Jump to content

Nie da się odpalić samochodu dwa błędy. zawór n108 i n109 open or short to ground. Silnik AFN


panmaterski
 Share

Recommended Posts

Witam. 

Mam problem z odpaleniem nowego silnika. Wszystko podłączone, błędów nie da się skasować. Problem jest z dwoma błędami od pompy a mianowicie tak jakby zawór N108 i N109 były zwarte. Sprawdzając napięcie na zaworze odcinającym paliwo N109 powinno być 12v jest około 0,10v. Oba zawory zostały już przełożone z starej pompy. Sprawdzałem nawet przy samym sterowniku czy daje napięcie ale nic to nie dało. Podmieniony też na nowy przekaźnik  219. Na plaka pali. Jak się poda napięcie bezpośrednio z aku na zawór to odpala ale z racji, że pompa nie dokładnie ustawiona wskakuje na obroty. Bezpieczniki posprawdzane wszystkie. Sprawdzałem już tak wiele, że pewnie nawet połowy z tego nie napisałem. Kable od tych zaworów które idą od pompy do sterownika nie są zwarte. Już mi ręce opadają. Co jeszcze proponujecie zrobić? Miał może ktoś problem w tym temacie?

Pozdrawiam forumowiczów

Link to comment
Share on other sites

Po wypięciu wtyczki z pompy ECU nadal nie wystawia 12V na pinie 77?

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Fazii napisał:

Po wypięciu wtyczki z pompy ECU nadal nie wystawia 12V na pinie 77?

Nic a nic. Dzisiaj nawet przeciąłem te kablem przy samym sterowniku które idą od pompy żeby sprawdzić czy da napięcie bo już pozostały tylko pomysły abstrakcyjne..

Link to comment
Share on other sites

Zmieniłeś silnik na taki sam? Sterownik silnika ten sam?

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, RaThek napisał:

Zmieniłeś silnik na taki sam? Sterownik silnika ten sam?

Silnik wcześniej też afn. Sterownik silnika ze starego silnika. Słyszałem że może być problem z nastawnikiem na pompie to też podmienilem na stary w razie czego.

Link to comment
Share on other sites

Na pinie 2 i 28 zasilanie dochodzi?

Link to comment
Share on other sites

Ale pytanie czy zasilanie dochodzi do samego sterownika

Link to comment
Share on other sites

Ale pytanie czy zasilanie dochodzi do samego sterownika

Link to comment
Share on other sites

Trudno powiedzieć. Czyli cała instalacja jest stara i jedynie silnik był przełożony?

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Fazii napisał:

Trudno powiedzieć. Czyli cała instalacja jest stara i jedynie silnik był przełożony?

Dokładnie tak. Przed wymianą wszystko paliło i nie było problemów. Nie wiem czy dobrze myślę ale sterownik powinien raczej podać zasilanie od razu na pompę jak się zapłon włączy. Czy jest coś pomiędzy jakiś warunek żeby podał? Zastanawiam się czy przy odpięciu sterownika nie padł jakiś lut na nim..

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Fazii napisał:

Ale pytanie czy zasilanie dochodzi do samego sterownika

Skoro czyta błędy to zasilanie do sterownika musi być.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co piszesz to w Twoim przypadku kluczowe jest 12V na pinie 77, sprawdź czy się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie to może być problem z ECU.

Edited by RaThek
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, RaThek napisał:

Z tego co piszesz to w Twoim przypadku kluczowe jest 12V na pinie 77, sprawdź czy się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie to może być problem z ECU.

Ten pin 77 to ten co idzie na zawór?

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, panmaterski napisał:

Ten pin 77 to ten co idzie na zawór?

Jeszcze się tak zastanawiam czy alarm dokładany tego nie blokuje i się on nie popsuł ale nie chce mi się wierzyć jak go nikt nawet nie dotykał od 6 lat...

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, RaThek napisał:

Z tego co piszesz to w Twoim przypadku kluczowe jest 12V na pinie 77, sprawdź czy się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie to może być problem z ECU.

Plus dochodzi na chwilę bo mam 12 volt jakieś 2 sekundy za każdym razem jak przekrece zapłon po czym znika do 0.

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, RaThek napisał:

Z tego co piszesz to w Twoim przypadku kluczowe jest 12V na pinie 77, sprawdź czy się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie to może być problem z ECU.

A jeśli chodzi o kręcenie rozrusznikiem to się nie pojawia

 

Link to comment
Share on other sites

Zrób sobie tymczasowo zasilanie do tego zaworu po kluczyku (najlepiej z któregoś przekaźnika) a później będziesz dumał co z tym zrobić.

