dawkę paliwa bo wyszlo ze była za mała i póki co auto działa i powiem szczeże że daje radość z jazdy.

Dziękuję za zainteresowanie i otrzymaną pomoc

Edytowane przez Daniel12121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...