Jump to content

Pobór prądu na postoju akumulatora


Automat23
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Moim problemem był stale rozładowany akumulator. Dzisiaj wziąłem się do pracy aby znaleźć winowajcę takiego stanu rzeczy. Sprawdzając bezpiecznik po bezpieczniku zauważyłem że głównym winowajcą poboru prądu na postoju jest bezpiecznik znajdujący się w bagażniku -  konkretnie czerwony panel D bezpiecznik 2. Jest to bezpiecznik nazwany "Wylot przedniej konsoli środkowej". Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie dalej szukać rozwiązania problemu? Samochód to audi a4 b8 2.0 TDI 2010 r. Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Zrób zdjęcie bezpieczników i zaznacz ten jeden na nim. Następnie wrzuć je tutaj.

Link to comment
Share on other sites

Do rocznika 2009 gniazdo12V  U5 tunel środkowy

Rocznik 2010 gniazdo12V  U5 tunel środkowey oraz transformator napięcia 12V - 230V i gniazdo 

 

Cytuj

Link to comment
Share on other sites

Zauważyłem dziwną sytuację. Mierzyłem pobór prądu na postoju aż do momentu gdy ustabilizował się na poziomie 0,2A czyli wciąż za dużo. Przypadkowo otworzyłem schowek, prąd spadł do 0. Powtórzyłem ten proces i prąd znów spadł do 0. Dzieje się tak gdy otworze schowek wtedy prąd spada do 0. Co może być nie tak? 

Link to comment
Share on other sites

Masz coś wpięte w gniazda 12V?

Masz transformator 12V-230V?

Jakią lampkę masz w schowku? Żarówka czy led?

Masz dash cam?

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Nic nie jest wpięte do gniazda 12V. Żarówka w schowku to zwykła żarówka. Dash cam jest ale kabel jest wypięty od niej.

Edited by Automat23
Link to comment
Share on other sites

Masz transformator 12V-230V?

Link to comment
Share on other sites

Nie mam takiego transformatora. 

Link to comment
Share on other sites

Przełącznik lampki schowka zamyka obwód masą, czyli podaje tylko masę do lampki. Lampka jest pod stałym napięciem. Wyciągnij lampké ze schowka i sprawdź jakiego koloru przewdy do lampki dochodzą. Powinny być brązowo-szary (masa z przełącznika) na pin nr 2, na pinie nr 1 powinien być czerwono-żółty (plus, z wiązki, na której także lampki make-up wiszą. Dostają one napięcie z pinu nr 17, 17sto pinowej czarnej kostki w MCE).

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Coś cyka co jakiś czas (około 30s) - dźwięk wydostaje się jakby z skrzynki bezpieczników w bagażniku. Pobór wtedy prądu wynosi aż 4A. Co to może być, gdzie szukać przyczyny? Wyłączając pokolei bezpieczniki nic się nie dzieje, cykanie stale jest takie samo - dopiero wyłączając bezpiecznik od całego zespołu sterującego cykania już nie ma... Okazuję się w takim razie że nie jest to żarówka schowka...

Edited by Automat23
Link to comment
Share on other sites

Aktualizacja:  (bezpieczniki po stronie pasażera)

Bezpiecznik B3 (MMI/Radio) pobiera aż 0,56A - można coś z tym zrobić?

Bepiecznik B4 (niewiem konkretnie za co odpowiedzialny) pobiera aż 0,50A

Bezpiecznik B5 pobiera 0,14 A

Bezpiecznik B10 pobiera 0,12A

Czy ktoś może doradzić co zrobić z tymi urządzeniami? Są' najbardziej prądożerne... Jak znaleźć problem...

Edited by Automat23
Link to comment
Share on other sites

Pytanie, czy mierzyłeś pobór prądu na otwartych drzwiach? Jeżeli tak, to czy zasymulowałeś zamknięcie zamków. Jeżeli nie to sterowniki się nie uśpiły i będziesz miał pobór na kilku bezpiecznikach.

