Hassano Opublikowano 26 Listopada 2021 Opublikowano 26 Listopada 2021 (edytowane) Witam wszystkich, Nadeszła pora pochwalić sie swoim nowym nabytkiem. Auta szukałem ponad rok czasu bo zależało mi właśnie na takiej konkretnej konfiguracji czyli: - Audi A5 coupe przedliftowa z 2011r - 3,0 TDi z manualną skrzynią - Koniecznie musiała być w niebieskim kolorze ( akurat trafiła sie w tym który najbardziej chciałem czyli Aruba Blue - z wyposażenia zależało mi na ori navigacji żeby nie trzeba tego dokładać ( bez tych guzików koło lewarka jakoś biednie w tym aucie ) no i w pakiecie wpadło oryginalne s-line wewnętrzne i zewnętrzne Oczywiście bestia ma kilka mankamentów ale są to pierdoły do ogarnięcia Musicie wybaczyć że na fotkach jest taka brudna ale były robione zaraz po kupnie ( nie wiem jak można sprzedawać takie usyfione auto) Edytowane 26 Listopada 2021 przez Hassano
Hassano Opublikowano 26 Listopada 2021 Autor Opublikowano 26 Listopada 2021 (edytowane) A teraz kilka słów co w planach na przyszłość: - Oczywiście wymiana oleju i filtrów Olej Valvoline All Climate Diesel C3 5W-40 (zrobione) - Wyłączenie komputerowe klapek w kolektorach dolotowych oraz EGR'a (zrobione) - Przyciemnienie szyb z tyłu ( zrobione) - na aucie był 3 wgniotki (zrobione) - Zmienione oświetlenie wnętrza na białe (zrobione) - ^^przy okazji wymiany świateł wnętrza przysłali chyba za dużo ledów i wymieniłem od razu podświetlenie tablicy rejestracyjnej (zrobione) - Założone małe rejestracje z chromowaną ramką (zrobione) - Wymiana kratek halogenów na rs'a (zrobione) - Wymiana Grilla również na rs'a (niestety przysłali mi nie taki jak chciałem i troche sie sprawa dowlecze) - Zamontowane projektorki w drzwiach ( zrobione) -Wymiana licznika z kolorowym wyświetlaczem - Montaż elektrycznie składanych lusterek - Montaż elektrycznych foteli (ale tu mam mega dylemat bo ciężko kupić fotele w ładnym stanie z elektryką a jak już bym kupił coś zajechanego to chciałbym obszyć cały komplet bo mam wizje fajną swoją, no ale moje są w naprawde świetnym stanie jak na ten przebieg i na razie chyba zostaną) - Felgi 19" z nowymi oponami ( to co na zdjęciu zostanie na zimówki bo dostałem dwa komplety opon ) - Pneumatyczne zawieszenie ( na to choruje ale troche droga zabawa - Zabudowa bagażnika z zestawem pneumatyki i jakiś fajny zestaw głośników ale to też na dalsze plany bo drogi interes - Musze dokupić i zakodować z 2 kluczyki bo niestety do auta dostałem tylko jeden Edytowane 26 Listopada 2021 przez Hassano
dazwid Opublikowano 26 Listopada 2021 Opublikowano 26 Listopada 2021 Gratulacje i bezawaryjności. Koniecznie jakaś większa felga i auto od razu będzie wyglądać dużo lepiej
liquid8p Opublikowano 26 Listopada 2021 Opublikowano 26 Listopada 2021 No w końcu się pochwaliłeś, cieszę się że wyrwałeś taki egzemplarz jak chciałeś
Hassano Opublikowano 26 Listopada 2021 Autor Opublikowano 26 Listopada 2021 9 minut temu, liquid8p napisał: No w końcu się pochwaliłeś, cieszę się że wyrwałeś taki egzemplarz jak chciałeś Szkoda że nie mogłem wcześniej ale chciałbym bardzo podziękować za wszystkie wskazówki porady i trafne uwagi No i że znosiłeś moje dziwne pytania... Mam nadzieje że będe mógł kiedyś postawić piwko w drodze rewanżu 1
