Blitzzzz Opublikowano 29 Września 2021 Opublikowano 29 Września 2021 Witam, Od niedawna jestem posiadaczem A4 B6 1.8T, kod BFB z 2005 r. Postaram się pokrótce przedstawić genezę problemu otóż kilka dni po kupnie auta zapaliła się kontrolka check engine i po podłączeniu komputer wskazał błąd P0171 System too lean Bank 1. Oczywiście błąd został skasowany i zaczęło się szukanie przysłowiowej "igły". Silnik chodził ogólnie ok trochę nierówno na wolnych obrotach co jakiś moment trochę skakał poza tym po dłuższym postoju za pierwszym razem nie bardzo miał ochotę odpalać, trzeba było zakręcić po raz kolejny i przez moment po zapaleniu ni chodził równo i troch nim telepało. Jako że i tak serwis tzw. startowy był niezbędny wymieniłem filtr powietrza, filtr paliwa, świece itp. oraz po przeczytaniu połowy forum wymieniłem także zawór odpowietrzający skrzynię korbową bo okazał się uszkodzony. Teraz odma jest sprawna, korek oleju podskakuje lekko .... ale co jakieś 2-3 dni błąd powraca. Silnik ogólnie chodzi dobrze po tych wymianach, chodzi równo itp. żadnych spektakularnych objawów nie ma. Dobra teraz meritum bo się chyba rozpisałem za bardzo ... mój mechanik zasugerował czyszczenie przepływomierza, a mi nie bardzo mi się ten pomysł podoba bo idąc tym sposobem wymienię pół samochodu niepotrzebnie. To co wymieniłem i tak trzeba było zrobić a bez porządnej diagnostyki to moim zdaniem nie da rady. Czy jest na forum ktoś z okolic Warszawy (ja mieszkam pod Otwockiem ale pracuję w W-wie) kto mógłby mi podłączyć auto pod kompa i pomógł zrobić logi jakieś do analizy bo nie ukrywam że w temacie tego typu diagnozy nie mam doświadczenia. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się