Sprawdź jeszcze analogicznie co się dzieje na pinie 79. Sprawdź też czy 77 i 79 nie są zwarte. Oczywiście to wszystko rób w układzie tj. kiedy wszystkie wtyczki są założone.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.09.2021 o 07:57, panmaterski napisał:

Jeszcze się tak zastanawiam czy alarm dokładany tego nie blokuje i się on nie popsuł ale nie chce mi się wierzyć jak go nikt nawet nie dotykał od 6 lat...

77 = N109

79 = N108

Alarm jest bardzo prawdopodobny a jak dodasz do tego zawór paliwa to masz pewniaka do dogłębnej analizy. Zazwyczaj alarmy mają jakiś rodzaj trybu serwisowego w którym są rozbrojone, sprawdź w instrukcji alarmu, przyjrzyj się obwodom które odcina alarm, bardzo popularne jest właśnie odcięcie paliwa.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, RaThek napisał:

Zrób sobie tymczasowo zasilanie do tego zaworu po kluczyku (najlepiej z któregoś przekaźnika) a później będziesz dumał co z tym zrobić.

Sprawdź jeszcze analogicznie co się dzieje na pinie 79. Sprawdź też czy 77 i 79 nie są zwarte. Oczywiście to wszystko rób w układzie tj. kiedy wszystkie wtyczki są założone.

Chodzi o to że dwa zawory maja problem. Drugi raczej jest sterowany inaczej ale błąd o zwarciu do masy bądź przerwie też ma.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, RaThek napisał:

77 = N109

79 = N108

Alarm jest bardzo prawdopodobny a jak dodasz do tego zawór paliwa to masz pewniaka do dogłębnej analizy. Zazwyczaj alarmy mają jakiś rodzaj trybu serwisowego w którym są rozbrojone, sprawdź w instrukcji alarmu, przyjrzyj się obwodom które odcina alarm, bardzo popularne jest właśnie odcięcie paliwa.

Alarm niestety był zamontowany od kiedy kupiłem i instrukcji nie mam a na internecie po trzech literach bo tyle tylko jest nic nie mogę znaleźć. :(

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, RaThek napisał:

Zrób sobie tymczasowo zasilanie do tego zaworu po kluczyku (najlepiej z któregoś przekaźnika) a później będziesz dumał co z tym zrobić.

Sprawdź jeszcze analogicznie co się dzieje na pinie 79. Sprawdź też czy 77 i 79 nie są zwarte. Oczywiście to wszystko rób w układzie tj. kiedy wszystkie wtyczki są założone.

Zwarcia między sobą niestety nie mają. 

Link to comment
Share on other sites

N108 i N109 to elektrozawory. Może przy swapie silnika uszkodziłeś wiązkę? Spróbuj podłączyć N108 do 79 i N109 do 77 pinu ECU oddzielnym przewodem, wcześniej odcinając te z oryginalnej wiązki.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, RaThek napisał:

N108 i N109 to elektrozawory. Może przy swapie silnika uszkodziłeś wiązkę? Spróbuj podłączyć N108 do 79 i N109 do 77 pinu ECU oddzielnym przewodem, wcześniej odcinając te z oryginalnej wiązki.

Jeśli chodzi o wiązkę to z nią jak z jajkiem robiłem bo podejrzewałem że może się coś posypać że starości ale wiadomo jak to bywa. Zrobię obejście i spróbuje. Tylko pytanie czemu tego zasilania nie chce podać... Jak tylko wrócę z pracy od razu się zabieram za to. Dzięki za rady. Jakby coś jeszcze było wartego do sprawdzenia lub podmienienia to napisz mi. A jeśli chodzi o sterownik to raczej nie ma szans żeby się upalilo nawet jakby zawór odcinający poprzedni był zwarty?

Link to comment
Share on other sites

Możesz sprawdzić czy stary zawór ma zwarcie jeżeli go nie wywaliłeś ale z tego co piszesz to wydaje mi się, że problem może być w wiązce. ECU wystawia Ci 12V i zaraz je wyłącza, przyczyny mogą być 3:

1. W wiązce jest zwarcie, ECU wykrywa zbyt duże obciążenie i wyłącza sygnał.

2. ECU jest uszkodzony i nie jest w stanie utrzymać sygnału.

3. Jest jakaś inna przyczyna dlaczego ECU wyłącza sygnał.

 

Pierwsza jest najbardziej prawdopodobna z uwagi na to że przy swapie jest dużo okazji do uszkodzenia wiązki, druga jest prawdopodobna i ciężko będzie to namierzyć, trzecia jest mało prawdopodobna, jedyne co mi przychodzi do głowy to immo, nie rozbrojone może blokować zawór paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim to powinieneś zacząć od wklejenia tu pełnego skana samochodu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...