Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 wycieraczki zacinają się na 1 biegu lub działają jak na 2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam A4 z 97 AFN 1.9

Mam problem z zacinającymi się wycieraczkami na 1 biegu,  lubią zatrzymać się w dowolnej pozycji na szybie lub działają jak na 2 biegu .

Silniczek podmieniłem z innego auta bez zmian, wymiana przekaźnika 213 też bez zmian doradzicie czy np pająk mógłby mieszać tutaj ?

Pozdrawiam 

Opublikowano

Witam,

musisz zdementować mechanizm wycieraczek i wyczyścić sworznie które obracają ramiona wycieraczek w prawo i lewo; jak zdejmiesz pierścienie segera wyjdą te sworznie i jeśli to tylko nalot rdzy to tchniesz nowe życie, a jak wżery to lepiej kup nowy mechanizm, bo to tylko kwestia czasu kiedy staną na stale - oby nie podczas podróżny jak zacznie padać. Wiem co piszę, bo ten temat przerabiałem i skończyło się po czyszczeniu zakupem nowego mechanizmu, zamiennika, bo ori kosztuje krocie, tj. 700 zł w ASO, a zamiennik do 100 zł. Psikanie i smarowanie po wierzchu nic nie da, bo te pierścienie blokują dostęp do środka sworzni.

Pozdrawiam

Opublikowano
1 godzinę temu, Kichu63 napisał:

Witam,

musisz zdementować mechanizm wycieraczek i wyczyścić sworznie które obracają ramiona wycieraczek w prawo i lewo; jak zdejmiesz pierścienie segera wyjdą te sworznie i jeśli to tylko nalot rdzy to tchniesz nowe życie, a jak wżery to lepiej kup nowy mechanizm, bo to tylko kwestia czasu kiedy staną na stale - oby nie podczas podróżny jak zacznie padać. Wiem co piszę, bo ten temat przerabiałem i skończyło się po czyszczeniu zakupem nowego mechanizmu, zamiennika, bo ori kosztuje krocie, tj. 700 zł w ASO, a zamiennik do 100 zł. Psikanie i smarowanie po wierzchu nic nie da, bo te pierścienie blokują dostęp do środka sworzni.

Pozdrawiam

Czyli to nie wina elektroniczna tylko mechniczna? Bo ogólnie one spoko pracują tylko ten 1 bieg jakoś odwala

Opublikowano

Z pewnością wina mechaniczna; wyjęcie mechanizmu to pół biedy ale jak masz zapieczone sworznie to ich wyjęcie nie będzie takie proste. Już po wyjęciu mechanizmu i próbie ręcznego kręcenia w prawo i lewo zobaczysz jak ciężko się obracają (przekonasz się już na tym etapie, że to wina mechaniczna, a nie elektroniczna), a powinny obracać się bez najmniejszego oporu i wysiłku. Jak zdejmiesz pierścienie segera i podkładki psiknij sporo do środka dobrym odrdzewiaczem i próbuj wyjąć te sworznie z obudowy; jak się uda to papier ścierny i czyszczenie, a następnie smarowanie, składanie i ciesz się swoją robotą; kilka godzin, a masz w kieszeni około 400 zł, bo tyle sobie krzyczą w warsztacie za czyszczenie, stąd zrobiłem to sam w swoim audi.

Opublikowano (edytowane)

@jakfra95870 jeśli to wina mechaniczna to wyjmujesz cały mechanizm, zdejmujesz pierścienie osadcze, podgrzewasz aluminium w miejscu obrotu ramion aż będzie się lekko  obracać (ja nie mając palnika robiłem to nad zwykłą kuchenką gazową w golfie IV, jak masz to możesz też palnikiem podgrzać), jak już będzie się obracać to wybijasz, czyścisz, smarujesz i składasz wszystko do kupy. Naprawa praktycznie bez kosztów.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano
Godzinę temu, Kichu63 napisał:

Z pewnością wina mechaniczna; wyjęcie mechanizmu to pół biedy ale jak masz zapieczone sworznie to ich wyjęcie nie będzie takie proste. Już po wyjęciu mechanizmu i próbie ręcznego kręcenia w prawo i lewo zobaczysz jak ciężko się obracają (przekonasz się już na tym etapie, że to wina mechaniczna, a nie elektroniczna), a powinny obracać się bez najmniejszego oporu i wysiłku. Jak zdejmiesz pierścienie segera i podkładki psiknij sporo do środka dobrym odrdzewiaczem i próbuj wyjąć te sworznie z obudowy; jak się uda to papier ścierny i czyszczenie, a następnie smarowanie, składanie i ciesz się swoją robotą; kilka godzin, a masz w kieszeni około 400 zł, bo tyle sobie krzyczą w warsztacie za czyszczenie, stąd zrobiłem to sam w swoim audi.

Właśnie kurczę troszkę się mi to kłuci że to wina mechaniczna bo w tedy one by WGL ciężko pracowały A nie mają problem tylko na 1 biegu lub jak dźwignią dam w dół to dopóki jej nie puszcze pracują A jak puszcze to zatrzymują się w dowolnym miejscu na szybie w momencie puszczenia dźwigni a jak załacze bieg 1 to pracują najpierw normalnie A potem samoczynnie przyśpieszają do 2 biegu,  po włączeniu spryskiwaczy przeskoczy ten cały cykl bez problemu i nie zjadą do dołu A zatrzymują się też w losowym miejscu na szybie 

Opublikowano
W dniu 27.07.2021 o 21:53, pelonek1 napisał:

@jakfra95870 jeśli to wina mechaniczna to wyjmujesz cały mechanizm, zdejmujesz pierścienie osadcze, podgrzewasz aluminium w miejscu obrotu ramion aż będzie się lekko  obracać (ja nie mając palnika robiłem to nad zwykłą kuchenką gazową w golfie IV, jak masz to możesz też palnikiem podgrzać), jak już będzie się obracać to wybijasz, czyścisz, smarujesz i składasz wszystko do kupy. Naprawa praktycznie bez kosztów.

Hej jestem po smarowaniu ukladu wycieraczek oraz po wymianie

Przekaźnika 

Manetki

Oraz silniczka

Robilem to nie od razu Ale stopniowo obserwując czy jest jakaś zmiana i nic niestety dalej to samo 

Problem polega na tym że np jadąc w lekki deszcz włączę 1 bieg i śmiga,  i po jakiś 20 minutach pracy zaczyna świrować z 1 biegu tak jak by sam przeskakiwał na 2 bieg po chwili znowu nie zmieniając położenia manetki wracają na czasową pracę 1 biegu aż  szlak trafia bieg 1 i bez zmiany manetki na 1 czy na 2 położeniu działa jak by był włączony bieg 2 . Bieg 3 bez zmian natomiast jak dam ja na ten tryb gdzie zjade manetka w dół w tedy gdy chce uzyskać np 1 ruch wycieraczkami po puszczeniu manetki powinny wrócić do pozycji wyjścia A one zatrzymują się gdzie chcą. 

Pomóżcie bo brak mi już do nich cierpliwości 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...