Miguel25 0 Opublikowano 31 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 Cześć, Od jakiegoś czasu pojawia się u mnie check engine z kodem błędu P0420 za słaba skuteczność katalizatora. Z tego co widzę, założony już jest emulator sondy lambda. Mimo to błąd od czasu do czasu się pojawia. Czy nie pozostaje nic innego jak wymiana katalizatora czy szukać przyczyny jeszcze gdzieś indziej? Dodatkowo, ostatnio check na desce pojawił się 29 lipca, a w logach błędu jest data 25 lipca. Dlaczego dopiero po kilku dniach pojawił się check engine? P0420 00 [237] - Efficiency Below Threshold MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 128765 km Date: 2021.07.25 Time: 21:54:10 Engine RPM: 1394.00 /min Normed load value: 25.9 % Vehicle speed: 65 km/h Coolant temperature: 83 ∞C Intake air temperature: 30 ∞C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 13.876 V Unlearning counter according OBD: 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tekero 4 Opublikowano 31 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 Można po prostu przerobić soft sterownika silnika i wyrzucić ten błąd z diagnostyki. Problem rozwiązany. Ogarnie to każdy tuner od chiptuningów itp. Mogę zaprosić cię również do siebie - Koło, Wielkopolska. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miguel25 0 Opublikowano 31 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 Dzięki, jednak mam kawałek do Ciebie Jaki koszta są takiego zabiegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 31 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 (edytowane) 16 minut temu, Tekero napisał: Można po prostu przerobić soft sterownika silnika i wyrzucić ten błąd z diagnostyki. Problem rozwiązany. Ogarnie to każdy tuner od chiptuningów itp. Mogę zaprosić cię również do siebie - Koło, Wielkopolska. Pozdrawiam To jest fuszera a nie naprawianie usterki. Czy jak palec Cię boli ucinasz rękę żeby palca nie czuć? Edytowane 31 Lipca 2021 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miguel25 0 Opublikowano 31 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 4 minuty temu, Muskel1 napisał: To jest fuszera a nie naprawianie usterki. Czy jak palec Cię boli ucinasz rękę żeby palca nie czuć? Czyli gdzie i jak szukać dalej przyczyny? Chyba, że mówisz o wymianie całego katalizatora na sprawny? Czy P0420 może wyrzucać inna niż niesprawny katalizator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 31 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 Trzeba poszukać przyczyny dokonując głębszej diagnozy. Błąd może mieć wiele przyczyn. Nieszczelność w układzie wydechowym, wypadanie zapłonów, uszkodzenie sondy lambda do uszkodzenia katalizatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miguel25 0 Opublikowano 31 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 2 godziny temu, Muskel1 napisał: Trzeba poszukać przyczyny dokonując głębszej diagnozy. Błąd może mieć wiele przyczyn. Nieszczelność w układzie wydechowym, wypadanie zapłonów, uszkodzenie sondy lambda do uszkodzenia katalizatora. Jeśli wszystkie wymienione przez Ciebie rzeczy są ok, to wypada na zapchany katalizator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 31 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 Może być zapchany (gdy silnik bierze olej), może być zalany (gdy któraś dysza wtryskuje za dużo paliwa), może być stopiony (gdy temperatura spalin była za wysoka), lub połamany, wykruszony i wydmuchany. Należy odkręcić i zaglądnąć jak wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miguel25 0 Opublikowano 31 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 5 minut temu, Muskel1 napisał: Może być zapchany (gdy silnik bierze olej), może być zalany (gdy któraś dysza wtryskuje za dużo paliwa), może być stopiony (gdy temperatura spalin była za wysoka), lub połamany, wykruszony i wydmuchany. Należy odkręcić i zaglądnąć jak wygląda. To 2.0 TFSI z 2010 roku. Do 60k kilometrów brał olej na potęgę, później w ASO naprawili "wadę olejowa", ale możliwe że katalizator dostał już wystarczająco po d*pie i się zapchał. A endoskopowo da się tam zajrzeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 31 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 A teraz ile oleju bierze i jaki ma przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miguel25 0 Opublikowano 31 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 3 godziny temu, Muskel1 napisał: A teraz ile oleju bierze i jaki ma przebieg? Teraz nic nie bierze, od zmiany do zmiany nie ubywa. Przebieg to 128k km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tekero 4 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2021 (edytowane) Po prostu spadła sprawność katalizatora. Są dwie sondy - za i przed które porównują wartości spalin. Taki błąd nie pojawi się przy nieszczelności przed katem. Można tylko wymienić katalizator lub go po prostu wyłączyć błąd diagnostyki jego sprawności. Raczej wątpię żeby ktoś chciał przy obecnych cenach katów kupować nowy. Zamienniki czy "sportowe katy" będą wyświetlać dokładnie taki sam błąd bo również mają "niższą sprawność" więc i tak będzie trzeba ten błąd wyłączyć. Czasami można też zastosować adaptery na sondy za katem które je trochę odsuwają od strumienia spalin i wówczas również błąd znika (zamienniki katów często mają tak tą sondę zamontowaną Edytowane 1 Sierpnia 2021 przez Tekero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miguel25 0 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2021 4 godziny temu, Tekero napisał: Po prostu spadła sprawność katalizatora. Są dwie sondy - za i przed które porównują wartości spalin. Taki błąd nie pojawi się przy nieszczelności przed katem. Można tylko wymienić katalizator lub go po prostu wyłączyć błąd diagnostyki jego sprawności. Raczej wątpię żeby ktoś chciał przy obecnych cenach katów kupować nowy. Zamienniki czy "sportowe katy" będą wyświetlać dokładnie taki sam błąd bo również mają "niższą sprawność" więc i tak będzie trzeba ten błąd wyłączyć. Czasami można też zastosować adaptery na sondy za katem które je trochę odsuwają od strumienia spalin i wówczas również błąd znika (zamienniki katów często mają tak tą sondę zamontowaną Adaptery o których mówisz to właśnie te emulatory sondy lambda? U mnie jest założony, a błąd kata nadal się pojawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się