Hassano Opublikowano 28 Listopada 2021 Autor Opublikowano 28 Listopada 2021 (edytowane) W dniu 26.11.2021 o 19:51, liquid8p napisał: Gdy już udało sie usunąć z kompa egr'a oraz klapki z kolektora to trzeba było je wyciągnąć.. Na pierwszy rzut oka robota prosta, niby wszystko na wierzchu ale jednak nie było tak hop siup.. Taki mały tutorial gdyby ktoś chciał to zrobić w swoim aucie. Po zdjęciu osłony mamy oto taki widok^^ Ja zacząłem od odkręcenia przepływki, rurki od egr'a (1) i chyba odkręciłem wloty do kolektorów ale w pierwszej kolejności proponuje odkręcić przewód paliwowy łączący listwy bo i tak trzeba go będzie zdjąć oraz odpiąć od przewodu instalacje ( jest spięta takimi spinkami łatwo to odpiąć) Następnie patrząc na fotke po lewej (2) rozpinamy krótki gumowy przewód z wody ( niema sie co martwić tam wyleci mało płynu tak że nie trzeba nic kombinować z miską itp) i odkręcamy dolot ( jak dobrze pamiętam po 4 śruby z każdej strony ) Po odkręceniu śrub zaczynamy targać dolot (nie jestem pewien czy nie trzymają go jeszcze wpinki u góry w które wciskamy osłone ale i tak na pewno je trzeba odkręcić więc za wczasu też można) Dolot wychodzi dość opornie bo cała elektryka jest dosłownie na minimetry i trzeba ją naciągać ale da sie go wyszarpać więc bez obaw Gdy już będzie na wierzchu mamy praktycznie widok na kolektory dolotowe U mnie na zdjęciu jest jeszcze założony przewód paliwowy łączący listwy wtryskowe ale i tak trzeba go zdjąć bo kolektorki nie wyjdą. Następnie odpinamy wtyczki zaznaczone na zdjęciu bo są tak krótkie kabelki że będą nas blokować żeby wyszarpać kolektory, zresztą wtyczki po lewej są na uchwycie który trzyma nastawnik klapek. Wtyczki zaznaczone niżej Kolektory trzymają sie na 8 śrubach ( jak dobrze pamiętam imbus 5) i nastawniki na 3 ( nie jestem pewien czy nastawnik niema wspólnych śrub z kolektorem) Odpinamy wtyczke z nastawnika oraz cięgno ( ono jest wciśnięte na taką kulke, lekko podważamy śrubokrętem i wyskoczy) i powinien on wyjść ( ja tego z prawej strony wyciągnąłem razem z kolektorem) z lewej chyba wyjąłem najpierw nastawnik bo łatwiej kolektor wychodzi. A tak wygląda dziura po kolektorze i zabieramy sie za wyciąganie klapek Wyciągamy zawleczke(taka jakby podkładka niepełna) od strony gdzie jest cięgno do sterowania a następnie od drugiego końca zaczynamy podważać śrubokrętem (to jest tylko wsadzone nic nie jest przykręcone)i wychodzą nam klapki z gumowymi zaślepkami oraz całym prętem. Następnie zaczynamy zabawe z czyszczeniem... U mnie było dość dużo nalotu więc na początek wziąłem śrubokręt i drapałem ile sie dało.. Potem pędzel i jazda.. Nie pamiętam czym to czyściłem ale na pewno benzyna i jakieś rozpuszczalniki ( plastik jest dosyć twardy i mocny więc nie wchodzi w reakcje ) im bardziej sie przyłożymy tym lepiej dla naszego silnika Tyle wydrapałem samym śrubokrętem z jednego kolektora ^^ potem z godzinke zabawy pędzlem Następnie drugi kolektor tak samo i można zabierać sie za składanie.. Tak wygląda zestaw zaślepek