Jump to content
IGNORED

Układ chłodzenia + pytania odnośnie temperatur włącznie z temp oleju


FamilyAgression
 Share

Recommended Posts

Witam,

Pacjent A4 B5 2.8 193 km quattro 2.8 V6 30V tiptronic ALG PB+LPG 1998.

Wóz po przejechaniu jakichś 5-10 km nabiera temperatury 90° olej + 90° płyn chłodzący i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby...

Kiedy samochód postoi z 5 minut niezapalony (po wcześniejszym osiągnięciu odpowiednich temperatur) to po ponownym jego zapaleniu i jeździe trzeba przebyć dystans około 5 km zanim wskazówki znów wskażą ponownie te 2x 90° (olej, płyn chłodzący). Gdy zaś po jakichś 2,5 godzinie postoju na zgaszonym silniku wyjadę nim i temperatury powinny być niskie to w ciągu 2 minut mam wymaganą temperaturę 2x 90°.

Od czego zacząć diagnostykę? Czujnik winowajcą czy licznik (wskazówki świrują)? Na pewno wyświetlacz mam do naprawy, pikseloza.

Dodatkowe informacje:W zbiorniku wyrównawczym nie ma ujścia nadmiaru płynu (będę musiał go wymienić).

Od siebie mogę jeszcze dodać, że mam w planie obadać temperaturę w tym samym czasie w komputerze do diagnostyki i na liczniku, żeby sprawdzić ew. różnice.

 

Dzięki za odpowiedzi na pierwszego posta 🦊😉

Edited by FamilyAgression
Link to comment
Share on other sites

Wrzucam mały update, żeby pokazać, że ewidentnie coś jest nie tak.

Miałem odpowiednią temperaturę olej/płyn chłodzący, zgasiłem auto na 10 minut, efekt? Zaraz po zapaleniu olej miał dobrą temperaturę tj płyn najpierw złapał 90° po czym zaraz (minuta po ruszeniu w trasę) wskazówka spadła na 60°. Dopiero po przejechaniu 3 km wskazówka płynu powoli zaczęła iść do góry, aż w końcu doszła do tych upragnionych 90°.

Jakieś sugestie?

Edited by FamilyAgression
Link to comment
Share on other sites

Sprawdz odczyty czujnika g62 i g2 vagiem i sprawa będzie jasna. 

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, przem8 napisał:

Sprawdz odczyty czujnika g62 i g2 vagiem i sprawa będzie jasna.

Niestety mój sprzęt tego nie obsługuje;w kanałach 49 i 51 nic nie pokazuje (na pozostałe kanały też przełączałem, ale bezskutecznie-temperatur nie znalazłem). I tak muszę wymienić zbiornik od wyrównawczego, więc od razu zlecę mechanikowi myknięcie nowego czujnika płynu. Zobaczymy co dalej.

Edited by FamilyAgression
Link to comment
Share on other sites

Rozwiązaniem okazało się wyregulowanie LPG tj kalibracja wtrysków, zmiana dyszy, zmiana temp załączenia się gazu dodanie węża do obiegu lpg na wszystkie cylindry oraz uregulowanie sterowania LPG (w mym przypadku KME DIEGO-Sterownik, Valtek-wtryski). Przy okazji wymieniłem zbiornik wyrównawczy jak i płyn chłodzący  😉

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...