FamilyAgression 0 Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 (edited) Witam, Pacjent A4 B5 2.8 193 km quattro 2.8 V6 30V tiptronic ALG PB+LPG 1998. Wóz po przejechaniu jakichś 5-10 km nabiera temperatury 90° olej + 90° płyn chłodzący i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby... Kiedy samochód postoi z 5 minut niezapalony (po wcześniejszym osiągnięciu odpowiednich temperatur) to po ponownym jego zapaleniu i jeździe trzeba przebyć dystans około 5 km zanim wskazówki znów wskażą ponownie te 2x 90° (olej, płyn chłodzący). Gdy zaś po jakichś 2,5 godzinie postoju na zgaszonym silniku wyjadę nim i temperatury powinny być niskie to w ciągu 2 minut mam wymaganą temperaturę 2x 90°. Od czego zacząć diagnostykę? Czujnik winowajcą czy licznik (wskazówki świrują)? Na pewno wyświetlacz mam do naprawy, pikseloza. Dodatkowe informacje:W zbiorniku wyrównawczym nie ma ujścia nadmiaru płynu (będę musiał go wymienić). Od siebie mogę jeszcze dodać, że mam w planie obadać temperaturę w tym samym czasie w komputerze do diagnostyki i na liczniku, żeby sprawdzić ew. różnice. Dzięki za odpowiedzi na pierwszego posta 🦊😉 Edited October 25, 2021 by FamilyAgression Link to comment Share on other sites More sharing options...
FamilyAgression 0 Posted October 28, 2021 Author Share Posted October 28, 2021 (edited) Wrzucam mały update, żeby pokazać, że ewidentnie coś jest nie tak. Miałem odpowiednią temperaturę olej/płyn chłodzący, zgasiłem auto na 10 minut, efekt? Zaraz po zapaleniu olej miał dobrą temperaturę tj płyn najpierw złapał 90° po czym zaraz (minuta po ruszeniu w trasę) wskazówka spadła na 60°. Dopiero po przejechaniu 3 km wskazówka płynu powoli zaczęła iść do góry, aż w końcu doszła do tych upragnionych 90°. Jakieś sugestie? Edited October 28, 2021 by FamilyAgression Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 774 Posted October 28, 2021 Share Posted October 28, 2021 Sprawdz odczyty czujnika g62 i g2 vagiem i sprawa będzie jasna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FamilyAgression 0 Posted October 29, 2021 Author Share Posted October 29, 2021 (edited) 22 godziny temu, przem8 napisał: Sprawdz odczyty czujnika g62 i g2 vagiem i sprawa będzie jasna. Niestety mój sprzęt tego nie obsługuje;w kanałach 49 i 51 nic nie pokazuje (na pozostałe kanały też przełączałem, ale bezskutecznie-temperatur nie znalazłem). I tak muszę wymienić zbiornik od wyrównawczego, więc od razu zlecę mechanikowi myknięcie nowego czujnika płynu. Zobaczymy co dalej. Edited October 29, 2021 by FamilyAgression Link to comment Share on other sites More sharing options...
FamilyAgression 0 Posted December 9, 2021 Author Share Posted December 9, 2021 Rozwiązaniem okazało się wyregulowanie LPG tj kalibracja wtrysków, zmiana dyszy, zmiana temp załączenia się gazu dodanie węża do obiegu lpg na wszystkie cylindry oraz uregulowanie sterowania LPG (w mym przypadku KME DIEGO-Sterownik, Valtek-wtryski). Przy okazji wymieniłem zbiornik wyrównawczy jak i płyn chłodzący 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now