Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.9 Tdi 130 KM. Logi


Piotrek123Surmacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie, zrobiłem Logi, kanałów które trzeba porównać aby zdiagnozowac działanie czujnika temperatury płynu chłodzącego, pomożecie bo nie ogarniam tego ?  

Są to logi zrobione przy rozgrzanym silniku, dodam ze w czasie jazdy wskazówka pokazuje 90 stopni po czym czasami spada trochę w dół,  tj nie była utrzymywana temperatura 90 stopni mimo że silnik chodzi cały czas. Co może być przyczyną?

 

20210617_171951.jpg

20210617_172022.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie są logi tylko screeny to raz a dwa to nie bardzo kumam o co CI biega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak temperatura się zmienia podczas jazdy to ewidentnie termostat. Czujnik moze przekłamywać ale jego przekłamania nie będą sie płynnie zmieniać. Może zaniżać lub zawyżać, może skakać pomiędzy -40st a temperaturą rzeczywistą. Nigdy nie będzie przekłamywać +-10st a za 5min przekłamywać +-15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy z tym związane mogą być drgania delikatne na biegu jałowym ? Dodam że pojawiają się one od czasu do czasu , nie występują ciągle. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu trwają te drgania? Pojedyncze szarpnięcia czy jak juz zacznie nierówno pracować to już tak zostaje?

Jakaś zależność od temperatury silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania się pojawiają po czym za chwilę ustają...nie zauważyłem różnicy przy temperaturze... zdarza się to ba zimnym jak i rozgrzanym silniku, jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz vaga a na forum pisze jak diagnozować więc diagnozuj a na chybił trafił czepiasz się rzeczy które są najmniej prawdopodobne w tym wypadku.

Bardziej zainteresuj się pompkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia grupy pompowtrysków 13,18,23 podczas pracy jak i podczas nierównej pracy. Wszystkie 3 grupy razem. Następnie grupa 3- EGR podczas normalnej pracy i nierównej.

I to już powinno wszystko wyjaśnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robiłeś screena to silnik pracował prawidłowo? Jak tak to spróbuj zrobić to samo jak będzie chodził nierówno.

Na screenie korekcje takie sobie. Nie powinno to powodować takich objawów. Nie zmieniaja się za bardzo? Nie skaczą wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie robienia screenów, silnik pracował równo, korekcje nie zmienały się zbytnio,  bardzo nieznaczne zmiany. Zawór EGR czyściłem,  spróbuje zrobić tak jak mówisz gdy będą drgania , trwają one kilka sekund więc ciężko wtedy podłączyć na szybko komputer , i nie występują one ciągle tylko co jakiś czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bloku pomiarowym 018, mam ciągle same zera również w czasie jazdy po puszczeniu pedału gazu , z tego co wiem powinny pojawić się 4 ki , co może być przyczyną  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na żadnym z cyl nie masz 4 po puszczeniu pedału gazu? Tu pewnie winy w wiązce głowicy lub samym gnieździe wychodzącym z głowicy  szukałbym przyczyny.

Dobrze by było abyś rzucił okien na te parametry w czasie gdy silnik kuleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na żadnym,  ciągle jest 0 i nie niezmienia się... wezmę komputer do samochodu i spróbuję podłączyć gdy zacznie kuleć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpiąłem komputet raz jeszcze do rozgrzanego silnika , i sprawdziłem bloki pomiarowe , nie wiem czy to pompki do wymiany czy coś może innego dziwne te korekty , na moje oko , ale przyznam że za wiele się na tym nie znam... pomożecie?

Robione w czasie jazdy , zdjęcia. 

20210708_185538.jpg

20210708_185222.jpg

20210708_185203.jpg

20210708_185153.jpg

20210708_185042.jpg

20210708_185040.jpg

20210708_184926.jpg

20210708_184808.jpg

20210708_184737.jpg

20210708_184736.jpg

20210708_184715.jpg

20210708_184533.jpg

20210708_184318.jpg

20210708_184133.jpg

20210708_184112.jpg

Edytowane przez Piotrek123Surmacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty podczas jazdy mogą się zmieniać i jest to normalne. Byle się nie zmieniały np. od -2 do +2 i nie pokazywało ciągle wartości 2,8.

Synchronizacja rozrządu na ile ustawiona?

Spróbuj zaślepić egra na jakiś czas lub chociaż wypnij na zgaszonym silniku wężyk do niego a sam wężyk zaślep śrubką lub kulka łożyskowa. Nawet idealnie działający egr może powodować takie objawy jeśli np. katalizator jest przytkany i jest zwiększone ciśnienie spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I zastanawia mnie jeszcze kanał 023 , czy to normalne że na 1 cylindrze pokazuje np. 028 a na drugim - 11 ? Oczywiście również w czasie jazdy 

Poniżej zdjęcie bloku pomiarowego numer 04 , synchronizacja rozrządu 0.0 i 0.6 , zmienna.

20210710_090724.jpg

20210710_090717.jpg

Edytowane przez Piotrek123Surmacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne wartości bipów wskazują na niedokładną regulację na dźwigience pompowtrysku. 

Gdyby wszystkie były na dużym minusie to by znaczyło, że pompowtryskom brakuje paliwa lub źle jest ustawiony wałek rozrządu.

Spróbuj z tym egrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaslepilem wężyk wchodzacy  na gruszce na turbinie śrubką , drgania minimalne na biegu jałowym są nadal,  czy można wyregulować na dzwigience ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...