keq Opublikowano 1 Grudnia 2021 Opublikowano 1 Grudnia 2021 Witam, Jako, że nikt nie odpisał mi już w założonym gdzie indziej temacie, zwracam się z prośba tutaj. Mianowicie. Zrobiłem ostatnio trasę 400km w dwie strony łącznie. Z rana odpaliłem silnik i się okazało, ze brakuje mi płynu chłodzącego, co również wskazał mi komputer. Zgasiłem silnik i dolałem odpowiedniej ilości płynu ( było go bardzo poniżej minimum). Po ponownym uruchomieniu silnika zaczął kopcić na biało, ale po pewnym czasie się uspokaja i nic nie leci. Czasami jak się zatrzymam na światłach, to tez zaczyna kopcić na biało i są to dosyć duże chmury, ale po chwili wszystko wraca do normy (okres zimowy). Trójnik z tyłu silnika jest aluminiowy i jest ok.Jak wracałem z trasy, to zaznaczam, że ogrzewanie czasami dmuchało gorącem, a czasami zimnym. Czy to może być gdzieś wyciek przy nagrzewnicy? Czy to tez może mieć związek z EGR, bo mechanik tez mi mówił, że już jego żywot się kończy (olej cieknie)
Lukasz_mk2 Opublikowano 6 Grudnia 2021 Opublikowano 6 Grudnia 2021 jak ogrzewanie na rozgrzanym silniku dmucha Ci raz ciepłym, a raz zimnym to musisz mieć zapowietrzony układ - czyli gdzieś jest nieszczelność. Bez znalezienia tego wycieku i jego uszczelnienia raczej nic nie zdziałasz. Jak miałbyś wyciek z nagrzewnicy to pod nogami kierowcy powinien zbierać się płyn. Jakby to faktycznie była wina nieszczelnej nagrzewnicy to na pocieszenie Ci powiem, że tydzień temu wymieniałem ją u siebie i nie jest to jakiś duży problem
Lukasz_mk2 Opublikowano 6 Grudnia 2021 Opublikowano 6 Grudnia 2021 poniżej zdjęcie nagrzewnicy z jej numerem - raczej omijaj tanie zamienniki - ja za valeo dałem 200zł, choć i tak na necie można kupić taniej, ale zależało mi aby kupić ją w sklepie stacjonarnym i w razie czego zrobić zwrot/wymianę bez problemu. Nagrzewnica powinna mieć 15cm wysokości, od benzyny mają chyba coś koło 14cm, więc zwróć na to uwagę podczas kupna, bo u mnie po numerze, który podałem z nagrzewnicy pierwotnie dobrali właśnie tą z benzyny i była za mała
keq Opublikowano 7 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2021 18 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał: jak ogrzewanie na rozgrzanym silniku dmucha Ci raz ciepłym, a raz zimnym to musisz mieć zapowietrzony układ - czyli gdzieś jest nieszczelność. Bez znalezienia tego wycieku i jego uszczelnienia raczej nic nie zdziałasz. Jak miałbyś wyciek z nagrzewnicy to pod nogami kierowcy powinien zbierać się płyn. Jakby to faktycznie była wina nieszczelnej nagrzewnicy to na pocieszenie Ci powiem, że tydzień temu wymieniałem ją u siebie i nie jest to jakiś duży problem Rozumiem, ze trzeba byłoby się skupić na tych 2 węzach, które są poprowadzone do nagrzewnicy? One mogą powodować takie podmuchy ciepła i zimna? Dodam, ze szyby dosyć szybko parują
Lukasz_mk2 Opublikowano 7 Grudnia 2021 Opublikowano 7 Grudnia 2021 nie tylko na tych wężach - musisz po prostu znaleźć wyciek/nieszczelność - te węże doprowadzają i odprowadzają "wodę" do nagrzewnicy, ale jeśli masz nieszczelność w innym miejscu to to też będzie powodować zapowietrzanie całego układu
keq Opublikowano 7 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2021 Zauwazylem, ze zbiorniczek przy wezu jest "spocony" ten, ktory jest na wprost korka
Lukasz_mk2 Opublikowano 7 Grudnia 2021 Opublikowano 7 Grudnia 2021 33 minuty temu, keq napisał: Zauwazylem, ze zbiorniczek przy wezu jest "spocony" ten, ktory jest na wprost korka gdzieś kiedyś czytałem na forum, że może problemem być korek od zbiorniczka oraz odpowietrznik zbiorniczka - musisz gdzieś tego poszukać i poczytać, bo nie chcę Ci wprowadzać w błąd
keq Opublikowano 7 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2021 (edytowane) A jakis inny uzywany zbiorniczek lub ori? Czasami po trasie na nastepny dzien, kiedy odkrece korek, to zasyczy. Bialych chmur juz nie ma Edytowane 7 Grudnia 2021 przez keq
Lukasz_mk2 Opublikowano 7 Grudnia 2021 Opublikowano 7 Grudnia 2021 6 godzin temu, keq napisał: A jakis inny uzywany zbiorniczek lub ori? Czasami po trasie na nastepny dzien, kiedy odkrece korek, to zasyczy. Bialych chmur juz nie ma Jak masz dostęp do innego zbiornika i korka to warto by to sprawdzić i ewentualne wykluczyć
keq Opublikowano 13 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2021 Mam mnowy korek ori i kupilem rowniez liqui moly do uszczelnienia ukladu. Zobaczymy co z tego bedzie. Dodam, ze dzisiaj rano po odkreceniu starego korka mocno zasyczal, jakby wydusil z siebie wszystko...
