Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 CSUE szarpnięcia przy łapaniu temperatury


wrhz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  mam prośbę do  fachowców  z  forum o  nakierowanie,pomoc w ustaleniu  usterki. Nawiązując do  tematu  problem dotyczy   audi  manulana skrzynia 2.0 TDI CR  oznaczenie  silnika CSUE (  euro 6  adblue), w  skrócie  auto  potrafi  szarpnąć raz lub kilka razy  pod  rząd – można by  to porównać  do  szybkiego  uderzenia w pedał hamulaca ( z  obserwacji wynika, że  dzieje się to w momencie gdy  silnik  „łapie”  temperaturę  i na blacie 90 stopni) po czym  można  spokojnie  jeździć  i nic się nie dzieje. VCDS  nie  wyrzuca   żadnego  błędu.  Robiłem jakieś logi  ale  do końca nie wiem  na  co   zwrócić uwagę. Ciśnienie paliwa  wygląda  OK., DPF  się wypala  OK., spalanie jest   OK…

Z  rzeczy, które  kolejno były  zmieniane   to:

- Na  dzień  dobry  układ paliwowy ( zawór na pompie,  szyna  CR  z  zaworem i czujnikiem, wtryski, filtr paliwa).

-  Zmieniona przepływka, filtr powietrza

-  zmieniony  rozrząd,

- zawór  EGR  układ  wysokiego ciśnienia

- układ  EGR  niskiego ciśnienia   wyczyszczony ( była  też zamiana  klapy przed kolektorem ssącym oraz   zaworu EGR  bezpośrednio  przy  chłodnicy spali oraz chłodnica spalin)

Wszystkie  zamienione części  z  innego  auta  o tym  samym  symbolu  i  w tamtym wszystko  śmiga bez problemu.  

Panowie  jakieś  pomysły bo   $ już sporo uciekło, nie mówiąc o czasie.. W  załączniku  wrzucam  logi,   wybór  bardziej intuicyjny...  Ewentualnie chętnie  się udam  gdzieś do magika  w okolicach  Leszna wielkopolska ;-)

DPF.txt 23.05.2021.csv 24.05.2021.CSV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jaki auto ma przebieg?

Był wgrywany nowy soft odnośnie Diesel Gate?

Zrób logi poniższych grup w jednym nieobrobionym pliku .csv i go tu wrzuć 

Obroty silnika,

położenie pedału gazu,

wysokie ciśnienie paliwa wartość wymagana,

wysokie ciśnienie paliwa wartość rzeczywista, 

ciśnienie paliwa,

zawór regulacyjny ciśnienia paliwa,

zawór dozowania paliwa. 

Zacznij logować na nie w pełni dogrzanym silniku. Jedź w miare możliwości ze stałą prędkością i obrotami przez dłuższy czas, aż do momentu dogrzania i wystąpienia szarpania. Chodzi o to, żeby log zapisał jak zachowuje się wysokie ciśnienie, gdy wystąpi to szarpnięcie. To nic nie szkodzi, że długo ten log potrwa. W czasie wystąpienia nie zmieniaj położenia pedału gazu. Chodzi o to, aby prędkość obrotowa silnika była ciągle taka sama. Najlepiej jedź ma tempomacie. Po wystąpieniu szarpania zapisuj jeszcze przez parenaście sekund i dopiero zakończ logowanie.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Muskel1 napisał:

 

Edytowane przez wrhz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak serwisowany w ASO to raczej był soft robiony. Sprawdź w zeszycie serwisowym. Od końca szukając są akcje serwisowe. 

Loguj te grupy:

Obroty silnika,

położenie pedału gazu,

wysokie ciśnienie paliwa wartość wymagana,

wysokie ciśnienie paliwa wartość rzeczywista, 

ciśnienie paliwa,

zawór regulacyjny ciśnienia paliwa,

zawór dozowania paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Muskel1 napisał:

 

Ok dzięki za podjęcie tematu, jutro postaram sie z logować.. Oby nie zdążył sie zagrzać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wrhz napisał:

Ok dzięki za podjęcie tematu, jutro postaram sie z logować.. Oby nie zdążył sie zagrzać ?

Zacznij odpowiednio wcześnie. Dorzuć jeszcze czujnik temp.cieczy do loga. Wszystko w jednym logu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, udało się można powiedzieć  zrobić logi.. Droga boczna a mimo to ruch.. Logowałem  całość  wyjazdu  od  wejścia do garażu, stanie na światłach itp... w momencie gdzie pedał gazu  zostaje na15%  jechałem na  tempomacie  +-1800 obroty  wychodziły, pod  koniec  jazdy  na  tempomacie  zaczęły  się poszarpywania...  wrzuciłem  surowe logi  i  screen... Patrząc na   logi  są  momenty że  obroty bardziej się  rozbiehają i są jakby większe wahania paliwa -  wydaje mi się, że  w momencie poszarpywań (  niestety jedna osoba  słabo z  obsługą  kompa i  uważaniem na innych kierowców)...  dalej  logowanie to już  jazda  w pełnym zakresie obrotów, chwile logowałem też jeszcze na tempomacie...  oczywiście  po okresie poszarpywania już się nie powtórzyło i auto jedzie   normalnie... Błędów  oczywiście  VCDS nie wypluł  żadnych

screen.jpgLOG-01-IDE00021_&9.CSV

Edytowane przez wrhz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co  do  akcji  serwisowych  to  tylko  91U7 i 82C1 , o  dieselgate nie ma  info  a ostatni  wpis  z  ASO 2019-07-16 pozniej auto  zjechało do PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wrhz napisał:

co  do  akcji  serwisowych  to  tylko  91U7 i 82C1 , o  dieselgate nie ma  info  a ostatni  wpis  z  ASO 2019-07-16 pozniej auto  zjechało do PL

No nie ma, to tylko update do mmi i nagrzewnica elektryczna. Rzucę później okiem na logi. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ze 136 na 150 delikatny ale przed  tez byly szarpniecia więc raczej to nie wina... Dodam ze jakby problem narastal tzn. Teraz szarpnięcia są za każdym razem jak startuje od zimnego silnika.. Wczesniej bylo duzo sporadyczniej.. 

