panmaterski Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 Witam. Mam problem z odpaleniem nowego silnika. Wszystko podłączone, błędów nie da się skasować. Problem jest z dwoma błędami od pompy a mianowicie tak jakby zawór N108 i N109 były zwarte. Sprawdzając napięcie na zaworze odcinającym paliwo N109 powinno być 12v jest około 0,10v. Oba zawory zostały już przełożone z starej pompy. Sprawdzałem nawet przy samym sterowniku czy daje napięcie ale nic to nie dało. Podmieniony też na nowy przekaźnik 219. Na plaka pali. Jak się poda napięcie bezpośrednio z aku na zawór to odpala ale z racji, że pompa nie dokładnie ustawiona wskakuje na obroty. Bezpieczniki posprawdzane wszystkie. Sprawdzałem już tak wiele, że pewnie nawet połowy z tego nie napisałem. Kable od tych zaworów które idą od pompy do sterownika nie są zwarte. Już mi ręce opadają. Co jeszcze proponujecie zrobić? Miał może ktoś problem w tym temacie? Pozdrawiam forumowiczów
Fazii Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 Po wypięciu wtyczki z pompy ECU nadal nie wystawia 12V na pinie 77?
panmaterski Opublikowano 13 Września 2021 Autor Opublikowano 13 Września 2021 3 minuty temu, Fazii napisał: Po wypięciu wtyczki z pompy ECU nadal nie wystawia 12V na pinie 77? Nic a nic. Dzisiaj nawet przeciąłem te kablem przy samym sterowniku które idą od pompy żeby sprawdzić czy da napięcie bo już pozostały tylko pomysły abstrakcyjne..
RaThek Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 Zmieniłeś silnik na taki sam? Sterownik silnika ten sam?
panmaterski Opublikowano 13 Września 2021 Autor Opublikowano 13 Września 2021 2 minuty temu, RaThek napisał: Zmieniłeś silnik na taki sam? Sterownik silnika ten sam? Silnik wcześniej też afn. Sterownik silnika ze starego silnika. Słyszałem że może być problem z nastawnikiem na pompie to też podmienilem na stary w razie czego.
Fazii Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 Na pinie 2 i 28 zasilanie dochodzi?
panmaterski Opublikowano 13 Września 2021 Autor Opublikowano 13 Września 2021 Teraz, Fazii napisał: Na pinie 2 i 28 zasilanie dochodzi? Nie pamiętam na sto procent. Mogę sprawdzić jutro bo dziś już pochowałem wszystko. A od czego te dwa piny wychodzą?
Fazii Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 To zasilanie po przekaźniku, który podmieniałeś. Poniżej dodaje schematy AFN AFN 98.pdf AFN 99.pdf
panmaterski Opublikowano 13 Września 2021 Autor Opublikowano 13 Września 2021 4 minuty temu, Fazii napisał: To zasilanie po przekaźniku, który podmieniałeś. Poniżej dodaje schematy AFN AFN 98.pdf 1 MB · 0 pobrań AFN 99.pdf 2 MB · 0 pobrań Z przekaźnika wychodziły zasilania na obydwu przekaźnikach
Fazii Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 Ale pytanie czy zasilanie dochodzi do samego sterownika
Fazii Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 Ale pytanie czy zasilanie dochodzi do samego sterownika
panmaterski Opublikowano 13 Września 2021 Autor Opublikowano 13 Września 2021 Teraz, Fazii napisał: Ale pytanie czy zasilanie dochodzi do samego sterownika To sprawdzę i dam od razu znać. A masz jakieś podejrzenia?
Fazii Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 Trudno powiedzieć. Czyli cała instalacja jest stara i jedynie silnik był przełożony?
panmaterski Opublikowano 13 Września 2021 Autor Opublikowano 13 Września 2021 16 minut temu, Fazii napisał: Trudno powiedzieć. Czyli cała instalacja jest stara i jedynie silnik był przełożony? Dokładnie tak. Przed wymianą wszystko paliło i nie było problemów. Nie wiem czy dobrze myślę ale sterownik powinien raczej podać zasilanie od razu na pompę jak się zapłon włączy. Czy jest coś pomiędzy jakiś warunek żeby podał? Zastanawiam się czy przy odpięciu sterownika nie padł jakiś lut na nim..
RaThek Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 1 godzinę temu, Fazii napisał: Ale pytanie czy zasilanie dochodzi do samego sterownika Skoro czyta błędy to zasilanie do sterownika musi być.
RaThek Opublikowano 13 Września 2021 Opublikowano 13 Września 2021 (edytowane) Z tego co piszesz to w Twoim przypadku kluczowe jest 12V na pinie 77, sprawdź czy się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie to może być problem z ECU. Edytowane 13 Września 2021 przez RaThek
panmaterski Opublikowano 14 Września 2021 Autor Opublikowano 14 Września 2021 7 godzin temu, RaThek napisał: Z tego co piszesz to w Twoim przypadku kluczowe jest 12V na pinie 77, sprawdź czy się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie to może być problem z ECU. Ten pin 77 to ten co idzie na zawór?
panmaterski Opublikowano 14 Września 2021 Autor Opublikowano 14 Września 2021 12 minut temu, panmaterski napisał: Ten pin 77 to ten co idzie na zawór? Jeszcze się tak zastanawiam czy alarm dokładany tego nie blokuje i się on nie popsuł ale nie chce mi się wierzyć jak go nikt nawet nie dotykał od 6 lat...
panmaterski Opublikowano 14 Września 2021 Autor Opublikowano 14 Września 2021 18 godzin temu, RaThek napisał: Z tego co piszesz to w Twoim przypadku kluczowe jest 12V na pinie 77, sprawdź czy się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie to może być problem z ECU. Plus dochodzi na chwilę bo mam 12 volt jakieś 2 sekundy za każdym razem jak przekrece zapłon po czym znika do 0.
panmaterski Opublikowano 14 Września 2021 Autor Opublikowano 14 Września 2021 18 godzin temu, RaThek napisał: Z tego co piszesz to w Twoim przypadku kluczowe jest 12V na pinie 77, sprawdź czy się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie to może być problem z ECU. A jeśli chodzi o kręcenie rozrusznikiem to się nie pojawia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się