keq Opublikowano 13 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2021 (edytowane) A tak wyglada po odpaleniu. Zaczyna dymic na bialo-szarawy kolor i nie jest to jakis gryzacy zapach, ale delikatnie daje po nozdrzach... Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy Na dole zalaczniki z video VID_20211213_144459.mp4 Edytowane 13 Grudnia 2021 przez keq
Lukasz_mk2 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Opublikowano 13 Grudnia 2021 teraz są mrozy, więc dymieniem bym się nie przejmował. Z tego co widzę to chyba masz mokry zbiornik i chyba jest w nim mało płynu tzn., że nieszczelność gdzieś musi być i czy nie puszcza Ci czasem płynu przy górnym wężu zbiorniczka, może obejma która go trzyma już jest za słaba, albo sam kruciec w zbiorniczku pękł??. Co do tego "uszczelniacza" to ja bym go sobie darował i raczej szukał nieszczelności, a nie zatykał "kitem" dziury, który po pewnym czasie i tak straci swoje właściwości, a ty będziesz miał kupę roboty z jego wypłukaniem z węży, chłodnicy oraz nagrzewnicy i całego układu.
keq Opublikowano 13 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2021 (edytowane) Krociec wlasnie sprawdzalem i sie trzyma. Niby ten wąż też sprawdzałem i dziurek żadnych nie widzialem. Pytanie, czy przez ten wąż może aż tyle płynu uciekać. Po jednej trasie 400km mialem ponizej minimum płynu. Płyn dzisiaj dolałem Edytowane 13 Grudnia 2021 przez keq
Patrykbfb Opublikowano 13 Grudnia 2021 Opublikowano 13 Grudnia 2021 10 godzin temu, keq napisał: Mam mnowy korek ori i kupilem rowniez liqui moly do uszczelnienia ukladu. Zobaczymy co z tego bedzie. Dodam, ze dzisiaj rano po odkreceniu starego korka mocno zasyczal, jakby wydusil z siebie wszystko... Miałem taki objaw jak pękła mi głowica robiło się ciśnienie w. Układzie chłodzenia, raz leciało ciepłe powietrze z nawiewu raz zimne.zadnych wycieków płynu nie miałem i tak samo po nocy jak odkręciłem zbiorniczek to syczalo.na rozgrzanym silniku po odkręceniu korka i odczekaniu chwili wywalało płyn że zbiorniczka. Sprawdź czy węże chłodzenia nie są zbytnio twarde po rozgrzani.
Patrykbfb Opublikowano 13 Grudnia 2021 Opublikowano 13 Grudnia 2021 A i jeszcze jedna rzecz to jak rano odpalałem to auto chodziło przez chwilę nierówno bo świeca zapłonowa była zalana wodą
keq Opublikowano 14 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2021 Zamowilem tester na obecnosc CO2 w ukladzie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Węże sprawdze po powrocie z pracy
keq Opublikowano 14 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2021 Węże sprawdzone. Są normalne. Nie miękkie i nie twarde
keq Opublikowano 15 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2021 Bad news panowie. Zrobiłem test...
Patrykbfb Opublikowano 15 Grudnia 2021 Opublikowano 15 Grudnia 2021 Tak myślałem. Objawy były jednoznaczne. Czapa w górę może się okaże że tylko uszczelka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się