Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pobór prądu na postoju akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Moim problemem był stale rozładowany akumulator. Dzisiaj wziąłem się do pracy aby znaleźć winowajcę takiego stanu rzeczy. Sprawdzając bezpiecznik po bezpieczniku zauważyłem że głównym winowajcą poboru prądu na postoju jest bezpiecznik znajdujący się w bagażniku -  konkretnie czerwony panel D bezpiecznik 2. Jest to bezpiecznik nazwany "Wylot przedniej konsoli środkowej". Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie dalej szukać rozwiązania problemu? Samochód to audi a4 b8 2.0 TDI 2010 r. Pozdrawiam :)

Opublikowano

Zrób zdjęcie bezpieczników i zaznacz ten jeden na nim. Następnie wrzuć je tutaj.

Opublikowano

Ten.

IMG_20210913_185305.jpg

Opublikowano

Do rocznika 2009 gniazdo12V  U5 tunel środkowy

Rocznik 2010 gniazdo12V  U5 tunel środkowey oraz transformator napięcia 12V - 230V i gniazdo 

 

Cytuj

Opublikowano

Zauważyłem dziwną sytuację. Mierzyłem pobór prądu na postoju aż do momentu gdy ustabilizował się na poziomie 0,2A czyli wciąż za dużo. Przypadkowo otworzyłem schowek, prąd spadł do 0. Powtórzyłem ten proces i prąd znów spadł do 0. Dzieje się tak gdy otworze schowek wtedy prąd spada do 0. Co może być nie tak? 

Opublikowano (edytowane)

Masz coś wpięte w gniazda 12V?

Masz transformator 12V-230V?

Jakią lampkę masz w schowku? Żarówka czy led?

Masz dash cam?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Nic nie jest wpięte do gniazda 12V. Żarówka w schowku to zwykła żarówka. Dash cam jest ale kabel jest wypięty od niej.

Edytowane przez Automat23
Opublikowano

Masz transformator 12V-230V?

Opublikowano

Nie mam takiego transformatora. 

Opublikowano (edytowane)

Przełącznik lampki schowka zamyka obwód masą, czyli podaje tylko masę do lampki. Lampka jest pod stałym napięciem. Wyciągnij lampké ze schowka i sprawdź jakiego koloru przewdy do lampki dochodzą. Powinny być brązowo-szary (masa z przełącznika) na pin nr 2, na pinie nr 1 powinien być czerwono-żółty (plus, z wiązki, na której także lampki make-up wiszą. Dostają one napięcie z pinu nr 17, 17sto pinowej czarnej kostki w MCE).

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Coś cyka co jakiś czas (około 30s) - dźwięk wydostaje się jakby z skrzynki bezpieczników w bagażniku. Pobór wtedy prądu wynosi aż 4A. Co to może być, gdzie szukać przyczyny? Wyłączając pokolei bezpieczniki nic się nie dzieje, cykanie stale jest takie samo - dopiero wyłączając bezpiecznik od całego zespołu sterującego cykania już nie ma... Okazuję się w takim razie że nie jest to żarówka schowka...

Edytowane przez Automat23
Opublikowano (edytowane)

Aktualizacja:  (bezpieczniki po stronie pasażera)

Bezpiecznik B3 (MMI/Radio) pobiera aż 0,56A - można coś z tym zrobić?

Bepiecznik B4 (niewiem konkretnie za co odpowiedzialny) pobiera aż 0,50A

Bezpiecznik B5 pobiera 0,14 A

Bezpiecznik B10 pobiera 0,12A

Czy ktoś może doradzić co zrobić z tymi urządzeniami? Są' najbardziej prądożerne... Jak znaleźć problem...

Edytowane przez Automat23
Opublikowano (edytowane)

Pytanie, czy mierzyłeś pobór prądu na otwartych drzwiach? Jeżeli tak, to czy zasymulowałeś zamknięcie zamków. Jeżeli nie to sterowniki się nie uśpiły i będziesz miał pobór na kilku bezpiecznikach.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Wszystkie drzwi zamknąłem mechanicznie aby zasymulować dla czujników że są zamknięte. Następnie zamknąłem całe auto. Po 40 minutach prąd spada do wartości 2A i się utrzymuje. Po wyjęciu bezpiecznika B3 i B4 prąd spada do wartości około 0,2A a wiec już w granicach normy. Dodam też , że do czasu tych 40 minut gdy prąd się ustabilizuje na poziomie 2A coś regulanie cyka co jakiś okres czasu (np. 30s) - dźwięk wychodzi jakby z okolic skrzynki bezpieczników w bagażniku. W momencie tego cykniecia prąd skacze do wartości aż 4A, po czym spada do 2A i znowu za 30s gdy cyknie coś wzrasta do 4A i tak w koło. W momencie gdy mamy te 2A po 30 minutach i wyjmę te bepieczniki B3 i B4 prąd spada do wartości 0,2A aczkolwiek cykniecie nadal jest z tym że wtedy prąd wzrasta najwyżej do poziomu 0,7A i spada do 0,2A i tak w koło.

Opublikowano (edytowane)

Podepnij auto pod komputer i wstaw tu autoscan. Przy takim zachowaniu powinny być przynajmniej w strowniku 19 zapisane błędy związane z BEM.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Logi w załączniku.

 

 

+ ciekawa wartość parametru pojemności baterii 30Ah - czyżby akumulator obecny nie był zakodowany i stąd takie problemy? Mój obecny akumulator ma parametry: varta 12V 95Ah - dlaczego tam jest 30Ah? 

 

 

IMG_20210916_152643.jpg

Edytowane przez Automat23
Opublikowano (edytowane)

Na scanie jest błąd zwarcia do masy silniczka do klapki wlewu paliwa. Odłącz go i zobacz czy się coś zmieni. 

Dlaczego miałby nie być zakodowany? Wymieniałeś aku?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Kupiłem auto i sprzedawca mówił że wymieniał na nowy akumulator. Pytanie co się dzieję że tam jest napisana pojemność 30Ah gdy mój akumulator ma 95Ah - może nie zakodował go poprzedni właściciel i stąd te problemy?

Edytowane przez Automat23
Opublikowano (edytowane)

Te wskazania nie są niestety miarodajne. Ponadto, jeżeli masz wysoki pobór prądu, pojemność akumulatora zmniejsza się gdyż zostaje on rozładowany. W aucie masz system zarządzania energią (BEM), który mierzy sumy pobieranych i ładowanych prądów i na podstawie tego pokazuje Ci te wartości. Nieprzyuczony aku może prowadzić do dziwnychvzachowań. Możesz spróbować go przyuczyć. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Czy mógłbyś podać mi kod jakim należy go przyuczyć? Tak jak pisałem mój obecny akumulator to VARTA 12V 95Ah N95. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...