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Wszystkie drzwi zamknąłem mechanicznie aby zasymulować dla czujników że są zamknięte. Następnie zamknąłem całe auto. Po 40 minutach prąd spada do wartości 2A i się utrzymuje. Po wyjęciu bezpiecznika B3 i B4 prąd spada do wartości około 0,2A a wiec już w granicach normy. Dodam też , że do czasu tych 40 minut gdy prąd się ustabilizuje na poziomie 2A coś regulanie cyka co jakiś okres czasu (np. 30s) - dźwięk wychodzi jakby z okolic skrzynki bezpieczników w bagażniku. W momencie tego cykniecia prąd skacze do wartości aż 4A, po czym spada do 2A i znowu za 30s gdy cyknie coś wzrasta do 4A i tak w koło. W momencie gdy mamy te 2A po 30 minutach i wyjmę te bepieczniki B3 i B4 prąd spada do wartości 0,2A aczkolwiek cykniecie nadal jest z tym że wtedy prąd wzrasta najwyżej do poziomu 0,7A i spada do 0,2A i tak w koło.

Link to comment
Share on other sites

Podepnij auto pod komputer i wstaw tu autoscan. Przy takim zachowaniu powinny być przynajmniej w strowniku 19 zapisane błędy związane z BEM.

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Logi w załączniku.

 

 

+ ciekawa wartość parametru pojemności baterii 30Ah - czyżby akumulator obecny nie był zakodowany i stąd takie problemy? Mój obecny akumulator ma parametry: varta 12V 95Ah - dlaczego tam jest 30Ah? 

 

 

IMG_20210916_152643.jpg

Edited by Automat23
Link to comment
Share on other sites

Na scanie jest błąd zwarcia do masy silniczka do klapki wlewu paliwa. Odłącz go i zobacz czy się coś zmieni. 

Dlaczego miałby nie być zakodowany? Wymieniałeś aku?

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Kupiłem auto i sprzedawca mówił że wymieniał na nowy akumulator. Pytanie co się dzieję że tam jest napisana pojemność 30Ah gdy mój akumulator ma 95Ah - może nie zakodował go poprzedni właściciel i stąd te problemy?

Edited by Automat23
Link to comment
Share on other sites

Te wskazania nie są niestety miarodajne. Ponadto, jeżeli masz wysoki pobór prądu, pojemność akumulatora zmniejsza się gdyż zostaje on rozładowany. W aucie masz system zarządzania energią (BEM), który mierzy sumy pobieranych i ładowanych prądów i na podstawie tego pokazuje Ci te wartości. Nieprzyuczony aku może prowadzić do dziwnychvzachowań. Możesz spróbować go przyuczyć. 

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Czy mógłbyś podać mi kod jakim należy go przyuczyć? Tak jak pisałem mój obecny akumulator to VARTA 12V 95Ah N95. 

Link to comment
Share on other sites

AGM?

Link to comment
Share on other sites

Tak, tylko wykodowałem system START/STOP (niewiem czy to ma znaczenie).

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj ten, jest do 92Ah bo oryginalnie są tylko AGM 92 Ah i następna wielkość to 105 Ah

4F0915105E VA0 000915105CE

Link to comment
Share on other sites

A jeżeli ten kod nie wchodzi to mógłbyś podać jeszcze jakiś? 

Link to comment
Share on other sites

Co znaczy jeżeli? Próbowałeś i nie przyjęło?

Link to comment
Share on other sites

Przyjęło, źle wpisywałem jedną cyfrę.. Teraz będę obserwował pobór prądu - napisze czy będzie zmiana czy nie.  Tak sobie pomyślałem czy ewentualnym winnym takiego poboru nie może też być przypadkiem sterownik akumulatora skoro vcds nie pokazuje żadnych blędów?

Pozdrawiam

Edited by Automat23
Link to comment
Share on other sites

System zarządzania energią zintegrowany jest w module Gateway,  myślę, że jeżeli byłby on zepsuty miałbyś więcej problemów nie tylko pobór prądu. Ten moduł spina wszystkie moduły ze sobą i jest odpowiedzialny za komunikację między nimi. 

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie kodowania akumulatora: system przepuścili wartość bez litery "E" - czy może tak zostać? (4F0915105E VA0 000915105C bez litery "E" na końcu? ). System wymaga 10 cyfrowego kodu.

Edited by Automat23
Link to comment
Share on other sites

Drugi ciąg liter jest obojętny. Jest to nr seryjny aku i może składać się z obojętnie jakich cyfr i liter. Ważne żeby miał 10 znaków (cyfr/liter). Najważniejszy jest pierwszy człon bo jest to nr części i po niej BEM identyfikuje rodzaj aku. Ten musi się dokładnie zgadzać. Czyli 4F0.... 

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Niestety pobór prądu wciąż tak samo duży :/ chyba nie obejdzie się bez wizyty u porządnego elektryka...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...