Edytowane przez wrhz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem problem leży lub po stronie softu lub któryś injektor/ry mają usterkę. Wysokie ciśnienie bez żadnnego powodu nagle rośnie i spada, pomimo, że zawór dozujący na pompie i zawór na szynie oraz prędkość obrotowa silnika nie ulegają zmianie. W momencie gdy temp. urosła nagle był skok i spadek wysokiego ciśnienia paliwa. Jakby sterownik silnika nagle podał złe wartości lub injektor/ry przycinały się i za chwile lały. Zrób test injektorów na przelew. 

20210527_110438.jpg

20210527_110504.jpg

20210527_111501.jpg

20210527_111451.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski jak i szyna CR i zawory zmienione z audi o przebiegu 100tys.km a z tej poszly tam i wszystko śmiga, co do softu to chyba by caly czas bylo tak samo, a tu sytuavja powiedzmy kilku miesiecznym przedziale czasu zmienila sie od sporadycznej do cyklicznej... Test prselewow zrobic na rozgrzanym silniku czy zimnym tez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym i na rozgrzanym. Temperatura na zewnątrz rośnie z dnia na dzień mapki paliwa zależne są od temperatury cieczy, temperatury na zewnątrz i kilku innych wartości. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt  pojawia się jak było zimno i ciepło bez znaczenia... Jutro jak się uda zrobię przelewy, chociaż mowie zmieniłem wtryski ze sprawnego..  Udało mi się nagrać filmik jak  skaczą obroty ( zdążyłem stanąć na poboczu) niestety bez vcds podpietego.. Trzymam pedał w podłodze powinno być 2.5tys. Obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wygląda na Software albo uszkodzenie sterownika silnika. 

Zrób tak, na zimnym aucie odpal silnik niech chodzi na wolnych obrotach. Dostań się do sterownika silnika i podgrzej go gorącym powietrzem. Jeżeli zjawisko to wystąpi pomimo zimnego silnika to wiadomo, sterownik silnika ma usterkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za kolejna sugestie sprawdze, ale wczesniej vcdsem ogladalem temp. Sterownika jest stabilna... Najdziwniejsze jest fakt ze po takim szarpaniu, auto smiga bez problemu... I dopiero jak odstawie ostygnie trmat powraca...  Dumam czy nie zmostkować czujnika temperatury żeby no bylo 50* caly czas  i czy wowczas beda cyrki

Edytowane przez wrhz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz go całkiem wypiąć i obserwować jak silnik się nagrzeje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weekendowo  trochę  brakło czasu,  dziś na ile dałem  rade, to  zrobiłem  test   przelewowy (  ale   na  zasadzie  czy  którys odbiega mocno od  pozostałych - jest ok)...  podgrzewanie  sterownika  w  zasadzie  pominąłem tzn podgrzałem do okolo 40* nie było  efektu,  więc  odpuściłem  - ale za  to  logowałem   jego  temp...  W miarę  możliwości  co można  w pojedynkę, ustawiłem  na postoju pedał  gazu na   poziomie 26-27%  i  tak  zrobiłem logi i obserwowałem  co   pokaże vcds... przy   +- 77*   pojawiły  się   lekkie  szarpnięcia  w pracy silnikiem  ale  delikatne, na  kompie  na żywo nic  "gwałtownie" nie odbiegało ( szkoda,  że  ilość próbkowania zapisu  jest  tak mała, ciężko cos  dojrzeć  w  exelu, a  scope coś mi nie  bangla na kompie). Temperatura   sterownika jest  stabilna,  zastanawiam  się  czy dobrze   porobiłem  adaptacje  EGR  wysokiego i niskiego  ciśnienia, klapy przed  kolektorem ssącym (  wykonałem je  ale niektóre  da się zrobić zarówno na odpalonym  jak i nie odpalonym silniku).  Jak  silnik ostygnie i się  uda wypiąć  wtyczkę (lokalizacja słaba  z kanału byłoby  lepiej) czujnika  temperatury  cieczy  to   zrobię jeszcze  raz  próby  na postoju... Logi  z  dziś dorzucam, dodam, że   jak kilka razy  lekko szarpnęła  wsiadłem do auta i sam  wdtepnąłem   pedał  gazu do oporu -  szarpło wówczas jeszcze  z  3-4  razy i   spokój jakgdyby nigdy nic ;-)  

31.05.CSVgraznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, wrhz napisał:

  podgrzewanie  sterownika  w  zasadzie  pominąłem tzn podgrzałem do okolo 40* nie było  efektu,  więc  odpuściłem  

To nie wystarczy. Podgrzałeś tylko aluminiową obudowe i  przestałeś. Ciepło nie rozeszło się po sterowniku. Taki test wykonuje się znacznie dłużej. Zanim płytka się nagrzeje mija trochę czasu. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...