adek1983 Opublikowano 18 Listopada 2021 Opublikowano 18 Listopada 2021 (edytowane) Przedstawiam świeżo zakupione Audi A3 8L z 2003 roku z silnikiem 1.6 BFQ o mocy 102 KM. Auto zakupione dla żony, a ja mam dbać Z wyposażenia: nadwozie 3D polift 2003 rok silnik 1.6 BFQ 102KM światła standard soczewki żarówkowe światła przeciwmgłowe przód podgrzewane spryskiwacze szyby parktronik tył centralny zamek z pilotem klimatronik podgrzewane fotele elektryka szyb i lusterek zegary 1/2 FIS tempomat radio Kenwood DEH-BT09 z BT i cztery fabryczne głośniki + subwoofer ABS+ESP koła 16 + opony całoroczne Hankook Auto 18 letnie ale z udokumentowanym przebiegiem 83 tys. km. Widać to i czuć jak się wsiądzie do auta. Plan jest taki by utrzymać je w jak najlepszym stanie. Baza jest dobra więc czemu nie. Aktualnie jestem na etapie rejestracji i ubezpieczania samochodu. W tym czasie zdążyłem już zamówić gumki do pilotów centralnego zamka, książkę napraw Haynes Manual. Z mankamentów do zrobienia to: przetkanie dysz spryskiwaczy wymiana tulei drążka stabilizatora i łączników stabilizatora zajrzenie pod nadkola i wymycie brudu regeneracja włącznika świateł naprawa korozji na dachu przy rynienkach + malowanie tylnego zderzaka wymiana uszczelki albo całej anteny dachowej wymiana siłowników tylnej klapy Olej był wymieniany w kwietniu tego roku przy przebiegu 81 tys. Km więc tutaj mam spokój. Co do rozrządu muszę zajrzeć do silnika bo nie mam pewności kiedy był wymieniany, a w książce serwisowej nie mogę znaleźć. Edytowane 1 Czerwca 2022 przez adek1983
adek1983 Opublikowano 19 Listopada 2021 Autor Opublikowano 19 Listopada 2021 (edytowane) Pierwsze co przyszło to książka napraw, więc będzie jakaś rzetelna wiedza na temat samochodu: Następnie gumki przycisków w kluczykach: Na przeglądzie wyszło, że gumy stabilizatora i tulejki łącznika stabilizatora są do wymiany. Guma stwardniała ze starości. Zamówiłem poliuretanowe z firmy Poliuretany Olkusz. Wcześniej zamawiałem do A6 to i tutaj się sprawdzą. Zdecydowałem się na wersję 75SHa (czerwone) twardością najbardziej zbliżone do fabrycznych gum. Jak przyjdą to wrzucę fotki z wymiany. Dzisiaj dostałem info, że auto już zarejestrowane więc zamówiłem podkładki piankowe pod tablice rejestracyjne. W mojej ocenie ramki na tablicę rejestracyjną mają tendencję do obijania i uszkadzania lakieru. W dwóch innych autach również zrezygnowałem z ramek. Edytowane 19 Listopada 2021 przez adek1983
adek1983 Opublikowano 20 Listopada 2021 Autor Opublikowano 20 Listopada 2021 (edytowane) Dziś znalazłem chwilę czasu i zajrzałem do rozrządu. Niestety wygląda na oryginalny z 2003 roku. Cud, że jeszcze nie strzelił. Zaskoczony byłem faktem, że jest firmy Dayco, a nie Contitech. No nic nowy zestaw rozrządu Dayco zamówiony. Przy okazji zamówiłem nowy pasek PK i napinacz - też od Dayco. 27 listopada - rozrząd wymieniony. Komplet pasek, napinacz i pompa wody. Zestaw od DAYCO. Do tego pasek pk i napinacz również od DAYCO. Obyło się bez problemów. W starej pompie wirnik był kruchy jak skorupka od jajka. Napinacz paska rozrządu i pk wyglądały jeszcze ok. Teraz mam spokój na 60 tys. km. Za tydzień wymiana elementów gumowych stabilizatora. Na koniec jedna fotka w trakcie wymiany. Na więcej nie miałem czasu: Edytowane 29 Listopada 2021 przez adek1983
qruku Opublikowano 30 Listopada 2021 Opublikowano 30 Listopada 2021 Hej, dobry zakup dla żony sam mam miłe wspomnienia z tym modelem aczkolwiek z dieslem 110 km. Niech służy dzielnie. PS. Zdjęcia mi się nie wczytują
adek1983 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2021 W dniu 30.11.2021 o 14:53, qruku napisał: Hej, dobry zakup dla żony sam mam miłe wspomnienia z tym modelem aczkolwiek z dieslem 110 km. Niech służy dzielnie. PS. Zdjęcia mi się nie wczytują Teraz już powinny być widoczne zdjęcia.
adek1983 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2021 (edytowane) Korzystając z dobrej pogody umyłem wnękę na tylnej klapie pod tablicą rejestracyjną. I po umyciu: Następnie nasmarowałem przed zimą zawiasy drzwi. W tym celu użyłem smaru stałego Wurth HSW100. Następnie posmarowałem uszczelki drzwi i tylnej klapy. Tutaj niezmiennie preparat od firmy 1zet. Ostatnia czynność to wymiana pokrywek śrub kolumny McPhersona. Wcześniej umyłem je APC i zabezpieczyłem preparatem 303 Aerospace Protectant. Edytowane 7 Grudnia 2021 przez adek1983
BartoszSoldier Opublikowano 4 Grudnia 2021 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Popraw zdjęcia, pierwsze jest reszty brak.