oraz nowe uszczelki pod kolektor. Powiem szczerze dałem za to 240zł ( bez uszczelek chyba 200) ale i tak cena kosmiczna za dosłownie 14-16 plastikowych zaślepek i dwie małe aluminiowe(chyba) zatyczki w miejsce gdzie wchodziło cięgno z nastawników.. Myśle że do renault wiele sie nie różnią a pewnie cena była by koło 80zł.. no ale zachciało sie audi no to cierp... Jeżeli ktoś wyłączy klapki, nastawniki komputerowo to nie trzeba ich wogóle zakładać z kolektorami ( jedynie 2 wtyczki po prostu sobie wiszą ale da sie je schować) dzięki temu zyskujemy troche przestrzeni pod maską i łatwiej też założyć kolektory bez nich i skręcić. Przy wkładaniu mogą troche zawadzać wtyczki od świec ja chyba niektóre sobie wyciągałem żeby ładnie wsadzić kolektor Z lewej strony na nastawniku gdzie są wpięte te dwie wtyczki jest taki metalowy uchwyt, po wyjęciu nastawnika śruby które go trzymają są teoretycznie nie potrzebne ale ja je wkręciłem żeby właśnie ten uchwyt metalowy tam był żeby ładnie wtyczki sie w nim trzymały( on tak jakby wisi w powietrzu, co prawda nie zjeżdża w dół bo trzymają go wtyczki i gwint na śrubach ale kto ma chęć i możliwość można zrobić takie fajne tulejki pod wymiar żeby to ładnie sztywno sie trzymało ) Generalnie to tyle składamy wszystko, skręcamy ( bez przesady z kolektorami bo to tylko plastik a uszczelka delikatnie wystaje z nich więc wystarczy to dociągnąć do oporu na małej grzechotce i tyle) wkładamy kolektor dolotowy przykręcamy i wkładamy przewód paliwowy oraz wode która idzie do egr'a. To samo dotyczy przewodu paliwowego (chyba 17 klucz) skręcamy to z wyczuciem do oporu żeby gwintu nie urwać.. w razie gdy odpalimy auto i gdzieś nam będzie paliwo ciec to bez problemu można to dociągnąć bo jest to na wierzchu. Podpinamy przepływke i można palić auto to chyba tyle w temacie mam nadzieje że komuś sie przyda Edytowane 28 Listopada 2021 przez Hassano
Dev Opublikowano 28 Listopada 2021 Opublikowano 28 Listopada 2021 (edytowane) Jak masz to jeszcze rozgrzebane to zmień sobie od razu pasek zębaty i rolki do napedu pompy wtryskowej Edytowane 28 Listopada 2021 przez Dev
Hassano Opublikowano 29 Listopada 2021 Autor Opublikowano 29 Listopada 2021 7 godzin temu, Dev napisał: Jak masz to jeszcze rozgrzebane to zmień sobie od razu pasek zębaty i rolki do napedu pompy wtryskowej Niestety już poskładane ale przymierzam sie do wyciągania egr'a więc ten dolot i tak trzeba będzie wyciągnąć Tylko z egr'em jest większy problem bo patrzyłem w etce i tam jest jakiś czujnik cieczy oraz dodatkowa pompa a chciałem wyciągnąć też te rurki metalowe od wody i zastanawiam sie jak to zrobić.. Chodzi mi konkretnie o czujnik temperatury (16 rysunek) oraz o dodatkową pompe (26 rysunek) i czy rura z wody (1 rysunek) występuje bez tego dodatkowego wejścia. Wiem że moge wyjąć egr'a i połączyć po prostu rurki ( powiedzmy w miejscu 62 i 63 ) ale chciałem pozbyć sie ich z silnika żeby było nieco więcej luzu no i wiadomo masa wrogiem przyśpieszenia Może ktoś sie już bawił w taką przeróbke i ma jakiś pomysł na rozwiązanie tego??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się