Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie oleju BFB


DK04

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy na forum także witam wszystkich! Mam do was pytanie. Jakie powinno być ciśnienie oleju w 1.8t BFB? Każde źródło podaje trochę inne wartości. Pożyczyłem od znajomego taki manual i jest tam napisane, że dla BFB przy 80 stopniach temp. oleju ciśnienie przy 2k obrotów to min. 1,3 bara a dla 3k 3,5-4,5 bara. W kilku innych miejscach znalazłem kompletnie inne wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz nasuwa się kolejne pytanie. Dzisiaj mierzyłem ciśnienie oleju swoim chińskim zegarem. Wychodzi mi mniej więcej na jałowych 1,2 bara, na 2k obrotów 2,5 bara a na 3k 3,5 bara. Łańcuszek rozrządu z napinaczem mam nowy i po nocnym postoju przy tych jesiennych już temperaturach słychać go delikatnie i tylko przez góra 1 sekundę. Przy kolejnych odpaleniach już go nie słychać. Zostawić to tak czy drążyć temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, DK04 napisał:

słychać go delikatnie i tylko przez góra 1 sekundę

Takie są uroki tego badziewia. Poza tym jak nie czyściłes nigdy smoka to jest to podstawowa czynność przy wymianie napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smok już był czyszczony. Stary nie wyglądał źle na nowy trzeba było trochę poczekać więc wyczyściłem solidnie stary smok i złożyłem. Tylko teraz zastanawiam się czy przy takich wartościach ciśnienia oleju nie wymienić też pompy, bo jak by nie patrzeć to już na minimum te wartości są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aczkolwiek mój zegar też idealny nie jest może trochę kłamać. Końcówka nie wkręca się idealnie do końca i przy pomiarze delikatnie kapie olej. Solidnie się zastanawiam nad tym ciśnieniem bo szkoda mi zajechać silnik choć z drugiej strony zwalenie michy to też nie jest kolorowa robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, DK04 napisał:

Końcówka nie wkręca się idealnie do końca i przy pomiarze delikatnie kapie olej.

Jak kapie to jest nieszczelnie a jak nieszczelnie to ciśnienie niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz pytanie końcowe. Kontrolka ciśnienia oleju się nie zapala. Ten łańcuszek słychać tylko po długim postoju i bardzo krótko. Pompa oleju jeszcze gdzieś tam podaje to ciśnienie mniej więcej prawidłowe. Ruszać to i wymieniać tą pompę czy jeszcze można to zostawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy być twoim gwarantem i jak napiszemy, że jeździć, a za miesiąc pier...nie to co? Twój samochód to rób z nim co uważasz. Ciśnienie mieści się w dopuszczalnych wartościach więc ja nie nakładałbym sobie do głowy. Jedyny słuszny zamiennik pompy to kolbenshmidt ale nie wiem jak teraz z jego dostępnością, a super tani też nie jest. Wsadziłeś pewnie zamiennik z gównolitu i będzie jarmolić ale pocieszę Cię, ori nowe też potrafią hałasować przy rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przem8 źle mnie rozumiesz. Ja nie szukam żadnego gwaranta, pytam tylko o poradę. Zdaję sobie sprawę że auto ma już swoje lata i może się wysypać. To że ten łańcuszek sobie pyka przy odpalaniu to też mi nie przeszkadza. Gdzieś nawet było że vag wydał oświadczenie że to gdzieś tam może sobie pykać. Szukam tylko porady o ciśnieniu oleju. Przy okazji chciałbym poznać kilka opinii. Nic więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG tak napisał, to prawda. U mnie czasem też słychać rano, tylko nie jest to nawet sekunda i muszę podnieść maskę i poprosić kogoś o odpalenie auta, inaczej nic nie usłyszę. Na 5w30 nie było słychać nigdy, jak zalałem 5w40 to tak jak napisałem wyżej. Po zmianie na 5w40 czyli od około 50 k km jest tak samo. Jak wymieniałem uszczelkę to przyjrzałem się napinaczowi dokładnie, nie nosił oznak żadnego zużycia. 

Jeśli chodzi o mnie, to nie zamierzam nic z tym robić, no chyba że będzie dzwonił kilka sekund po rozruchu, tylko że u mnie napinacz i łańcuch ori i mniejsze prawdopodobieństwo że uszkodzi się w nim coś chociażby mechaniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie było nic słychać dopóki było ciepło. Gdy na podwórku zaczęło się robić chłodniej zaczęło się to odzywać. Dlatego postanowiłem zmierzyć ciśnienie oleju. Olej też mam zalany 5w-40. Jak wymieniałem łańcuch to części w głowicy też nie wyglądały na powycierane. Ciśnienie oleju jeszcze mieści się w granicach normy, więc chyba tak jeszcze pojeżdżę i będę obserwował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...