jakfra95870 Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 Witam, mam A4 z 97 AFN 1.9 Mam problem z zacinającymi się wycieraczkami na 1 biegu, lubią zatrzymać się w dowolnej pozycji na szybie lub działają jak na 2 biegu . Silniczek podmieniłem z innego auta bez zmian, wymiana przekaźnika 213 też bez zmian doradzicie czy np pająk mógłby mieszać tutaj ? Pozdrawiam
Kichu63 Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 Witam, musisz zdementować mechanizm wycieraczek i wyczyścić sworznie które obracają ramiona wycieraczek w prawo i lewo; jak zdejmiesz pierścienie segera wyjdą te sworznie i jeśli to tylko nalot rdzy to tchniesz nowe życie, a jak wżery to lepiej kup nowy mechanizm, bo to tylko kwestia czasu kiedy staną na stale - oby nie podczas podróżny jak zacznie padać. Wiem co piszę, bo ten temat przerabiałem i skończyło się po czyszczeniu zakupem nowego mechanizmu, zamiennika, bo ori kosztuje krocie, tj. 700 zł w ASO, a zamiennik do 100 zł. Psikanie i smarowanie po wierzchu nic nie da, bo te pierścienie blokują dostęp do środka sworzni. Pozdrawiam
jakfra95870 Opublikowano 27 Lipca 2021 Autor Opublikowano 27 Lipca 2021 1 godzinę temu, Kichu63 napisał: Witam, musisz zdementować mechanizm wycieraczek i wyczyścić sworznie które obracają ramiona wycieraczek w prawo i lewo; jak zdejmiesz pierścienie segera wyjdą te sworznie i jeśli to tylko nalot rdzy to tchniesz nowe życie, a jak wżery to lepiej kup nowy mechanizm, bo to tylko kwestia czasu kiedy staną na stale - oby nie podczas podróżny jak zacznie padać. Wiem co piszę, bo ten temat przerabiałem i skończyło się po czyszczeniu zakupem nowego mechanizmu, zamiennika, bo ori kosztuje krocie, tj. 700 zł w ASO, a zamiennik do 100 zł. Psikanie i smarowanie po wierzchu nic nie da, bo te pierścienie blokują dostęp do środka sworzni. Pozdrawiam Czyli to nie wina elektroniczna tylko mechniczna? Bo ogólnie one spoko pracują tylko ten 1 bieg jakoś odwala
Kichu63 Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 Z pewnością wina mechaniczna; wyjęcie mechanizmu to pół biedy ale jak masz zapieczone sworznie to ich wyjęcie nie będzie takie proste. Już po wyjęciu mechanizmu i próbie ręcznego kręcenia w prawo i lewo zobaczysz jak ciężko się obracają (przekonasz się już na tym etapie, że to wina mechaniczna, a nie elektroniczna), a powinny obracać się bez najmniejszego oporu i wysiłku. Jak zdejmiesz pierścienie segera i podkładki psiknij sporo do środka dobrym odrdzewiaczem i próbuj wyjąć te sworznie z obudowy; jak się uda to papier ścierny i czyszczenie, a następnie smarowanie, składanie i ciesz się swoją robotą; kilka godzin, a masz w kieszeni około 400 zł, bo tyle sobie krzyczą w warsztacie za czyszczenie, stąd zrobiłem to sam w swoim audi.
pelonek1 Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 (edytowane) @jakfra95870 jeśli to wina mechaniczna to wyjmujesz cały mechanizm, zdejmujesz pierścienie osadcze, podgrzewasz aluminium w miejscu obrotu ramion aż będzie się lekko obracać (ja nie mając palnika robiłem to nad zwykłą kuchenką gazową w golfie IV, jak masz to możesz też palnikiem podgrzać), jak już będzie się obracać to wybijasz, czyścisz, smarujesz i składasz wszystko do kupy. Naprawa praktycznie bez kosztów. Edytowane 27 Lipca 2021 przez pelonek1
jakfra95870 Opublikowano 27 Lipca 2021 Autor Opublikowano 27 Lipca 2021 Godzinę temu, Kichu63 napisał: Z pewnością wina mechaniczna; wyjęcie mechanizmu to pół biedy ale jak masz zapieczone sworznie to ich wyjęcie nie będzie takie proste. Już po wyjęciu mechanizmu i próbie ręcznego kręcenia w prawo i lewo zobaczysz jak ciężko się obracają (przekonasz się już na tym etapie, że to wina mechaniczna, a nie elektroniczna), a powinny obracać się bez najmniejszego oporu i wysiłku. Jak zdejmiesz pierścienie segera i podkładki psiknij sporo do środka dobrym odrdzewiaczem i próbuj wyjąć te sworznie z obudowy; jak się uda to papier ścierny i czyszczenie, a następnie smarowanie, składanie i ciesz się swoją robotą; kilka godzin, a masz w kieszeni około 400 zł, bo tyle sobie krzyczą w warsztacie za czyszczenie, stąd zrobiłem to sam w swoim audi. Właśnie kurczę troszkę się mi to kłuci że to wina mechaniczna bo w tedy one by WGL ciężko pracowały A nie mają problem tylko na 1 biegu lub jak dźwignią dam w dół to dopóki jej nie puszcze pracują A jak puszcze to zatrzymują się w dowolnym miejscu na szybie w momencie puszczenia dźwigni a jak załacze bieg 1 to pracują najpierw normalnie A potem samoczynnie przyśpieszają do 2 biegu, po włączeniu spryskiwaczy przeskoczy ten cały cykl bez problemu i nie zjadą do dołu A zatrzymują się też w losowym miejscu na szybie
jakfra95870 Opublikowano 16 Września 2021 Autor Opublikowano 16 Września 2021 W dniu 27.07.2021 o 21:53, pelonek1 napisał: @jakfra95870 jeśli to wina mechaniczna to wyjmujesz cały mechanizm, zdejmujesz pierścienie osadcze, podgrzewasz aluminium w miejscu obrotu ramion aż będzie się lekko obracać (ja nie mając palnika robiłem to nad zwykłą kuchenką gazową w golfie IV, jak masz to możesz też palnikiem podgrzać), jak już będzie się obracać to wybijasz, czyścisz, smarujesz i składasz wszystko do kupy. Naprawa praktycznie bez kosztów. Hej jestem po smarowaniu ukladu wycieraczek oraz po wymianie Przekaźnika Manetki Oraz silniczka Robilem to nie od razu Ale stopniowo obserwując czy jest jakaś zmiana i nic niestety dalej to samo Problem polega na tym że np jadąc w lekki deszcz włączę 1 bieg i śmiga, i po jakiś 20 minutach pracy zaczyna świrować z 1 biegu tak jak by sam przeskakiwał na 2 bieg po chwili znowu nie zmieniając położenia manetki wracają na czasową pracę 1 biegu aż szlak trafia bieg 1 i bez zmiany manetki na 1 czy na 2 położeniu działa jak by był włączony bieg 2 . Bieg 3 bez zmian natomiast jak dam ja na ten tryb gdzie zjade manetka w dół w tedy gdy chce uzyskać np 1 ruch wycieraczkami po puszczeniu manetki powinny wrócić do pozycji wyjścia A one zatrzymują się gdzie chcą. Pomóżcie bo brak mi już do nich cierpliwości
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się