adek1983 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2021 (edytowane) Dzisiaj zabrałem się za luzy na stabilizatorze. Z racji wieku (były jeszcze oryginalne z 2003 roku) wymiany wymagały tulejki stabilizatora i tulejki łącznika stabilizatora. Założyłem elementy poliuretanowe. Edytowane 7 Grudnia 2021 przez adek1983
adek1983 Opublikowano 7 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2021 19 godzin temu, qruku napisał: nie widać zdjęć Dzięki, już jest ok.
adek1983 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2021 (edytowane) Kolejna sobota i walka z kolejnymi efektami upływu czasu. Już przy okazji wymiany rozrządu zauważyłem, że mocno odstają talerzyki górnego mocowania amortyzatorów w kielichach. Przez osiemnaście lat poduszki amortyzatory mogły się ugnieść. Tydzień wcześniej zamówiłem nowe poduszki poliuretanowe i łożyska. Po demontażu okazało się, że jest tak jak myślałem: Różnica około 1 cm. Na sam koniec zamontowałem do kluczyków świeżo zakupione breloczki do kluczy: Razem z łożyskami by dobić do darmowej przesyłki zamówiłem uszczelkę korka wlewu oleju. Edytowane 13 Grudnia 2021 przez adek1983
adek1983 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2021 Dziś wymieniałem poduszkę amortyzatora z łożyskiem po prawej stronie. Poszło znacznie szybciej. Więc wykorzystałem czas i zabrałem się za dołożenie wyłącznika poduszki powietrznej pasażera. Najpierw przełożenie swoich elementów pod kolor do lampki podsufitki z kontrolką wyłączonej poduszki powietrznej. Oraz wiązka schowka z wyłącznikiem zaadaptowanym pod mój kluczyk.
adek1983 Opublikowano 19 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2021 Okazało się, że wiązka jest zbędna, a zakupiony wyłącznik nie pasuje do znalezionej pod schowkiem wtyczki. Ale to nie problem. To co nie pasuje pójdzie do A6 C5. Zakupiłem już pasujący wyłącznik i podłączyłem już lampkę podsufitki.
adek1983 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2021 Przyszedł wyłącznik poduszki pasażera. Nawet bardzo ładny stan: No to podłączyłem, zmieniłem kodowanie w sterowniku od poduszek powietrznych i działa. Ale jest jeden problem. Nie mogę wcisnąć wyłącznika w przygotowany w schowku otwór, bo przeszkadza stelaż pod deską rozdzielczą. Ewidentnie widać, że musi być inny schowek, albo muszę trochę poszerzyć otwór. Może ktoś z forumowiczów ma u siebie w poliftowym 8l oryginalnie zamontowany wyłącznik i podzieli się fotką?
Skowrix Opublikowano 22 Grudnia 2021 Opublikowano 22 Grudnia 2021 ETKA rozróżnia schowki z wyłącznikiem i bez a więc na 100% jest inna budowa. Poniżej fotka jak to wygląda (to chyba anglik ale w EU będzie pewnie symetrycznie po drugiej stronie). Widać, że oryginalne miejsce na wyłącznik jest jakby obok tego, które Ty wyciąłeś więc chyba pozostajeCi jakaś rzeźba żeby to upchnąć 1
adek1983 Opublikowano 23 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2021 Przeszukałem popularne portale z częściami samochodowymi i nie znalazłem schowka. Wygląda na to, że taki schowek to biały kruk. Nawet w ASO nie jest dostępny. Nie pozostaje mi nic innego jak rzeźba.
adek1983 Opublikowano 21 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2022 Tak tylko informacyjnie dodam, że znalazłem jeden oryginalny schowek na ebay.de wraz z wyłącznikiem poduszki powietrznej pasażera. Wygląda na to, że był montowany tylko w wersji S3. A z przygód to wczoraj złapałem kapcia. Winowajcą okazał się wkręt do drewna.
adek1983 Opublikowano 22 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2022 Dzisiaj korzystając z chwili wolnego czasu zainstalowałem mikrofon do radia. Teraz można spokojnie w aucie prowadzić rozmowy telefoniczne.
adek1983 Opublikowano 7 Lutego 2022 Autor Opublikowano 7 Lutego 2022 (edytowane) W minioną sobotę wymieniłem uszczelkę anteny dachowej. Stara była już sparciała i było ryzyko przedostawania się wody pod dach: Jak widać stan agonalny, Miejsce pod anteną dokładnie wyczyściłem: Następnie zamontowałem nową uszczelkę na antenę: I po robocie: Do demontażu anteny zdemontowałem tylną lampkę podsufitki i środkowy plastik na podsufitce. Potem wystarczy końcowy kawałek podsufitki odchylić do pionu i mamy dostęp do śrub, wtyczek i spinek. Poniżej przedstawiam co zostało po starej uszczelce: Edytowane 7 Lutego 2022 przez adek1983
adek1983 Opublikowano 1 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2022 (edytowane) W ostatnim tygodniu auto stało u lakiernika. Naprawy wymagał dach przy lewej listwie. Wyszła korozja. Dodatkowo pod prawą rynienką wykonano konserwację (tam nie było korozji). Przy okazji malowania dachu poprosiłem również o naprawę tylnego zderzaka. Było na nim kilka obcierek i sporo pęknięć. Finalnie z efektu prac jestem bardzo zadowolony. Dach: zderzak: Edytowane 20 Czerwca 2022 przez adek1983 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się