Piotrek123Surmacz 0 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Witam Panowie, zrobiłem Logi, kanałów które trzeba porównać aby zdiagnozowac działanie czujnika temperatury płynu chłodzącego, pomożecie bo nie ogarniam tego ? Są to logi zrobione przy rozgrzanym silniku, dodam ze w czasie jazdy wskazówka pokazuje 90 stopni po czym czasami spada trochę w dół, tj nie była utrzymywana temperatura 90 stopni mimo że silnik chodzi cały czas. Co może być przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieterb 34 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 to nie są logi tylko screeny to raz a dwa to nie bardzo kumam o co CI biega. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadybek 40 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Jak temperatura się zmienia podczas jazdy to ewidentnie termostat. Czujnik moze przekłamywać ale jego przekłamania nie będą sie płynnie zmieniać. Może zaniżać lub zawyżać, może skakać pomiędzy -40st a temperaturą rzeczywistą. Nigdy nie będzie przekłamywać +-10st a za 5min przekłamywać +-15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek123Surmacz 0 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 A czy z tym związane mogą być drgania delikatne na biegu jałowym ? Dodam że pojawiają się one od czasu do czasu , nie występują ciągle. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadybek 40 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 Ile czasu trwają te drgania? Pojedyncze szarpnięcia czy jak juz zacznie nierówno pracować to już tak zostaje? Jakaś zależność od temperatury silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek123Surmacz 0 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 Drgania się pojawiają po czym za chwilę ustają...nie zauważyłem różnicy przy temperaturze... zdarza się to ba zimnym jak i rozgrzanym silniku, jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieterb 34 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 Masz vaga a na forum pisze jak diagnozować więc diagnozuj a na chybił trafił czepiasz się rzeczy które są najmniej prawdopodobne w tym wypadku. Bardziej zainteresuj się pompkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadybek 40 Opublikowano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2021 Do sprawdzenia grupy pompowtrysków 13,18,23 podczas pracy jak i podczas nierównej pracy. Wszystkie 3 grupy razem. Następnie grupa 3- EGR podczas normalnej pracy i nierównej. I to już powinno wszystko wyjaśnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek123Surmacz 0 Opublikowano 20 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Tu mam screen tych 3 pozycji od pompek , jak to oceniacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadybek 40 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Jak robiłeś screena to silnik pracował prawidłowo? Jak tak to spróbuj zrobić to samo jak będzie chodził nierówno. Na screenie korekcje takie sobie. Nie powinno to powodować takich objawów. Nie zmieniaja się za bardzo? Nie skaczą wartości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek123Surmacz 0 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 W czasie robienia screenów, silnik pracował równo, korekcje nie zmienały się zbytnio, bardzo nieznaczne zmiany. Zawór EGR czyściłem, spróbuje zrobić tak jak mówisz gdy będą drgania , trwają one kilka sekund więc ciężko wtedy podłączyć na szybko komputer , i nie występują one ciągle tylko co jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek123Surmacz 0 Opublikowano 6 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2021 W bloku pomiarowym 018, mam ciągle same zera również w czasie jazdy po puszczeniu pedału gazu , z tego co wiem powinny pojawić się 4 ki , co może być przyczyną ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieterb 34 Opublikowano 6 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2021 Na żadnym z cyl nie masz 4 po puszczeniu pedału gazu? Tu pewnie winy w wiązce głowicy lub samym gnieździe wychodzącym z głowicy szukałbym przyczyny. Dobrze by było abyś rzucił okien na te parametry w czasie gdy silnik kuleje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek123Surmacz 0 Opublikowano 6 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2021 Na żadnym, ciągle jest 0 i nie niezmienia się... wezmę komputer do samochodu i spróbuję podłączyć gdy zacznie kuleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek123Surmacz 0 Opublikowano 9 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2021 (edytowane) Witam. Podpiąłem komputet raz jeszcze do rozgrzanego silnika , i sprawdziłem bloki pomiarowe , nie wiem czy to pompki do wymiany czy coś może innego dziwne te korekty , na moje oko , ale przyznam że za wiele się na tym nie znam... pomożecie? Robione w czasie jazdy , zdjęcia. Edytowane 9 Lipca 2021 przez Piotrek123Surmacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadybek 40 Opublikowano 9 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2021 Korekty podczas jazdy mogą się zmieniać i jest to normalne. Byle się nie zmieniały np. od -2 do +2 i nie pokazywało ciągle wartości 2,8. Synchronizacja rozrządu na ile ustawiona? Spróbuj zaślepić egra na jakiś czas lub chociaż wypnij na zgaszonym silniku wężyk do niego a sam wężyk zaślep śrubką lub kulka łożyskowa. Nawet idealnie działający egr może powodować takie objawy jeśli np. katalizator jest przytkany i jest zwiększone ciśnienie spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek123Surmacz 0 Opublikowano 10 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2021 (edytowane) I zastanawia mnie jeszcze kanał 023 , czy to normalne że na 1 cylindrze pokazuje np. 028 a na drugim - 11 ? Oczywiście również w czasie jazdy Poniżej zdjęcie bloku pomiarowego numer 04 , synchronizacja rozrządu 0.0 i 0.6 , zmienna. Edytowane 10 Lipca 2021 przez Piotrek123Surmacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadybek 40 Opublikowano 10 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2021 Różne wartości bipów wskazują na niedokładną regulację na dźwigience pompowtrysku. Gdyby wszystkie były na dużym minusie to by znaczyło, że pompowtryskom brakuje paliwa lub źle jest ustawiony wałek rozrządu. Spróbuj z tym egrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek123Surmacz 0 Opublikowano 10 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2021 Czy można wyregulować na dźwigience pompowtrysku ? Odepnę wężyk i zaslepie śrubka i dam znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek123Surmacz 0 Opublikowano 10 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2021 Zaslepilem wężyk wchodzacy na gruszce na turbinie śrubką , drgania minimalne na biegu jałowym są nadal, czy można wyregulować na dzwigience ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się