Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] "Używanie" turbosprężarki


koper711

Rekomendowane odpowiedzi

a mam takie pytanie bo planuje zakupić a4 1.9 TDI ma przejechane 256 000km i moje obawy są skierowane właśnie do turbo. na co należy zwrócić uwagę przy turbinie podczas zakupu auta?? jak sprawdzić czy jest sprawne turbo??

robiąc logi można sprawdzić....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak dokładniej...?? nie jestem specem od AUDI.

w dziale FAQ diagnostyka vag znajdziesz odpowiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dorzucić do wątku.

U mnie jest tak ze jeżeli widzę/ czuje że już mam 2k na obrotomierzu to wrzucam kolejny bieg, w sumie to chyba trochę źle bo powinno być trochę więcej niż 2k wcześniej myślałem ze robię dobrze nie osiągając wysokich obrotów. Ale ostatnio jak spadł śnieg kolega zaproponował mi żeby przetestować moją nunie i żebym się nią trochę poślizgał na ręcznym na początku strasznie się bałem ale później mi się to spodobało, później zacząłem zwracać uwagę na obrotomierz i naprawdę były tam wysokie obroty nawet 6k. Kiedy skończyłem się już ślizgać to jak wyjechałem na ulice i się rozpędziłem to zauważyłem ze motorek jakoś inaczej szedł płynniej wniosek jest taki diselek woli większe obroty :)

Teraz mam taki problem wcześniej nie zwróciłem na to uwagi ale teraz zaczyna mi to przeszkadzać nie wiem czy to wystąpiło po tym moim ślizganiu czy moge to było wcześniej bo tak ja mowie nie zwróciłem na to uwagi. A mianowicie mam taki problem ze jak zmieniam biegi około 2,3k to słyszę taki metaliczny dźwięk wydaje mi się ze to tarcze trą ale czy to może być trubinka? Jak mógłbym to samodzielnie sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i naprawdę były tam wysokie obroty nawet 6k.

Kolego to chyba masz benzyniaka... :>

Teraz mam taki problem wcześniej nie zwróciłem na to uwagi ale teraz zaczyna mi to przeszkadzać nie wiem czy to wystąpiło po tym moim ślizganiu czy moge to było wcześniej bo tak ja mowie nie zwróciłem na to uwagi. A mianowicie mam taki problem ze jak zmieniam biegi około 2,3k to słyszę taki metaliczny dźwięk wydaje mi się ze to tarcze trą ale czy to może być trubinka? Jak mógłbym to samodzielnie sprawdzić ?

żeby określić stan motorowni, turbiny itd musisz zrobić logi programem diagnostycznym (VAG), w tej sprawie chłopaki za spocie na pewno pomogą :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiedziec sie nie potraficie barany. Kolezka na początku zadał pytanie o turbine a wy sobie jakis bazar i festyn zrobiliscie z tematu: mi pali 6, drugi ze to niemozliwe, az sie czytac odechciewa. Żal.pl

No no ale pojechałeś kolego :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to diselek :P6k to u mnie max na czerwono :) wiec jak dostał raz na 6k to sam się wystarczyłem :P Może się złe wyraziłem :P i koledzy tak to zrozumieli wiec sry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to diselek :P6k to u mnie max na czerwono :) wiec jak dostał raz na 6k to sam się wystarczyłem :P Może się złe wyraziłem :P i koledzy tak to zrozumieli wiec sry :)

nie mogles miec 6tys max moglo byc 5tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to diselek :P6k to u mnie max na czerwono :) wiec jak dostał raz na 6k to sam się wystarczyłem :P Może się złe wyraziłem :P i koledzy tak to zrozumieli wiec sry :)

różne rzeczy widziałem, ale diesel kręcony do 6tys to faktycznie ewenement :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w sumie tez bym sie wystraszyl jakbym zobaczy 6tys na dieslowym obrotomierzu :naughty:

na kolanach do Częstochowy bym poszedł chyba :decayed: :decayed:

a tak właściwie kolego Aruzzz to w którym dokładnie momencie słychać ten metaliczny dźwięk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiedziec sie nie potraficie barany. Kolezka na początku zadał pytanie o turbine a wy sobie jakis bazar i festyn zrobiliscie z tematu: mi pali 6, drugi ze to niemozliwe, az sie czytac odechciewa. Żal.pl

No no ale pojechałeś kolego :naughty:

A nie ma racji? Większość postów tu to jakieś pitolenie nie na temat :wallbash:

Miał być poradnikowy przyklejony temat a wyszło to co zazwyczaj :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak po zmianie biegów :P po prawej :) To co popsułem turbinke :( ?? Ale ogólnie działa, ciągnie ładnie a ten dźwięk nie wiem :( Apropo tego obrotomierza 5 tys już mam na czerwono ale nie ma na obrotomierzu 6 tys jest tylko ze tak powiem oś która sie przedłuża i tak jakby był jeszcze jeden 1 tys od 5 tysięcy. Fakt nie ma cyfry 6 na obrotomierzu ale pasek się ciągnie wiec uznałem to za 6 tys obrotów :P Przepraszam za swoje amatorstwo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm tak ma być trochę dziwne bo jakoś wcześniej tego nie miałem a może miałem tylko nie zwróciłem uwagi ale to zaczyna być irytujące :( Na początku wszystko ładnie chodziło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm tak ma być trochę dziwne bo jakoś wcześniej tego nie miałem a może miałem tylko nie zwróciłem uwagi ale to zaczyna być irytujące :( Na początku wszystko ładnie chodziło :(

przestan :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...