Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek temperatury podczas jazdy autostradowej.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Audi A4 b5, 1.8T APU.

Wymieniona pompa wody, termostat, płyn chłodniczy do -35 stopni, wisko.

Samochód podczas jazdy w okresie chłodniejszym(jesień/zima) traci temperaturę. Bezproblemowo i szybko nagrzewa się do 90 stopni przy prędkościach do 110/120km/h. Powyżej tej prędkości(120km/h+) temperatura spada, z nawiewów zaczyna lecieć chłodne powietrze. Temperatura zewnętrzna +- 5 stopni.

Trasa 500km przy temperaturze zewnętrznej 10-15 stopni i prędkościach ~140km/h powodowała, że wskaźnik temperatury wskazywał ~65 stopni.

Wina nowego termostatu, który nie pracuje poprawnie? Może ktoś przerabiał ten temat? 

Przeglądałem część tematów, ale zwracają się one do niedogrzewania silnika, poprzez uszkodzony termostat. 

Opublikowano

U Ciebie jest jeszcze wiskoza? Jeśli tak to ją sprawdź.

Opublikowano
4 minuty temu, przem8 napisał:

U Ciebie jest jeszcze wiskoza? Jeśli tak to ją sprawdź.

Wisko jest nowe, opisane w "wymienione". Przy zimnym/delikatnie ciepłym silniku, można nim zakręcić ręka bez oporu. 

Opublikowano

Jeśli temp. z czujników g62 i g2 się pokrywają to wychodzi, że wadliwy termostat.

Opublikowano

UPG

Opublikowano
44 minuty temu, przem8 napisał:

Jeśli temp. z czujników g62 i g2 się pokrywają to wychodzi, że wadliwy termostat.

Nie mam niestety możliwości, by od ręki sprawdzić g62/g2, tańsza i szybsza opcja to po prostu wymiana czujnika i sprawdzenie czy jest zmiana.

34 minuty temu, Dev napisał:

UPG

Nie wykluczam, ale mógłbym prosić o rozwinięcie tematu? W sierpniu robiłem wyjazd do Polski, ok. 2500km, bez większych problemów ubytku płynów, wzrost temperatury ~100 stopni przy włączonej klimatyzacji kiedy stałem ponad 30 minut w korku. Temperatura wracał do ~90 stopni po wyłączeniu klimy. Obwiniłem termostat.

Rozebrany silnik do słupka po powrocie, przed rozebraniem sprawdzona kompresja, o ile dobrze pamiętam 12barów na każdy cylinder. Stare świece nie wykazywały aby któryś cylinder był zaolejony. Wymiana wszelakich uszczelniaczy(po za uszczelką głowicy), turbo, pompa wody, termostat, wisko, silnik przepłukany 2 razy olejem plus wymiana na docelowy olej. 

Kolejny wypad na Polske po "remoncie" tym razem około 4000km, delikatny ubytek oleju, brak ubytku płynu chłodniczego, żadnego wzrostu temperatury powyżej 90 stopni. 

z góry dzięki za rozwinięcie myśli :)

 

Opublikowano

Wypłucz jeszcze nagrzewnicę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...