D4wek Opublikowano 14 Listopada 2021 Opublikowano 14 Listopada 2021 Witam, jako że idzie zima, a lubię sobie poszaleć na śniegu, planuje dorobić wyłącznik sterownika ABS. Ubiegłej zimy podczas zabaw na lodzie moim quattro zauważyłem, że ciężko było wprowadzić go w poślizg boczny, cały czas rwał do przodu, a na slow mo oglądając jak robię bączki było widać jak EDS co chwile blokował któreś z kół. Widząc co się dzieje od razu wyjąłem bezpiecznik od ABS mając na celu wyłączyć sterownik ABS, lecz po wyjęciu bezpiecznika auto nie odpala. Jedyne co mi przyszło do głowy to odłączyć fizycznie pod maską wiązkę zasilającą sterownik przy pompie ABS, no i eureka. Autko zdecydowanie lepiej się prowadzi bokiem, tylko odłączanie co jakiś czas wiązki pod maską gdy chce się zabawić jest uciążliwe. To też wpadłem na pomysł aby dorobić wyłącznik w kabinie dokupując przycisk ESP z wersji auta w której ESP występowało i z tego przycisku poprowadzić przewody pod maskę do wiązki od sterownika i zrobić "bajpas" na jednym przewodzie zasilającym sterownik. Pytanie moje jest takie, czy bezpieczne dla sterownika jest odłączanie tylko tego jednego przewodu zasilającego? Czy może jest jakiś inny sposób na wyłączenie ABS/EDS?
Dev Opublikowano 14 Listopada 2021 Opublikowano 14 Listopada 2021 35 minut temu, D4wek napisał: Witam, jako że idzie zima, a lubię sobie poszaleć na śniegu, planuje dorobić wyłącznik sterownika ABS. Ubiegłej zimy podczas zabaw na lodzie moim quattro zauważyłem, że ciężko było wprowadzić go w poślizg boczny, cały czas rwał do przodu, a na slow mo oglądając jak robię bączki było widać jak EDS co chwile blokował któreś z kół. Widząc co się dzieje od razu wyjąłem bezpiecznik od ABS mając na celu wyłączyć sterownik ABS, lecz po wyjęciu bezpiecznika auto nie odpala. Jedyne co mi przyszło do głowy to odłączyć fizycznie pod maską wiązkę zasilającą sterownik przy pompie ABS, no i eureka. Autko zdecydowanie lepiej się prowadzi bokiem, tylko odłączanie co jakiś czas wiązki pod maską gdy chce się zabawić jest uciążliwe. To też wpadłem na pomysł aby dorobić wyłącznik w kabinie dokupując przycisk ESP z wersji auta w której ESP występowało i z tego przycisku poprowadzić przewody pod maskę do wiązki od sterownika i zrobić "bajpas" na jednym przewodzie zasilającym sterownik. Pytanie moje jest takie, czy bezpieczne dla sterownika jest odłączanie tylko tego jednego przewodu zasilającego? Czy może jest jakiś inny sposób na wyłączenie ABS/EDS? Najprościej jest zrobić wyłącznik na przednim lewym kablu od czujnika ABS 1
D4wek Opublikowano 14 Listopada 2021 Autor Opublikowano 14 Listopada 2021 (edytowane) 21 minut temu, Dev napisał: Najprościej jest zrobić wyłącznik na przednim lewym kablu od czujnika ABS hmmm, na to nie wpadłem, czyli wprowadzenie sterownika w błąd odczytu i sterownik sam odłączy ABS. A dosłownie miesiąc temu grzebałem w lewym nadkolu żeby dobrać się do wtyczki czujnika klocków bo pomimo wymiany klocków na nowe świecił cały czas błąd na fisie, przeczyszczenie wtyczki contact sprayem naprawiło problem. No to tak jak mówisz najprościej w tym nadkolu wpiąć się w przewód od czarnej wtyczki. Edytowane 14 Listopada 2021 przez D4wek
D4wek Opublikowano 14 Listopada 2021 Autor Opublikowano 14 Listopada 2021 A informacje do prędkościomierza z którego czujnika na zegary daje?
Dev Opublikowano 14 Listopada 2021 Opublikowano 14 Listopada 2021 5 minut temu, D4wek napisał: A informacje do prędkościomierza z którego czujnika na zegary daje? Tego nie wiem, musisz sprawdzić ma żywym organizmie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się